Renault Rafale PHEV, versiunea de 300 CP, cu tracțiune integrală a SUV-ului Coupe francez poate fi comandată în România.
Renault a lansat modelul Rafale la începutul acestui an, dar la acel moment era disponibilă doar versiunea cu propulsie hibridă, pe care am și testat-o. Aceasta are un motor cu 3 cilindri, turbo, de 1,2 litri, care produce 131 CP și 205 Nm. De asemenea, are un motor electric de 34 CP și 50 Nm cu rol de generator, plus un al doilea motor electric de tracțiune capabil să livreze 68 CP și 205 Nm. Bateria are capacitatea de 2 kWh (brut). În total, Renault Rafale Hybrid furnizează 200 CP, ajunge la 100 km/h în 8,9 secunde și atinge viteza maximă de 180 km/h (indiferent de putere, toate modelele Renault/Dacia sunt limitate electronic la 180 km/h). Prețul acestui model începe de la 39.900 euro, în versiunea de bază, Techno și pornește de la 44.400 în versiunea de top, Esprit Alpine.
Acum este disponibilă și versiunea plug-in hybrid. Renault Rafale PHEV este echipat cu același motor termic de 1,2 litri, dar puterea maximă este de 150 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 230 Nm. În cazul acestei versiune vorbim despre trei motoare electrice. Cel cu rol de generator are tot 34 CP și 50 Nm, cel de tracțiune plasat în față are tot 68 CP CP și 205 Nm, dar mai există și un al treilea motor, plasat pe puntea spate, care oferă 136 CP și 195 Nm. Așadar, Renault Rafale PHEV are tracțiune integrală. Puterea totală a sistemului este de 300 CP. Astfel, accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 6,4 secunde, viteza maximă este de 180 km/h, iar consumul mediu (cu bateria plină) este de 0,5 l/100 km.
Bateria are capacitatea de 22 kWh (brut) și, conform standardului WLTP ar trebui să asigure o autonomie electrică de 121 km. Din cauza bateriei, volumul portbagajului a scăzut la 465 litri, față de cei 532 litri oferiți de modelul cu motorizare hibridă.
Prețul lui Renault Rafale PHEV pornește de la 48.400 euro în echiparea Esprit Alpine (cu sistemul de direcție integrală 4Control în echiparea standard) sau de la 52.900 euro pentru echiparea de top Atelier Alpine (versiune cu șasiu mai sportiv și suspensie predictivă).