Home Modele noi Oficial: Noul BMW Seria 7 și BMW i7 – Viitorul luxului

Oficial: Noul BMW Seria 7 și BMW i7 – Viitorul luxului

de Dan Damian
BMW Seria 7 2022

Constructorul german a prezentat noua generație BMW Seria 7, alături de versiunea electrică i7 și împreună cu o serie de inovații care ne arată până unde va merge conectivitatea și tehnologia în următorii ani.

Mulți spun că Mercedes deține supremația luxului, cu BMW pe aproape și cu Audi pe ultimul loc al acestui podium imaginar integral german. Nu este prea corect față de Audi, chiar dacă a ajuns în clasa de lux în 1988, odată cu modelul Audi V8. Audi A8 tocmai a trecut printr-un facelift, Mercedes și-a făcut numărul cu noua Clasă S și versiunea electrică EQS, acum este rândul BMW să arate unde se poziționează. Și a arătat. După 45 de ani de la debutul primei generații, s-a ajuns acum la a șaptea generație a Seriei 7. Acesta este un moment de reset, pentru că, pe lângă platformă și motorizări, noul 7 marchează o schimbare drastică la nivelul designului. De altfel, schimbarea este și la nivelul concepției. Dar să le luăm pe rând.

Ieri am fost invitați la Munchen pentru a vedea, în premieră, noul BMW i7, versiunea electrică a Seriei 7. Nu că ar conta neapărat motorizarea, pentru că diferențele între cele două sunt minime și constau în special în inserțiile albastre care definesc și toate celelalte modele electrice BMW, plus câteva ajustări la nivelul spoilerului față. Constructorul german a preferat să aplice o nouă imagine, utilizând designul stratificat al farurilor, tehnică estetică folosită de mai mulți constructori de volum de ani buni, doar că la noul BMW Seria 7 are un aer aparte, poate și datorită cristalelor (opțional) care formează linia subțire de LED-uri, cu funcțiile de lumini de zi și semnalizatoare. Farurile principale (LED Matrix standard) sunt ceva mai jos, discrete, cu fondul negru, care te face să te întrebi inițial dacă nu sunt cumva doar un element de design, nefuncțional. Totul este încadrat de grila, cum altfel, uriașă, opțional luminată.

Proporțiile sunt absolut impozante, pentru că BMW a dezvoltat noua generație luând ca reper versiunea cu ampatament lung a vechii generații (actuala nu va avea versiune cu ampatament mic) și chiar și așa a crescut semnificativ: lungimea este de 5391 mm (+ 130 mm), lățimea a ajuns la 1950 mm (+48 mm), iar înălțimea a crescut cu 51 mm, la 1544 mm. Ampatamentul a crescut cu doar 5 mm, la 3215 mm.

Spectacol la interior

Dacă ați condus BMW iX, veți recunoaște în habitaclul Seriei 7 display-ul curbat, care integrează cele două ecrane: cel de 12,3 inchi al tabloului de bord și cel de 14,9 al sistemului multimedia. De asemenea și grupul de comenzi de pe consolă, între scaune, este tot cel de la BMW iX, inclusiv opțiunea cristalului pentru anumite butoane. Planșa de bord este minimalistă, iar linia mediană cristalină oferă o serie de comenzi touch pentru ajustarea temperaturii, ventilației, avariilor, deschiderea torpedoului și alte ajustări pentru luminile ambientale. Se numește Interaction Bar și este o premieră, pe care o vom vedea, probabil și pe alte modele high-end de la BMW. Toate portierele au deschidere electrică, cu buton, atât de la exterior, cât și de la interior.

În spate, pe panourile portierelor au fost integrate două display-uri de 5,5 inchi (echipare standard), care seamănă cu niște telefoane – BMW Touch Command. De aici poți controla, scaunele și funcțiile lor, climatizarea, telefonul, luminile ambientale și multe alte funcții.

