Home Știri Un pic de tuning, la capetele sale extreme

Un pic de tuning, la capetele sale extreme

de Aurel Niculescu

Fanii segmentului aftermarket al industriei auto sunt mulți și variați – iar specialiștii se întrec adeseori în prezentarea unei oferte cât mai bogate, la fel de variată… și de această dată inclusiv extremă.

Opușii se atrag – spune o vorbă din popor – dar exemplele de acum nu prea au șansa de a fi asociate, deoarece se adresează totuși unor segmente de clienți ce nu au în comun mai nimic, cel mai probabil. Spre exemplu, poate vă place categoria tuningului citadin, ce îmbină calitățile dimensionale necesare găsirii rapide a unui loc de parcare în aglomerarea urbană cu cele de performanță ale unui supercar… În acest caz recomandarea noastră este Giannini 350 GP4, un Fiat 500 care a intrat direct în categoria „pocket rocket”. Modelul 350 GP4 este o continuare la fel de năstrușnică a modelului 350 GP prezentat tot anul acesta în cadrul Salonului Auto de la Torino. Însă de această dată mica bombă pe roți nu mai are tracțiune spate și motor amplasat central, ci un setup ceva mai clasic – motor amplasat frontal și tracțiune integrală, însă aceeași putere, de 350 CP.

Dacă un astfel de supercar de buzunar nu vă este totuși pe plac, poate e bine să trecem la următoarea categorie – inclusiv de preț, chiar și în condițiile în care nici tunerul italian nu se sfiește să ceară o avere, deoarece GP-ul simplu costă 150.000 de euro. Însă cele două modele Brabus (firma ar putea fi o traducere liberală a încrucișării cuvintelor extrem și Mercedes-Benz), bazate pe Mercedes-AMG S63 și Maybach S650, sunt de departe mult peste mica bombă citadină – numai puterea lor însumată ajunge la 1600 CP și peste 2440 Nm! Separat, modelul S63 este poate cel mai „domestic” – dacă ținem cont doar de herghelia de sub capotă – propulsorul de 4 litri V8 fiind împins acum la 700 CP, spre deosebire de Maybach S650 care are parte inclusiv de o creștere a cilindreei. Astfel, yachtul pe roți de la Brabus ajunge la 6,3 litri cu biturbo-ul său V12, însă performanțele suferă de pe urma bling-ului adițional. Mai precis, Brabus 700 (S63) decolează spre 100 km/h în doar 3,3 secunde, urmat de Brabus 900 (Maybach S650) ce atinge pragul în 3,7 secunde în drum spre o viteză maximă de 350 km/h.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.