Volkswagen a prezentat oficial SUV-ul Volkswagen Tayron, care poate fi echipat cu 7 locuri și îi ia locul în gamă lui Tiguan Allspace.
Volkswagen Tayron este cel mai nou model din gama Volkswagen și devine al doilea ca dimensiuni, după Touareg. De fapt, Volkswagen a preferat să înlocuiască versiunea Allspace a lui Tiguan, care venea cu 7 locuri, cu un model dedicat. Așa că Tayron are designul aproape identic cu al noului Tiguan: doar mici diferențe sunt vizibile la partea frontală (faruri ușor diferite) și în spate, la nivelul hayonului și zonei inferioare a spoilerului. Volkswagen Tayron are faruri cu LED (opțional IQ.Light HD matrix), sigla frontală luminată (standard) și stopuri cu semnătură luminoasă ajustabilă.
Însă, la nivelul dimensiunilor, Tayron este la alt nivel. Are lungimea de 4792 mm, iar ampatamentul este de 2.791 mm, adică este poziționat între Tiguan (4.539 mm) și Touareg (4,902 mm). În ceea ce privește volumul portbagajului, acesta este de maxim 885 litri în configurația cu 5 locuri (2.090 litri cu bancheta rabatată). În configurație cu 7 locuri, volumul portbagajului este de 345 litri cu scaunele de pe rândul trei în poziție, 850 litri cu acestea rabatate și 1.905 litri cu scaunele de pe rândurile doi și trei rabatate.
Important de reținut, Volkswagen Tayron are cele două locuri suplimentare ca opțiune, nu în echiparea standard.
La interior, exact aceeași planșă de bord și atmosferă ca la Tiguan, cu tablou de bord digital (10,25 inchi) și display central a cărui diagonală este de 12,9 inchi (sau 15 inchi), asistent vocal cu ChatGPT integrat și conectivitate completă.
Volkswagen anunță un total de 7 motorizări. Cel de bază este mild-hybrid-ul de 1,5 litri TSI și 150 CP, apoi urmează versiunile TSI, care au la bază același motor de 2 litri, dar în două versiuni de putere: 204 și 265 CP. De asemenea, TDI-ul de 2 litri este oferit cu 150 și 193 CP.
Ca și Tiguan, Tayron poate fi comandat cu două sisteme PHEV, unul de 204 CP și unul de 272 CP, ambele cu motorul termic de 1,5 litri TSI. De asemenea, bateria este aceeași în cazul ambelor: 25,7 kWh brut (19,7 kWh, net). Ca urmare și autonomia electrică este aproape aceeași, peste 100 km. Volkswagen spune că autonomia totală a acestor versiuni eHybrid este de aproximativ 850 km. Bateria se poate încărca cu maxim 11 kW la AC și 50 kW la DC.
Toate versiunile Volkswagen Tayron sunt echipate cu cutie de viteze automată, iar cele mai puternice versiuni de motorizare, benzină și diesel, vin standard cu tracțiune integrală 4Motion și sunt capabile să tracteze un maxim de 2,5 tone.
Prețurile pentru piața din România nu au fost anunțate la acest moment, dar în Germania versiunea de bază, Life, cu motorul eTSI de 150 CP pornește de la 45.475 euro.













































