Noul Toyota Land Cruiser 250 și pick-up-ul Hilux sunt penalizate pentru emisiile foarte mari în Europa care merg până la 20.000 euro și sunt în pericol de a nu mai fi vândute pe bătrânul continent. Acesta este și cazul lui Lexus RX500h care, foarte probabil nu se va mai vinde în Europa.
Toți fanii off-road s-au bucurat când Toyota a lansat un nou Land Cruiser pentru piața europeană. Însă off-roader-ul este disponibil doar cu motorul turbodiesel în patru cilindri de 2,8 litri și 204 CP, care are emisii foarte mari. Același motor se regăsește și sub capota lui Toyota Hilux unde emite 248 g/km.
Ambele modele sunt disponibile în configuratorul Toyota România dar nu se livrează deocamdată. Ca și alți constructori, Toyota așteaptă finalul de an pentru a vedea care este situația cu emisiile la nivel de flotă și dacă va putea livra niște unități anul acesta.
Penalizările pentru emisiile motorului turbodiesel de 2,8 litri de la Hilux și Land Cruiser merg până la 20.000 euro, o sumă enormă pe care nimeni nu vrea să o plătească. Cel mai ieftin Hilux costă 41.242 euro, iar cel mai ieftin Land Cruiser 250 începe la 70.563 euro. Cu aceste penalizări, Hilux și Land Cruiser ar ajunge la niște prețuri care le-ar face nevandabile, prețul lui Land Cruiser fiind deja destul de ridicat.
Surprinzător, în pericol datorită emisiilor sunt și câteva modele Lexus. Foarte probabil Lexus RX 500h nu se va mai vinde în Europa. Primul Lexus hibrid cu motor turbo, Lexus RX 500h este cel mai dinamic SUV hibrid Lexus construit vreodată care ne-a impresionat și pe noi în testul realizat în România. Citând un oficial de la Toyota Germania care a dorit să își păstreze anonimatul, noile limite de emisii și penalizările impuse de UE omoară aproape toate modelele interesante de la Toyota și Lexus. Și versiunile Lexus NX hibride au întârzieri de livrare și se așteaptă ca prețul lor să crească cu circa 3000 euro.