Anvelopele fac parte dintre cele din importante componente din dotarea unei mașini. Roțile sunt singurele părți ale automobilului care aderă direct pe suprafața de rulare și care permit deplasarea și manevrarea mașinii. Pentru ca aceste operațiuni să aibă loc în condiții de siguranță, orice șofer are datoria de a verifica periodic starea anvelopelor.
Din cauză că anvelopele sunt singurul punct de contact cu drumul, ele sunt responsabile de majoritatea problemelor care apar în legătura cu manevrabilitatea mașinii. Indiferent de tipul mașinii și, implicit, de categoria de anvelope folosite, află care sunt cele 5 defecțiuni frecvente la cauciucuri, pe care șoferii le ignoră adesea.
Nealinirea anvelopelor
Alinierea anvelopelor este foarte importantă pentru stabilitatea mașinii și pentru funcționarea în parametri optimi a sistemului de direcție. În cazul în care există nereguli în ceea ce privește alinierea roților, cauciucurile se vor deteriora neuniform. Mai mult decât atât, reglarea incorectă a pneurilor se poate concretiza în creșterea consumului de carburant, precum și în apariția devierilor de direcție în special la manevre.
Drept consecință, va scădea tracțiunea mașinii, precum și aderența pe suprafața de rulare.
În funcție de gravitatea uzurii, anvelopele afectate trebuie remontate sau înlocuite.
Pentru a evita efectele nealinierii anvelopelor, se recomandă verificările periodice ale acestor componente ale mașinii, precum și echilibrarea lor, ori de câte ori ele se remontează.
O altă metodă de a asigura paralelismul roților este prin realizarea geometriei acestora, o procedură ce se efectuează în orice service specializat.
Conducerea la viteze ridicate
Anvelopele trebuie alese în conformitate cu modelul mașinii, dar și în funcție de tipul de drum pe care vor fi folosite. Pentru mașinile care rulează pe autostrăzi sau pe trasee de mare viteză, cauciucurile sunt mai predispuse la uzură. Unul dintre motive este că, în cazul contactului cu denivelările solului, impactul este mult mai puternic, deteriorând intens pneurile.
În cazul în care se observă uzura accentuată a roților ca urmare a conducerii în mod constant la viteze mari, se recomandă înlocuirea pneurilor. Pentru a scăpa de grija înlocuirii acestora în funcție de sezonalitate, șoferii pot opta pentru anvelope all season de la Autohut.ro.
Supra sau sub umflarea
Producătorii diverselor tipuri de anvelope emit recomandări privitoare la presiunea din pneuri, în diverse situații (respectiv la drum lung, atunci când mașina este supraîncărcată etc.). Este extrem de important ca aceste indicații să fie respectate, întrucât sub sau supra umflarea roților produc consecințe destul de grave, amenințând atât performanțele anvelopelor cât și siguranța pasagerilor.
Umflarea excesivă a roților reduc aderența pe suprafața de rulare și sunt predispuse la explozie, în timp ce pneurile care nu sunt umflate suficient se supraîncălzesc și vor avea o durată de viață mai scurtă.
Supraîncărcarea
Înainte de a dota mașina cu un set nou de anvelope este foarte important să se verifice coeficientul de sarcină maximă al acestora. Specialiștii recomandă respectarea acestei limite de sarcină, pentru a evita acumularea de căldură. Supraîncălzirea cauzată de încărcarea în exces a anvelopei poate produce explozia pneurilor.
Toate aceste probleme ale anvelopelor pot fi premeditate prin adoptarea unui stil de conducere preventiv și prin investirea într-un set de anvelope de calitate. De asemenea, este indicat să se verifice periodic presiunea din pneuri și starea lor de uzură.
Sursă: Digital Workforce
Sursă foto: pixabay