Home Modele noi Noul Lexus RZ 450e va debuta la comercializare la finalul lui 2022

Noul Lexus RZ 450e va debuta la comercializare la finalul lui 2022

de George Grosu
blank

Noul SUV electric Lexus RZ 450e din segmentul mediu este cel de-al doilea model electric din gama diviziei de lux al lui Toyota și va debuta la comercializare către finalul anului 2022. Noul Lexus RZ 450e promite o siguranță ridicată în conducere datorită sistemului sofisticat de tracțiune integrală precum și sistemului steer-by-wire.

După lansarea relativ recentă a modelului UX300e bazat pe un model cu propulsie hibridă, a sosit timpul și pentru debutul unui model Lexus de concepție 100 % electrică încă din faza de proiect. Este vorba de noul RZ 450e, un SUV din segmentul mediu dezvoltat pe platforma e-TNGA, aceeași pe care au fost concepute recentele modele Toyota bZ4X și Subaru Solterra.

Designul lui RZ 450e reflectă stilul modelelor Toyota bZ4X și Subaru Solterra, menținând în același timp linia cu celelalte modele actuale din gama Lexus. Astfel, forma părții frontale în formă de clepsidră este una clasică pentru Lexus, în timp ce capota și aripile față laterale au fost făcute mai puțin unghiulare pentru a spori eleganta crossover-ului japonez. Într-adevăr, Lexus definește filozofia sa de design drept „Seamless E-Motion” pentru a exprima mișcarea și dinamismul chiar și atunci când mașina este staționată. În schimb, la partea din spate se evidențiază noile blocuri optice de formă liniară cu tehnologie LED și logo-ul Lexus care a debutat recent pe noile modele NX și LX. Disponibil în cinci culori diferite, caroseria poate fi comandată și într-o versiune în două tonuri, cu plafon și capotă contrastante.

În comparatie cu cele două modele de la Toyota și Subaru cu care împarte aceeași platformă tehnică, modelul de la Lexus are dimensiuni ușor superioare cu excepția înălțimii. Lexus RZ 450e are 4,81 metri lungime (+12 cm în comparație cu bZ4X/Solterra), 1,90 m lățime (+4 cm față de bZ4X/Solterra) și 1,64 m înălțime (-1 cm).

Deși formele rămân destul de ascuțite, producătorul premium japonez a lucrat intens și la partea aerodinamică. La partea din față se afla o grilă cu lamele active care se deschid și se închid în functie de necesitatea racirii bateriilor sau reducerea rezistenței aerului. În plus, spoilerul din spate și pasajele roților pronunțate care găzduiesc jante din aliaj de 18 sau 20 țoli ajută la stabilitatea automobilului la viteze ridicate pe autostradă.

La interior, punctul forte al lui Lexus RZ 450e îl reprezintă cu siguranță tehnologia. Dincolo de panoul de instrumente digital și de ecranul tactil de 14 inci al sistemului de infotainment, ceea ce atrage atenția este spectaculosul volan oferit cu formă neconvențională de tip yoke care are implementat sistemul steer-by-wire și care este oferit opțional. În cazul sistemului steer-by-wire, mișcarea roților este transmisă prin semnale digitale și nu ca până acum prin legături mecanice. Adoptată inclusiv de modelele Toyota bZ4X și Solterra, această soluție reduce și mai mult efortul de deplasare a volanului și crește capacitatea de răspuns a mașinii. În plus, sistemul oprește orice vibrații provenite de la roți și frâne, concentrându-se și mai mult pe confortul în conducere.

Tot la interior, merită menționate finisările mai deosebite ce au incluse piele, elemente din aluminiu și inserții negre lucioase. Tapițeria scaunelor este realizată din Ultrasuede, o țesătură din piele de căprioară realizată 30% din materiale eco-sustenabile, și care este disponibilă în culorile Orange, Palomino și Dapple Grey/Black.

Când vine vorba despre experiența de condus, cei de la Lexus au menționat că a lucrat îndelung pentru a crea un comportament captivant. Compania își definește filozofia drept „Lexus Driving Signature”, un concept care își propune să facă comportamentul mașinii previzibil și în concordanță cu intențiile șoferului. Pentru a face acest lucru, RZ se bazează pe tracțiunea integrală Direct4 care distribuie continuu cuplul între cele două motoare electrice dispuse câte unul pe fiecare axă. Sistemul Direct4 compară datele privind viteza, accelerația și unghiul de virare pentru a direcționa puterea de până la 100% către puntea față sau spate.

Mai exact, în faza de accelerare se realizează o distribuție egală între cele două osii pentru a îmbunătăți plecarea de pe loc pe suprafețe mai puțin aderente, în timp ce la intrarea într-o curbă sistemul trimite între 50 și 75% din cuplu pe puntea din față. În schimb la ieșirea din curbă, cuplul crește treptat în spate cu până la 80%.

Lexus implementează în premieră un nou tip de amortizoare controlate electronic Frequency Reactive Dampers care „studiază” starea asfaltului pentru a reduce vibrațiile și pentru a îmbunătăți și mai mult confortul.

În ceea ce privește sistemele de asistență la conducere, noul Lexus RZ 450e beneficiază de ultimele noutăți în domeniu, precum Lexus Safety System+ 3.0 care include menținerea benzii de circulație, avertizare la coliziune cu frânare de urgență, control adaptiv al vitezei de croazieră și Emergency Driving Stop System care decelerează vehiculul până când se oprește complet prin activarea celor patru semnalizatoare dacă detectează că șoferul nu mai poate conduce.

Conducerea Lexus nu a droit dezvăluie prea multe date tehnice despre noul RZ 450e. Știm doar că crossover-ul este echipat cu o baterie de 71,4 kWh care alimentează un motor față de 150 kW și unul spate de 80 kW. Puterea maximă totală de 230 kW (313 CP) și cuplul maxim de 435 Nm asigură un sprint de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde și o viteză maximă de 160 km/h (limitată electronic). Autonomia estimată este de 362 km, dar nu este clar dacă este vorba despre normele EPA sau WLTP. Sistemul permite încărcări rapide de la stații DC de până la 150 kW.  În lunile următoare, vom afla cu siguranță mai multe detalii deoarece compania japoneză plănuiește să lanseze pe piață noul RZ 450e până la sfârșitul anului 2022.

blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Lexus RZ 450e
blank
Cockpit standard
blank
Cockpit cu volan de tip yoke și sistem steer-by-wire
blank
Schema tehnică
blank
Schema tehnică

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?