MG plănuiește să lanseze un model cu baterie solid-state în 2025. Un astfel de model ar putea avea o autonomie de peste 1000 km.
Se vorbește deja de câțiva ani de bateriile solid-state și câțiva producători se tot laudă că vor fi primii care vor lansa o astfel de baterie. Mercedes a promis-o oficial ca opțiune la noul G-Class electric, care s-a lansat însă fără să ofere acest tip de baterie.
iată însă că MG pare că a luat-o înaintea tuturor. Chinezii au anunțat bateria solid-state pentru 2026 dar apoi au revenit și au declarat că o vor oferi deja din 2025.
Yu Jingmin, director general adjunct al SAIC Passenger Vehicles, a declarat acest lucru ziariștilor de la “Autocar UK” cu ocazia salonului auto de la Chengdu. El a spus că un model MG cu baterie solid-state va debuta în al doilea trimestru din 2025 dar nu a precizat ce model va fi.
Bateriile solid-state sunt baterii Litiu-Ion al căror electrolit este mai degrabă solid decât lichid. Acest tip de baterie are densitate de energie mai mare ceea ce face posibil ca acestea să fie mai compacte și mai ușoare la aceeași capacitate de energie înmagazinată.
În plus, materialul solid nu se scurge la fel de ușor și nu se aprinde. Producătorii invocă adesea dezavantajul formării dendritelor (ramuri mici de litiu) și costurile mult mai mari.
Prima generație a bateriei solid-state (conținut lichid de numai 5%), dezvoltată în comun de SAIC și specialistul chinez în baterii Jiangsu Qingtao, este deja utilizată în câteva unități ale sedanului L6 de la IM Motors EV care au fost oferite cu un sistem de leasing a bateriei cu tehnologie de 800V. Acestea circulă deja în China, dar valorile reale de autonomie sunt greu de verificat.
Datele tehnice pentru bateria solid-state a modelului MG nu sunt încă disponibile. La L6, bateria solid-state are o capacitate de 133 kWh, ceea ce oferă sedanului de clasă medie o autonomie de 1.080 de kilometri conform ciclului de conducere chinezesc (CLTC).