Home ȘtiriProiecte secrete Porsche 911 facelift, 718 Cayman/Boxster electrice, Macan electric

Porsche 911 facelift, 718 Cayman/Boxster electrice, Macan electric

de Răzvan Măgureanu
Porsche 911 hybrid

Cinci din cele șase serii de modele Porsche vor fi îmbunătățite în viitorul apropiat. Este vorba de Porsche 718, Porsche 911, Macan, Cayenne și Panamera.

Foto: auto motor und sport

Deși în 2021 cele mai bune rezultate de vânzări au fost înregistrate de SUV-urile Macan și Cayenne, vândute în peste 80.000 exemplare, în timp ce iconicul 911 a înregistrat doar 38.464 unități fiind depășit de noul Taycan, 911 rămâne modelul de referință al lui Porsche.

Porsche 911 facelift 
Lansată în 2019, generația 992 va suferi un facelift cuprinzător în 2023 care va include spoilere față și spate noi, faruri și lumini cu un nou layout în timp ce la interior se vor oferi noi sisteme de confort și asistență ca și un sistem multimedia cu ecran mai mare.

Revista germană auto motor und sport anunță că versiunea de bază a lui Carrera va reveni la motorul aspirat. E vorba de boxerul de 4 litri de la Cayman GT4 cu 420 CP. Vor urma apoi versiunile turbo Carrera S și top modelul 911 Turbo/Turbo S care vor primi un supliment de 20 CP, urmând să dezvolte 600 respectiv 670 CP față de 580/650 CP în prezent.  Complet nouă este și versiounea PHEV Porsche 911 Turbo S E Hybrid care va dezvolta în jur de 700 CP.

Există speculații despre un posibil 911 Safari. Un prototip mascat cu gardă la sol mărită și eleron fix a fost fotografiat de auto motor und sport la Nurburgring. Porsche neagă o astfel de versiune spunând că prototipul surprins în fotografii a fost utilizat pentru reglaje ale trenului de rulare și că un astfel de model nu este prioritar, inginerii fiind ocupați cu dezvoltarea altor versiuni.
Recent, o postare pe Instagram a lui Walter Rohrl, cu hashtagul Dakar a alimentat din nou speculkațiile cu privire la 911 Safari.  Nu ar fi însă pentru prima oară când Porsche ar construi un astfel de model. În 1984 Porsche a câștigat raliul Paris Dakar cu trei prototipuri 953, în 1989 a prezentat studiul Panamericana, iar în 2012 a dezvoltat un concept 911 Vision Safari.

În plan se află și un 911 GT3 RS care va fi un sportiv hardcore echipat cu același motor de 4,0 litri aspirat cu 550 CP în loc de 510 CP la GT3. Va accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde și va fi mai scump decât predecesorul său urmând să coste circa 190.000 euro.

Porsche 911 safari
Porsche 911 safari
Porsche 911 safari
Porsche 911 safari
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 facelift
Porsche 911 facelift

Porsche 718 Cayman
Lansat în 2016, 718 Cayman va trece la o nouă generație în 2023. Porsche testează în prezent noua generație utilizând caroseria modificată a actualului model.  Noul model cu motor central va crește în dimensiuni și va avea motoare electrificate.

În 2025 se vor lansa versiunile electrice ale lui Cayman și Boxster care vor prelua designul lui Taycan și vor avea un interior modern. Noile modele electrice nu vor utiliza platforma J1 de la Taycan ci noua platformă PPE dezvoltată în comun cu Audi care utilizează tehnologia pe 800V și va fi utilizată și de Audi A6 e-tron și de viitorul Porsche Macan.

Auto motor und sport anunță că viitoarele modele sport electrice nu vor cântări mai mult de 1600 kg și că pentru menținerea unui centru de greutate coborât și a unei poziție de condus mai joase, bateriile nu vor fi montate între punți ci vor migra în spatele scaunelor și în fața punții din spate. Propulsia va fi asigurată de un motor pe puntea spate sau de două motoare, câte unul pe fiecare punte.

Porsche 718 Cayman

Porsche Macan 
Un Macan cu propulsie convențională nu va mai exista. Viitoarea generație va fi construită pe noua platformă PPE dezvoltată împreună cu Audi și va fi primul model care va debuta pe această platformă. SUV-ul electric se va produce la uzina Porsche din Leipzig din 2023.

Porsche Macan electricPorsche Macan electric

 

Porsche Cayenne și Cayenne Coupe
În 2022, Cayenne și Cayenne Coupé au intrat în a doua jumătate a ciclului lor de viață  și ambele vor un primi un facelift major. Cele două SUV-uri vor prelua partea frontală de la Taycan iar în spate, panoul plăcuței de înmatriculare coboară de pe hayon în bara de protecție.

Noul Cayenne primește și noile motoare de la Panamera facelift. Este vorba în primul rând de versiunile PHEV E-Hybrid (V6 de 2,9 litri, 330 CP), 4S E-Hybrid (V6 de 2,9 litri, 441 CP) și Turbo S E Hybrid (V8 de 4 litri, 571 CP) cuplate cu un motor electric, puterea totală fiind de 462, 560 și 699 CP. De asemenea, cayenne și Cayenne Coupe vor primi și bateria mai mare, de 17,89 kWh față de 14,1 kWh înainte.  Motoarele clasice vor primi de asemenea mai multă putere.

Porsche cayenne facelift 2022Porsche cayenne facelift 2022

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.