BMW România susține competiția BMW Golf Cup România, ocazie cu care a făcut, în România, o prezentare de zile mari a două modele legendare: BMW 328 și 328 Hommage.
În weekendul cursei de 24h de la Le Mans, BMW România a găzduit competiția BMW Golf Cup, la Național Golf & Country Club, lângă București. Este un turneu dedicat amatorilor și are o tradiție de peste 40 ani, pentru că primul astfel de turneu a fost organizat în Marea Britanii, în 1982. În zilele noastre circa 100.000 de participanți din 50 de țări își dispută în loc în finală mondială.
Dar BMW România a făcut mai mult de atât și a reușit să aducă la acest turneu legendarul model BMW 328. Acesta debuta la numai șapte ani de la lansarea primului automobil al mărcii, BMW 3/15 (1929). Produs în numai 464 de exemplare, BMW 328l devenea repede unul din cele mai importante automobile sport ale vremii, reușind peste 200 de podiumuri în curse internaționale. Remarcabil este că și România are o prezență importantă în istoria acestui model care s-a remarcat într-o serie de competiții precum Grand Prix-ul Brașovului sau Bucureștiului. Cu un BMW 328 special pilotul român Petre Cristea a avut o serie de succese internaționale remarcabile, precum victoria în cursa Eifelrennen 1939, chiar în fața echipei de uzină BMW. Marin Dumitrescu, un alt personaj emblematic care a definit motorsportul românesc vreme de jumătate de secol, a avut de asemenea ca model special un BMW 328 cu are a excelat în primele curse de coastă și circuit după Al Doilea Război Mondial. Alexe de Vassal, Vintilă Frumușanu, Alexandru Papană, Nadler, Ion Bolony, Valentin Tânțăreanu și Alexandru Uță sunt alți piloți ai vremii care au concurat și performant cu BMW 328.
Mai mult, la BMW Golf Cup, alături de acest exemplar 328 a stat exact cel care l-a omagiat. Este vorba despre conceptul BMW 328 Hommage prezentat în 2011 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, la exact 75 de ade la debutului lui 328. Designul aduce liniile unui roadster clasic sub o formă modernă folosind materiale, așa cum este fibra de carbon. Detalii precum curelele de piele de pe caroserie, forma X deasupra farurilor sau cronometrele detașabile evocă trecutul sportiv al BMW 328. “Modelele Hommage au o tradiţie îndelungată la BMW Group. Pe baza filosofiei de design «Rooted in history, moving forward in design», ele demonstrează importanța istoriei pentru prezent. Chiar și în anii ‘30, BMW 328 se remarca prin sportivitate şi agilitate datorită construcţiei ultra-uşoare. Modelul BMW 328 Hommage aduce un omagiu acestui trecut glorios şi arată modul în care BMW va dezvolta materialele ultra-uşoare. Carbonul este materialul viitorului.” Adrian van Hooydonk, Vicepreșdeinte BMW Group, Design.
Și pentru a marca cum trebuie prezența acestor două modele în România, BMW a organizat o ședință foto la Statuia Aviatorilor cu ambele mașini, evocând o fotografie legendară, din 1937, de la Marele Premiu al Oraşului Bucureşti.
Tot la BMW Golf Cup am putut vedea colecția integrală de machete Art Car BMW, deținută de un colecționar român. Iar această prezentare a venit la exact 50 de ani de la debutului primului BMW Art Car. Pe 14 iunie 1975, în cadrul cursei de 24h de la Le Mans, debuta pe circuit primul model BMW Art Car al mărci, modelul BMW 3.0 CSL proiectat de sculptorul american Alexander Calder. Totul a început cu pasiunea pentru artă şi motorsport a pilotului francez Hervé Poulain, care se ocupa şi de licitaţii de artă. În 1975, Poulain şi-a găsit un aliat vizionar în Jochen Neerpasch, fondatorul şi directorul BMW Motorsport, pentru planul său de a înscrie un BMW decorat de un artist în legendara cursă de anduranţă de la Le Mans. Chiar dacă primul BMW Art Car s-a retras din cursă după şapte ore, a devenit un adevărat favorit al publicului, punând bazele colecţiei. Proiectul a fost iniţial conceput ca o colaborare unică între artist şi BMW, dar succesul a făcut ca proiectul să continue. În strânsă colaborare cu legendarul galerist Leo Castelli din New York, au urmat BMW Art Cars create de artişti americani precum Frank Stella, Roy Lichtenstein şi Andy Warhol – şi toate au fost pilotate de Hervé Poulain şi echipa BMW la Le Mans. Din 1982 până în 1992, Colecţia BMW Art Car s-a deschis către lume, cu artişti transformând diverse modele standard de producţie: Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, Michael Jagamara Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia şi David Hockney. În 1999, BMW a revenit la motorsport cu prototipul BMW V12 LMR şi artistul conceptual american Jenny Holzer. Opt ani mai târziu, Olafur Eliasson a proiectat “Aşteptările tale mobile: Proiectul BMW H₂R” – o instalație bazată pe o maşină de curse cu hidrogen destinată stabilirii de recorduri. Jeff Koons, John Baldessari, Cao Fei şi Julie Mehretu au adăugat maşini de curse dinamice în ultimii 15 ani. De la inventarea sa, acum aproape 140 de ani, artiştii din întreaga lume au interacţionat cu automobilul atât critic, cât şi cu entuziasm.
Premierele nu s-au oprit aici, ba chiar am avut parte de o premieră mondială: primul BMW Seria 7 vopsit într-o culoare unică, Desert Sand Uni, creată sub umbrele BMW Individual, dar la inițiativa BMW Group România. Această nuanță specială se adaugă la gama de 135 culori disponibile pentru BMW Seria 7. Culoarea poate fi comandată pentru preţul de 7.073 Euro . Paletarul de vopseluri speciale pentru BMW Seria 7 include şi combinaţii în două nuanţe BMW Two-tone Individual care sunt disponibil pentru un preţ de aproape 20.000 Euro.
Programul BMW Individual vine cu o istorie de aproape 35 de ani. Este dezvoltat de BMW M GmbH și a fost lansat printr-o colaborare cu designerul de modă Karl Lagerfeld în 1992. Acesta a imaginat un model unic two-tone (în două culori) pentru BMW Seria 7 E32, combinând o caroserie argintie cu o parte inferioară neagră, în concordanță cu stilul său distinct. Interiorul a primit o tapiţerie specială și inserții de lemn exclusive. Lagerfeld a proiectat automobilul conform propriilor cerințe și nevoi, incluzând un fax, un suport pentru creioane și minibar, alături de un sistem audio premium. Abordarea curajoasă a lui Lagerfeld a deschis drumul opţiunilor de personalizare BMW Individual.