Home Modele noi Sony Vision-S 02 – un nou concept de SUV electric expus la CES 2022

Sony Vision-S 02 – un nou concept de SUV electric expus la CES 2022

de George Grosu
blank

Gigantul japonez de electronice Sony prezintă un studiu de SUV electric la CES din 2022 și anunță cu această ocazie demararea producției de automobile prin intermediul diviziei nou înființate Sony Mobility.

Încă din anul 2019, Sony a prezentat la CES (Consumer Electronics Show) studiul unui sedan electric denumit Vision-S 01, dar la acel moment conducerea japoneză a declarat jurnaliștilor că nu dorește să intre în industria auto. În 2022, Sony prezintă în cadrul expoziției CES din Las Vegas un nou concept electric denumit Sony Vision-S 02 sub forma unui SUV electric cu 7 locuri. Cu această ocazie, Sony prezintă noua subsidiară Sony Mobility, cu care dorește să intre pe piața automobilelor electrice din primăvara anului 2022. Un videoclip teaser în care modelul crossover putea fi văzut în fundal a oferit deja un prim indiciu al celui de-al doilea model electric care va fi lansat în martie 2022.

SUV-ul Vision-S 02 prezentat, împarte platforma tehnică cu sedanul electric Vision-S 01, despre care Sony menționează că a fost dezvoltat în regie proprie. SUV-ul electric de la Sony are 4,90 metri lungime, 1,93 metri lățime și 1,65 metri înălțime iar ampatamentul măsoară 3,03 metri. Pentru acest studiu, japonezii au implementat câte un motor electric de 200 kW pe fiecare punte, a căror putere este transmisă pe toate cele patru roti și poate asigura o viteză maximă de peste 180 km/h în ciuda unei greutăți de circa 2,5 tone. Conducerea Sony nu a oferit informații referitoare la baterie, consum, autonomie sau opțiuni de încărcare.

În ceea ce privește designul, Vision-S 02 se bazează în mod clar pe cel al conceptului Vision-S 01. La partea frontală se poate observa cu ușurință farurile înguste și banda luminoasă prezentă pe ambele concepte de la Sony. Ca oricare alt model de SUV și în cazul lui Sony Vision-S 02 partea din față este mai înaltă. Pe flancuri, SUV-ul preia liniile, unele elemente de stil și detalii de la sedan dar care în acest caz sunt de dimensiuni ușor mai mari. Linia plafonului ușor curbată a SUV-ului care se extinde până spre partea din spate venind în prelungirea lunetei, creează o fereastră triunghiulară laterală suplimentară în fața montantului din spate. Look-ul părții din spate dominat de banda luminoasă îngustă care se se prelungește pe toată lățimea, se bazează în mare măsură pe cel al sedanului Vision-S 01, însă hayonul articulat în plafon are o deschidere mai joasă decupată în bara de protecție spate. Pasajele roților, zonele pragurilor laterale și partea inferioară a barelor de protecție beneficiază de protecție din material plastic de culoare neagră, așa cum este tipic pentru SUV-uri. Părțile laterale ale plafonului sunt și ele și protejate de elemente din plastic negru, deși, ca și în cazul sedanului, majoritatea suprafeței plafonului este realizată din sticlă. Aspectul robust este completat de jante din aliaj de 20 țoli, care sunt echipate cu pneuri având măsura de 255/50 pentru partea din față și de 275/45 pentru cea din spate.

Interiorul este oferit în două configurații diferite, cu patru sau șapte locuri. Configurația cu patru locuri individuale pare să fi fost adaptată de la cea a conceptului sedan Vision-S 01 iar în cazul celei cu șapte locuri, Vision-S 02 dispune de o banchetă pe al doilea rând și două scaune individuale pe ultimul rând. Scaunele din ultimul rând nu pot fi scoase, dar în schimb toate spătarele scaunelor și banchetei pot fi pliate pentru a forma o suprafață aproape plană. Conceptul de cockpit și operare este de asemenea adoptat din cel al lui Vision-S 01. Trei display-uri acoperă toată lățimea cockpit-ului. În stânga și în dreapta celor două mici display-uri sunt poziționate afișajele camerei din retrovizoarele exterioare. Un alt display tactil se află poziționat împreună cu un buton rotativ pe consola centrală, în fața suporturilor de pahare. În versiunea cu patru locuri, pasagerii din spate au și ei la dispoziție o astfel de unitate de control. Sistemul de infotainment, care include desigur toate sistemele Sony actuale, este afișat inclusiv pe display-urile de pe spătarele scaunelor din față. Multe sisteme pot fi controlate și prin voce sau gesturi. Funcțiile de conducere autonomă de nivelul 2 sunt susținute de senzori lidar și sisteme de camere care monitorizează întregul mediu al vehiculului. Vision-S 02 comunică cu mediul său folosind standardul celular 5G. Toate actualizările software, precum și telecomanda mașinii proiectate de Sony sunt disponibile fără costuri suplimentare.

Cu Vision-S 02, Sony își prezintă cel de-al doilea studiu de automobil cu propulsie electrică însă de data aceasta, japonezii s-au concentrat pe popularul segment SUV. Acest concept de SUV propulsat electric având opțiunea cu șapte locuri la interior, împrumută tehnologia și designul de la conceptul anterior Vision-S 01. Cu acest al doilea model cu propulsie electrică, conducerea companiei japoneze, își prezintă și planurile de marketing. Nou-înființată subsidiară Sony Mobility are drept scop pătrunderea în segmentul auto.

blank
Sony Vision-S 02
blank
Sony Vision-S 02
blank
Sony Vision-S 02
blank
Sony Vision-S 02
blank
Cockpit
blank
Interior față în configurația cu 4 locuri
blank
Interior spate în configurația cu 4 locuri
blank
Interior în configurația cu 7 locuri
blank
Sony Vision-S 02 & Sony Vision-S 01

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?