Home Știri Rată de încărcare critică pentru Ford Mustang Mach-E, Peugeot e-2008 și Volvo C40

Rată de încărcare critică pentru Ford Mustang Mach-E, Peugeot e-2008 și Volvo C40

de Răzvan Măgureanu
Ford Mustang Mach-E rata de incarcare

Luna trecută, auto motor și sport a participat la master testul internațional cu opt modele electrice noi. Trei dintre ele au picat testul de încărcare, rata de încărcare fiind critică pe măsură ce bateria se apropia de capacitatea maximă. Cele trei mașini sunt: Ford Mustang Mach-E, Peugeot e-2008 și Volvo C40.

Revista parteneră Autopista din Spania a organizat luna trecută în complexul Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial (INTA) de lângă Madrid un master test internațional cu opt modele electrice noi la care au participat jurnaliști din 11 țări printre care și auto motor și sport.

La test au participat BMW i4 Gran Coupe 40 eDrive, Kia EV6 RWD Long Range, Tesla Model 3 Dual Motor Long Range, Volvo C40 Recharge Twin Motor, Peugeot e-2008, Ford Mustang Mach-E, VW ID.3 și Cupra Born.

Colegii spanioli au realizat măsurători detaliate ale tuturor performanțelor care au inclus și măsurătorile specifice modelelor electrice. Una dintre cele mai importante este rata de încărcare a bateriei. la acest capitol, trei modele au avut o rată de încărcare critică. Acestea sunt: Ford Mustang Mach-E, Peugeot e-2008 și Volvo C40.

Rata de încărcare este un argument important pe care mulți îl ignoră când achiziționează o mașină electrică. Teoretic, toți își fac socoteala că dacă cumpără o mașină cu baterie de 100 kWh și capacitatea de încărcare este de 200 kW atunci în jumătate de oră s-a încărcat bateria. Dar în cele din urmă veți afla că realitatea bate teoria.

Iată în continuare graficul de încărcare la fiecare model la o stație de încărcare din rețeaua Ionity de 150 kW.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E rata de incarcare
În cazul lui Mustang Mach-E puterea de încărcare scade dramatic după 44 minute la numai 29 kW iar după 58 minute ajunge la doar 9 kW. De aceea, bateria de 99 kWh are nevoie de 72 minute pentru a se încărca complet deși la o stașție de 150 kW ar fi trebuit să se încarce în mai puțin de o oră.

Volvo C40
Volvo C40 rata incarcare
Volvo C40 care are aceeași baterie cu modelul XC40 Recharge s-a comportat și mai slab. După 54 minute, modelul suedez nu se mai încarcă decât cu 14 kW și de aceea, are nevoie de un timp foarte lung de 96 minute pentru a se încărca până la 100%. Și asta în condițiile în care Volvo C40 are o baterie de numai 78 kWh brut, cu 20 kWh mai mică decât a lui Mustang.

Peugeot e-2008
Peugeot e-2008 rata de incarcareȘi muschetarul francez s-a poticnit la proba încărcării. După 40 minute, puterea de încărcare a scăzut de la 29 la 12 kW și a fost nevoie de nu mai puțin de 68 minute pentru a încărca bateria de 50 kWh la o stație de 150 kW, ceea ce în mod normal ar fi trebuit să dureze maxim 30 minute.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?