Home Știri Planuri Ferrari: 15 modele noi până în 2026 inclusiv un model electric

Planuri Ferrari: 15 modele noi până în 2026 inclusiv un model electric

de Răzvan Măgureanu
Ferrari 296 GTB

Planuri Ferrari: 15 modele noi până în 2026 dintre care 60% vor fi electrificate. Printre acestea se află primul model full electric al mărcii și un nou supercar.

În cadrul conferinței Ferrari Capital Markets Day, Ferrari și-a prezentat planurile de viitor. Astfel, Ferrari va lansa nu mai puțin de 15 modele noi până în 2026 dintre care 60% vor fi electrificate. Printre acestea se va afla și primul Ferrari full electric dar și un nou supercar, urmaș pentru LaFerrari. Ferrari spune că în viitor gama se va baza pe trei sisteme de propulsie cu caractere diferite.

În prezent, marca italiană are șase linii de modele în producție: Portofino M (Cabrio cu motor V8 față), Roma (coupe cu motor V8 față), 296 GTB/GTS (PHEV cu motor V6 central), F8 Tributo (coupe/roadster cu motor V8 central), 812 Superfast (coupe cu motor V12 față) și SF90 Stradale (PHEV cu motor V8 central).

La acestea se va adăuga din toamnă și SUV-ul Purosangue, primul SUV din istoria firmei, care va debuta deocamdată cu motorul V12 convențional. Ulterior, gama va fi completată și cu un V8 hibrid. Purosangue este un crossover și nu un SUV veritabil și acesta va ocupa locul lăsat gol în gamă de shooting brake-ul cu două uși Ferrari FF/GTC 4Lusso, scos din producție la finalul lui 2020.

Spre deosebire de alte mărci cum a fost cazul de exemplu al lui Lamborghini, SUV-ul Purosangue nu va dubla vânzările mărcii, urmând să reprezinte doar 20% din volumul total.

Ferrari are deja un mix foarte bun între modelele convenționale și cele hibride odată cu lansarea lui 296 GTB. Dintre cele 15 modele care se vor lansa până în 2026, 60% vor fi electrificate și 40% convenționale dar Ferrari nu va renunța definitiv la motorul cu ardere internă nici după 2030. În 2030, modelele cu motor termic vor reprezenta încă 20% din vânzări.

Foarte probabil, motorul cu ardere internă se va regăsi în continuare pe modelele speciale din noua serie exclusivă Ferrari Icona dar și pe viitorul supercar, succesor al lui LaFerrari. În schimb, Ferrari nu dă niciun fel de detalii dacă va mai oferi un succesor cu motor termic pentru F8 Tributo, ultimul Ferrari cu V8 central, o configurație de referință pentru Ferrari, care este concurată acum de noul 296 GTB PHEV cu motor V6 amplasat central.

În schimb, Ferrari anunță că primul model full electric va apărea în 2025 iar bateriile vor fi asamblate la Maranello într-o nouă facilitate dedicată proiectăriiși construcției componentelor pentru sistemele de propulsie hibride.

Noul CEO Ferrari, Benedetto Vigna, spune că primul Ferrari unic va fi un model unic din multe puncte de vedere și va legat e istoria de curse a firmei. Dar crede că “hibridul este tehnologia corectă pentru a crește performanța pură și că propulsia hibridă are încă resurse pentru creșterea performanțelor”.

Ferrari vrea să atingă o cifră de afaceri de 6,7 miliarde euro în 2026, cu 9% mai mult decât în prezent, iar majoritatea să fie obținută din comercializarea mașinilor. Dar are în plan de asemenea și dublarea cifrei de afaceri comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei pentru divizia sa de merchandising și lifestyle.

Concluzie planuri Ferrari:
– 15 modele noi până în 2026
– 60% electrificate
– un nou supercar
– un model full electric
– SUV-ul Purosangue în septembrie 2022

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?