Home TesteTest-drive: Geely Coolray – Nerv chinezesc

Test-drive: Geely Coolray – Nerv chinezesc

de Dan Damian
Geely Coolray

Cea mai îndrăzneață prezență a chinezilor în clasa mică din România se numește Geely Coolray. Și se vrea o alternativă la multe SUV-uri tradiționale din acest segment.

Dacă-l vedeți pe stradă, e puțin probabil să nu întoarceți capul după el, deoarece Coolray a fost desenat special ca să atragă atenția. Are o mulțime de linii, fiind foarte complex din acest punct de vedere, iar inițial, atrage cu partea frontală, unde vedem grile mari, inserții roșii, prize de aer supradimensionate și faruri integral cu LED (standard). Însă partea din spate oferă adevăratul spectacol, nemaiîntâlnit în acest segment. Nu mă refer aici la stopurile înguste, unite printr-o linie LED, ci la cele patru ieșiri ale eșapamentului. Nu sunt acolo doar de formă, în interiorul fiecăreia fiind câte o țeavă separată. Iar între cele două grupuri este plasat un deflector de aer cu inserții roșii. Și nu s-a terminat, pe plafon, deasupra lunetei și ornat tot cu roșu, stă un eleron destul de mare, așa cum nu prea vezi la SUV-uri. Cum să nu atragi atenția cu un așa pachet estetic? Care, apropo, e în echiparea standard, la fel ca și jantele din aliaj, de 18 inchi.

Geely Coolray

Dar, dacă stai puțin și analizezi, eleronul și eșapamentul par exagerate. Coolray nu este genul de SUV care să livreze și ca performanțe ceea ce anunță estetic, deși nu stă deloc rău la capitolul motorizare. Dar poate gândim noi în standardele europene, care ne spun că un producător tradițional nu ar veni cu astfel de elemente decât la un SUV de cel puțin 300 CP. Pe care nu l-ar face în clasa SUV-urilor mici.

Geely Coolray

Și interiorul e surprinzător, chiar dacă aici chinezii au fost puțin mai temperați. Scaunele sunt frumos desenate, cu inserții roșii în cazul mașinii de test, inserții completate frumos de cele de pe fețele ușilor și planșa de bord. Este exact opusul acelui interior tern și plictisitor pe care l-am văzut la unele SUV-uri produse în China. Coolray e tineresc, colorat și parcă te invită înăuntru. Scaunele însă, chiar dacă sunt confortabile, au acea tapițerie din imitație de piele puțin prea moale. Partea bună este că ai multe zone cu material moale la bordul lui Coolray, la fel și multe cusături, care creează o ambianță însuflețită, foarte plăcută.

Putere peste medie

Înainte să vă vorbesc despre Leishen Power, trebuie să vă să spun că displayul ondulat, care integrează tabloul de bord de 10,25 inchi și ecranul multimedia de 12 inchi sunt o altă ofertă bună (standard) pentru această clasă. În spatele volanului, informațiile sunt bine grupate, aerisit și cu fonturi mari, și doar secțiunile de la extreme pot fi personalizate cu ajutorul comenzilor de pe volan. Displayul central se mișcă relativ bine, dar este surprinzător de lipsit de culoare, având în vedere restul mașinii. Apoi, mă întreb când vor înțelege chinezii faptul că tratarea radioului ca aplicație, ceea ce presupune pornirea lui de pe display, de fiecare dată când pornești motorul, e pur și simplu enervantă. De asemenea, poate reușesc să încheie acele contracte cu Apple și Google, ca să nu mai fie nevoie de cablu pentru CarPlay și Android Auto. Coolray este mai de modă veche și are doar două porturi USB-A în față. Sistemul de camere HD la 540 de grade te ajută să încadrezi mașina în care mai strâmte locuri.

Geely Coolray

Nu ați înțeles ce înseamnă Leishen Power? Este divizia globală a celor de la Geely responsabilă de motorizări diverse și transmisii pentru ele. Pentru Geely Coolray a fost preferat un motor de 1,5 litri, 172 CP și 290 Nm cuplat la o cutie cu două ambreiaje și șapte trepte. Puterea destul de mare pentru un astfel de SUV clar va fi un punct de atracție. La condus, depinde de modul în care rulezi: Eco, Normal, sau Sport. Mașina răspunde bine la accelerații în toate cele trei moduri, dar cutia nu întotdeauna. În modul Sport, nu schimbă mai repede, dar menține treptele inferioare și e pregătită când accelerezi. Dar în acest mod nu prea poți modula accelerația. Este foarte sensibilă, nu poți rula constant, iar motorul trage surprinzător de bine. Nimic de reproșat la nivel de putere, dar suspensia nu se menține mereu la nivelul pe care-l poate oferi motorul. Când rulezi liniștit, poate chiar ușor dinamic, nu-i nici o problemă, dar, dacă vrei mai mult, suspensia nu reacționează omogen și liniar la schimbările de sarcină. Pe de altă parte, își face bine treaba pe denivelări și menține un nivel bun de confort. Direcția are trei niveluri de asistare, dar, în afară de modul Sport, este prea moale. Și, oricum, nici chiar în Sport nu are feedback. Vă întrebați cum sună cele patru ieșiri ale eșapamentului? Absolut normal, fără accente de sportivitate. Consumul este destul de ridicat, având în vedere cilindreea, 7,8 l/100 km la 130 km/h și cam 9 în oraș.

Geely Coolray

Ca bani, Geely Coolray pare să fie la nivelul altor SUV-uri de clasă mică. De exemplu, prețul de bază al modelului chinezesc e de 24.990 euro, foarte aproape de al lui Captur cu motorizare hibridă de 160 CP. Dar Coolray este extrem de bine echipat standard: climatizare automată, scaune față/spate încălzite, volan încălzit, senzori de parcare, cameră video în spate, oglinzi electrice, keyless start, plafon panoramic cu trapă, frână de parcare electrică etc.

Verdict: 4 stele

Coolray este o prezență plăcută, tinerească, poate ușor exagerată la partea din spate. Motorul e mai puternic decât ce întâlnim de obicei în această clasă, dar ținuta de drum nu este chiar sportivă. Interior plăcut, cu spațiu suficient și foarte bine echipat.

Plusuri:

+ Design complex

+ Interior spațios

+ Motor puternic

+ Echipare bogată

Minusuri:

– Ținuta de drum la limită

– Direcție fără feedback

Date tehnice

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4380 × 1810 × 1615 mm. Ampatament: 2600 mm. Portbagaj: 330 l. Masă proprie: 1432 kg.

Tren de rulare: Suspensie față de tip MacPherson, spate semiindependentă, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri 235/40 R18.

Transmisie: Tracțiune față, cutie DCT cu 7 trepte.

Motor: Turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1499 cm³. Putere maximă: 128 kW (172 CP)/5500 rpm. Cuplu maxim: 290 Nm/2000–3500 rpm.

Performanțe: 0–100 km/h    7,6 s, Viteză maximă 200 km/h , Consum mixt WLTP     5,8 l/100 km.

Preț de bază: Geely Coolray GK      24.990 euro.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.