Home Modele noi Noul Ferrari 296 GTS în varianta cabrio cu propulsie plug-in hybrid

Noul Ferrari 296 GTS în varianta cabrio cu propulsie plug-in hybrid

de George Grosu

Noul Ferrari 296 GTS reprezintă varianta cabrio a modelului 296, care este dotată cu un hardtop retractabil iar ca propulsie utilizează aceeași unitate V6 cu sistem plug-in hybrid aflată și în dotarea variantei coupe a modelului 296.

La Ferrari a devenit o tradiție, ca la mai puțin de un după prezentarea unui nou model coupe entry-level, să fie lansată și varianta cabrio a respectivului model. De această data, după dubutul din vara anului 2021 a modelului entry-level 296 GTB cu un motor V6 plu-in hybrid poziționat central, a fost dezvăluită recent și varianta cu caroserie decapotabilă care a primit denumirea GTS (Gran Turismo Spider). Noul Ferrari 296 GTS are în dotare un hardtop retractabil care se pliază în spate și a cărui operațiune durează 14 secunde și care poate fi realizată la viteze de până la 45 km/h.

Propulsia noului Ferrari 296 GTS este asigurată de aceeași unitate aflată în dotarea variantei coupe 296 GTB, respeciv un V6 biturbo poziționat central longitudinal care are un unghi de înclinare de 120 de grade, o cilindree de 2.992 cmc și care dezvoltă o putere maximă de 663 CP. Motorul convențional este susținut de un motor electric amplasat în partea din spate și care este capabil să dezvolte 122 kW (167 CP). În acest caz, sistemul plug-in hybrid oferă o putere maximă totală de 610 kW (830 CP) și un cuplu maxim de 740 Nm. O transmisie cu dublu ambreiaj având opt trepte distribuie puterea către roțile din spate.

Primul model Ferrari cu caroserie cabrio având sistem plug-in hybrid este capabil să parcurgă până la 25 de kilometri în modul pur electric E-Drive însă, viteza maximă în acest caz este limitată la 135 km/h. Bateria de 7,45 kwh, care este găzduită în podeaua automobilului chiar în spatele scaunelor este formată din 80 de celule conectate. Pe lângă modul pur electric E-Drive, există alte trei moduri de condus: Hybrid, Performance și Qualify.

Performanțele noului cabrio 296 GTS sunt similare cu cele ale coupe-ului 296 GTB. Astfel, pentru un sprint de la 0 la 100 km/h sunt necesare 2,9 secunde în timp ce viteza maximă se cifreză la peste 330 km/h. Doar atunci când se accelerează de la 0 la 200 km/h, 296 GTS este puțin mai lent decât 296 GTB, având nevoie de 7,6 secunde în loc de 7,3 secunde. Acest lucru se poate datora greutății totale mai mari la gol cu 1.540 de kilograme al versiunii 296 GTS care este cu 70 de kilograme mai grea decât versiunea 296 GTB.

Cei care doresc un comportament mai dinamic în conducere pot opta pentru pachetul Asetto Fiorano disponibil opțional și care face din 296 GTS un adevărat monopost de curse. Pachetul Asetto Fiorano include un kit aerodinamic suplimentar, unele elemente realizate din fibră de carbon la exterior precum pragurile laterale și unele elemente reproiectate de la interior cum ar fi panourile portierelor pentru o reducere a greutății totale de 18 kg. În acest pachet special mai sunt incluse amortizoarele Multimatic cu reglare automată derivate de la modelele care concurează în clasa GT, o vopsea specială inspirata din cea a modelului clasic 250 Le Mans si contra cost pneuri Michelin Pilot Sport Cup2R dezvoltate special pentru circuit. Modelul dispune în acest caz de jante cu măsura de 9×20 țoli în față și 11×20 țoli în spate și au montate pneuri de 245/35 ZR 20 pentru partea din față și 305/35 ZR 20 pentru cea din spate.

Interiorul noului 296 GTS corespunde în linii cu cel de la 296 GTB, dar are totuși unele caracteristici specifice precum compartimentul din consola centrală care se poate încuia și scaunelecare au un design special elaborat. Ca și în cazul altor modele contemporane Ferrari, majoritatea comenzilor sunt grupate pe sau în jurul volanului iar instrumentarul de bord este digitalizat. Pentru versiunea Assetto Fiorano oferă în plus unele elemente specifice precum panourile portierelor cu un design simplificat.

Conducerea constructorului italian nu a dezvăluit exact când va fi disponibil noul Ferrari 296 GTS la dealerii oficiali Ferrari la fel și prețul de achiziție. Dacă prețul actual pentru Ferrari 296 GTB este de 269.000 euro, în cazul lui 296 GTS acesta s-ar putea sitau în jurul a 300.000 de euro. Pachetul special Assetto Fiorano costă 33.000 de euro în plus în cazul variantei coupe, un tarif care ar trebui să se aplice și în cazul noii variante cabrio.

Ferrari 296 GTS & Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano
Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS
Interior
Cockpit

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.