Anul acesta se împlinesc 100 de ani de când Bosch a lansat primul alternator cu reglare a tensiunii din lume destinat autovehiculelor.
Deşi alternatorul a fost conceput iniţial ca o simplă sursă de energie electrică pentru faruri, ulterior acesta a stat la baza electrificării autovehiculelor. Farurile au fost imediat urmate de numeroşi alţi consumatori electrici, cum ar fi demarorul electric lansat de Bosch în 1914 şi primul dispozitiv electric de acţionare a ştergătoarelor de parbriz lansat de Bosch în 1926.
În prezent, alternatoarele furnizează toată energia necesară funcţionării unui autovehicul, alimentând numeroasele sisteme electrice care sporesc eficienţa acestuia, nivelul de siguranţă şi confort şi reduc impactul asupra mediului înconjurător. „Alternatoarele sunt din ce în ce mai mici, mai robuste şi mai puternice“, afirmă Ulrich Kirschner, preşedintele Diviziei demaroare şi alternatoare din cadrul Bosch, rezumând procesul continuu de dezvoltare a acestora. În timp ce primele alternatoare furnizau o putere redusă, de numai 4 A, ultima generaţie de alternatoare Bosch – gama Power Density Line pentru autoturisme – este disponibilă în patru categorii de putere, între 130 A şi 250 A.
Parteneriat pentru baterii mai performante
Bosch a lansat primul alternator cu reglare a tensiunii din lume, ca parte a „sistemului de iluminat Bosch pentru autovehicule“. Acesta avea un singur rol: să furnizeze acumulatorului energia electrică prin care să se asigure funcţionarea fiabilă a primelor faruri electrice. Alternatorul furniza o putere de numai 4 A.
Chiar din anii ’30 au fost depuse eforturi susţinute pentru a reduce dimensiunea componentelor auto. De exemplu, Bosch a dezvoltat demarorul-alternator, care combina funcţiile unui demaror şi ale unui alternator într-o singură unitate electrică. Aceasta avea rolul de a porni motorul, dar şi de a genera energie electrică în timpul funcţionării acestuia.
Bosch deschide o nouă fabrică în România
Generatoarele de curent continuu utilizate până în acest punct nu mai puteau face faţă creşterii constante a energiei necesare pentru alimentarea unui număr tot mai mare de consumatori electrici din dotarea autovehiculelor. Prin urmare, dezvoltarea generatorului de curent trifazat a reprezentat o evoluţie importantă în 1959: chiar şi la ralanti, acesta putea genera suficientă energie pentru alimentarea consumatorilor electrici şi a acumulatorului.
Din 1989 apar alternatoarele compacte pentru autoturisme: silenţioase, uşoare şi puternice. Printre principalele caracteristici ale gamei de alternatoare compacte se numărau puterea ridicată, nivelul redus de zgomot şi capacitatea de a se adapta solicitărilor ridicate la care era supus sistemul electric al autovehiculului. Pentru această gamă de alternatoare a fost utilizat în premieră principiul inovator al răcirii interne.
Alternatorul răcit complet cu lichid, care a intrat în producţia de serie limitată în 1995, a marcat introducerea unei soluţii total independente. Răcirea de tip bypass utiliza sistemul de răcire a motorului autovehiculului. Noul model de alternator era o soluţie cu un nivel de zgomot extrem de redus, capabilă să furnizeze până la 150 A la o tensiune de 14 V. Alternatorul avea o durată de viaţă deosebit de lungă întrucât nu era prevăzut cu inele colectoare şi cu perii din carbon.
Revoluția conceptului de bicicletă
În 2005, Bosch a lansat un alternator deosebit de robust şi durabil, destinat autovehiculelor comerciale. Datorită rulmenţilor cu bile de dimensiuni mai mari, scuturilor terminale ranforsate şi îmbunătăţirilor aduse sistemului perie/inel colector, alternatorul LI-L nu necesită întreţinere până la 800.000 km parcurşi.
Comentarii închise.