Am lăsat pentru final cel mai spectaculos echipament al noului BMW Seria 7: Theatre Screen (opțional). Este un display uriaș (31,3 inchi), cu rezoluție 8K, care glisează din plafon și oferă efectiv experiență de cinema pentru ocupanții locurilor din spate. Display-ul acoperă întreaga lățime a mașinii, iar sistemul are aplicația Fire TV build-in, astfel că poți avea acces la o mulțime de programe TV, jocuri și conținut multimedia, în format 16:9, 21:9 sau 32:9. Display-ul răspunde instantaneu la comenzile touch și îl mai poți controla (inclusiv apropia) cu ajutorul Touch Command. L-am „butonat” la prezentarea din Munchen și este… fabulos! Acesta este susținut de un sistem de sunet Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound care vine cu 36 de difuzoare și amplificator de 1965 wați, plus capacități 4D (vibrații în scaune). Este opțional, dar și cel de serie este la înălțime: tot Bowers & Wilkins, cu doar „18” difuzoare și 655 wați.

Doar PHEV și diesel, fără motorizări (doar) pe benzină

BMW a luat o decizie nu neapărat radicală, dar curajoasă. În Europa, noul BMW Seria 7 va fi disponibilă cu un motor diesel și două sisteme PHEV, deocamdată. Este clar însă că nu vor fi oferite motorizări termice doar cu sistem mild-hibrid (cu excepția dieselului), ci numai PHEV-uri.

Dieselul, 740d xDrive (disponibil din primăvara lui 2023) este un 6 în linie de 3 litri care oferă 300 CP și 670 Nm, cu tot cu cei 12 CP și 200 Nm ai motorului electric integrat în cutia Steptronic. Acesta asigură sprintul 0 – 100 km/h în 6,3 secunde și este creditat cu un consum mediu de 5,9 l/100 km.

PHEV-ul de bază (deocamdată) este 750e xDrive. Totalul puterii acestui motor de 3 litri, cu 6 cilindri, susținut de motorul electric (200 CP), ajunge la 490 CP, iar cuplul este de 700 Nm. Accelerează până la 100 km/h în 4,9 secunde, iar autonomia electrică este între 80 și 89 km.

Cea mai puternică versiune este însă M760e xDrive (primul PHEV al BMW M), care oferă din același L6 de 3 litri și același motor electric de 200 CP, un total de 571 CP și 800 Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde și are autonomie electrică între 80 și 84 km. Disponibil din primăvara lui 2023.

Pentru alte piețe din afara Europei sunt oferite versiuni cu mild-hibrid ale căror denumiri sunt ceva mai cunoscute: 735i (L6, 286 CP), 740i (L6, 380 CP), 760i xDrive (V8 de 4,4 litri, 544 CP).

 BMW i7 – Premiera electrică

Evident, starul prezentării a fost modelul i7, așteptat cu nerăbdare, pentru că trebuia să-i dea replica EQS-ului de la Mercedes. În afara accentelor albastre din partea inferioară a caroseriei, nu-l prea poți deosebi în gamă. La lansare va fi disponibilă versiunea i7 xDrive60. Echipată cu două motoare, aceasta furnizează 544 CP și 745 Nm, permite sprintul 0 – 100 km/h în 4,7 secunde și atinge 240 km/h. Nu știm încă ce capacitate are baterie, dar autonomia declarată este între 590 și 625 km, în condițiile unui consum oficial cuprins între 18,4 și 19,6 kWh/100 km. Ulterior va fi prezentată și cea mai puternică versiune electrică, i7 M70, despre care știm deocamdată că va avea 660 CP.

La nivelul platformei s-au produs mai multe modificări de abordare. BMW Seria 7 vine acum cu suspensie pneumatică pe ambele punți, direcție integrală (roțile spate virează cu până la 3,5 grade), bare stabilizatoare active, plus centralizări ale controlului frânelor și sistemelor de siguranță activă (module speciale).

În acest an va debuta chiar versiunea electrică, i7 xDrive60, urmând ca cele două PHEV-uri și dieselul să fie disponibile în primăvara anului viitor.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.