Puțini știu dar ideea unei grile unei grile masive și mai înalte la BMW datează încă din 1995/1996. Proiectul secret se numea atunci BMW ZBF, prescurtarea în germană de la “Future BMW Family”. Revista germană auto motor und sport prezintă în exclusivitate fotografii cu acest concept al unuii posibil viitor BMW Seria 7.
Foto: auto motor und sport
Grila de pe noile BMW M3 și M4 a născut multe controverse printre fanii BMW. Însă puțini știu că BMW avea ideea reinterpretării grilei istorice încă din 1995/1996. Atunci BMW se gândea la o viitoare linie de design pentru limuzinele mărcii. Mai mulți designeri BMW au fost implicați într-un proiect de design privind viitoarea linie a limuzinelor BMW. Câteva exemplare ale proiectului secret BMW ZBF au fost realizate manual din aluminiu la scara 1:1.
Conceptul are gabaritul unui BMW Seria 7 și se remarcă pasajele roților destul de mult evazate și consolele scurte. În lateral regăsim celebra priză de aer care a apărut ulterior și pe Z8. Nu lipsesc nici elementele caracteristice mărcii cum sunt farurile duble și forma montantului spate cu decupajul în forma literei C la geamul lateral.
Grila radiatorului preia proporțiile modelelor istorice E23 și E3 fiind mai mult înaltă decât lată. În același timp, grila are o suprafață mai mare decât cea a Seriei 7 (E65) care a fost lansată în 2001.
Dar grila radiatorului nu este singura surpriză. Pe acest concept apare în premieră sistemul iDrive. Ceea ce este interesant este că pe concept cele două ecrane – de la indicatoarele de bord și sistemul multimedia – sunt amplasate sub același cozoroc și arată mult mai bine decât la fosta versiune de serie la care sistemul multimedia și indicatoarele de bord aveau două cozorocuri separate.
Conceptul iDrive a fost prezentat de BMW abia trei ani mai târziu pe studiul BMW Z9 expus la salonul de la Frankfurt în 1999 și a fost disponibil în producție de serie pe BMW Seria 7 E65 în iunie 2001. BMW Seria 7 E65 a fost prima mașină din lume la care transmisia automată cu 6 trepte era operată de la o manetă de pe volan eliberând loc pentru controller-ul iDrive pe tunelul median, acolo unde se regăsește și astăzi.
BMW Seria 7 E65 a fost construită între 2001 și 2008 și a fost extrem de criticată atât pentru designul exterior masiv cât și pentru sistemul iDrive. Criticile au mers în special spre designerul șef Chris Bangle dar puțini știu că designul exterior fusese realizat de subalternul lui, Adrian von Hooydonk. În special, designul spatelui cu capacul portbagajului masiv, care părea atașat suplimentar, a fost foarte criticat.
BMW a renunțat peste ani la acest stil baroc care a afectat BMW Seria 5 E60, BMW Seria 6 E 63 și BMW Seria 7 E65, dar iată că grila alumgită revine în actualitate iar sistemul iDrive, atât de criticat la început, este astăzi mai ergonomic și mai actual decât oricând.