VW se află pe ultima sută de metri înaintea extinderii gamei electrice cu modele electrice de clasă mică și mini. VW ID.Cross Concept seamănă în proporție de 80% cu modelul de serie VW ID.Cross care va debuta în a doua parte a lui 2026, la câteva luni după noul VW ID.Polo.
VW a expus la salonul de la Munchen o versiunea aproape finală a viitorului SUV de clasă mică VW ID.Cross. Conceptul prezentat la salon în culoarea verde Urban Jungle seamănă în proporție de 80% la exterior cu modelul de serie așa cum ne-a declarat un oficial de la VW.
În producție nu se vor regăsi jantele spectaculoase Balboa de 21 inchi încălțate cu pneurile cu dimensiuni speciale 235/40 R21 create de Goodyear. Modelul de serie va avea jante standard de 18 inchi și opțional până la 20 inchi. De asemenea, protecțiile de la roți vor fi asemănătoare materialului de la praguri. Însă farurile ID. Matrix LED, stopurile și logoul VW iluminat în roșu în spate și forma caroseriei vor fi identice.
Platforma MEB cu tracțiune față
VW ID.Cross este construit pe platforma MEB simplificată cu tracțiune față în loc de spate cum este la modelele electrice VW mai mari, ID.3, 4 sau 5.
Motorul electric sincron cu magnet permanent ampalsat în față va dezvolta nu mai puțin de 211 CP, ceea ce îi va conferi performanțe foarte bune însă din rațiuni de siguranță, VW a limitat viteza maximă la 175 km/h.
VW nu a dezvăluit date despre baterii dar din declarațiile aceluiași oficial de la VW cu care am vorbit vor exista două baterii: una de bază LFP și una NMC de circa 55 kWh care va conferi o autonomie WLTP de 420 km.
În acest segment, VW a reușit să standardizeze celula bateriilor și indiferent de chimie – LFP, NMC sau în viitor sodiu sau fosfat de sodiu, celula bateriei va avea o dimensiune unică, producția noii celule urmând să înceapă peste două săptămâni la Salzgitter și ulterior și la Valencia.
La fel de mare precum T-Cross dar mai spațios
Cu o lungime de 4161 mm, o lățime generoasă de 1839 mm și o înălțime de 1588 mm, VW ID.Cross are un gabarit asemănător cu al lui VW T-Cross. Ampatamentul de 2601 mm îi conferă un spațiu generos în spate. Am luat loc pe bancheta din spate și adulți înalți de 1,85 metri pot sta fără a atinge cu genunchii spătarele scaunelor față.
Datorită faptului că nu există tunel central și lățimea este generoasă, în spate pot sta chiar trei pasageri. Și portbagajul de 450 litri este neobișnuit de mare pentru acest segment și în plus există și un frunk de 25 litri în față.
Același oficial de la VW ne-a spus că interiorul modelului de serie va fi asemănător cu al conceptului dar vor diferi unele materiale. Conceptul este îmbrăcat aproape integral într-un material textil moale ca un pluș numit Vanilla Chai de culoare bej. În modelul de serie, acest tip de material se va regăsi în zona superioară a ușilor și în zona centrală a bordului, dar zonele inferioare vor fi îmbrăcate în plastic. În schimb, cele două displayuri se vor regăsi în mașina finală de serie. Este vorba de cel de 11 inchi pentru instrumentele digitale de bord și cel de 13 inchi pentru sistemul multimedia.
La fel ca și la Hyundai Inster, toate scaunele se vor putea plia, creând o suprafață de dormit, iar consola centrală este plutitoare, include o zonă de încărcare wireless pentru telefon dar în rest este liberă de comenzi deoarece schimbătorul este plasat în dreapta pe coloana volanului, precum la toate modelele ID.
VW ID.Cross se va produce la Pamplona în Spania alături de VW T-Cross cu motor termic dar și de modelul paralel de la Skoda, Skoda Epiq. Modelele hatch de clasă mică precum VW ID.Polo și Cupra Raval se vor produce tot în Spania la uzina din Martorell.
Primul va apărea VW ID.Polo în prima jumătate a lui 2026, urmat imediat de ID.Polo GTI și spre finalul lui 2026 va urma ID.Cross. VW ID.1, succesorul lui VW e-Up, va debuta în 2027.