Home ȘtiriProiecte secrete Chrysler Airflow Concept la CES 2022 prefigurează un model de serie

Chrysler Airflow Concept la CES 2022 prefigurează un model de serie

de George Grosu

La CES 2022, Chrysler prezintă ultimul său conceptcar denumit Airflow și care se dorește a fi în viitorul apropiat concurentul direct pentru Ford Mustang Mach-E. Noua platformă tehnică pe care a fost dezvoltat conceptcar-ul american ar trebui să fie utilizată în viitor și de alte modele din cadrul grupului Stellantis.

Încă din anul 1934, Chrysler Airflow a făcut furori cu caroseria sa avangardistă atent elaborată din punct de vedere aerodinamic. Acum, compania Chrysler, care recent face parte din grupul multinațional Stellantis, reactivează numele fostului model de lux din anii ’30. Grupul predecesor FCA (Fiat Chrysler Automobiles) din care făcea parte Chrysler, a prezentat conceptul Airflow Vision la ediția din 2020 a expoziției CES. La acel moment, însă, studiul nu era atribuit nici unei mărci, iar informațiile despre sistemul de propulsie nu au fost divulgate presei. Doi ani mai târziu, un Airflow Concept intră din nou în lumina reflectoarelor la CES 2022 în Las Vegas dar de data aceasta ca un Chrysler adevărat și mult mai aproape de un viitor model de producție care ar trebui să fie pe piață până în anul 2025.

În ceea ce privește stilul și dimensiunile, noul concept Airflow de la Chrysler se dorește un concurent pentru Ford Mustang Mach-E, care a fost lansat în decembrie 2020. Experții presupun că, Airflow se bazează pe platforma medie STLA a grupului Stellantis, însă Chrysler nu a confirmat încă acest lucru. Platforma respectivă este destinată modelelor electrice din așa-numitele segmente C și D – adică clasa compactă și respectiv clasa medie. Această platformă va fi disponibilă pentru toate mărcile grupului Stellantis începând cu anul 2023, respectiv modelele de la Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel și Peugeot precum și de la Chrysler, Dodge, Jeep și Ram care de asemenea pot folosi sistemul modular.

Designul arată, de asemenea, că, Chrysler Airflow se va evidenția în segmentul competitiv în care îi va avea rivali pe Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 sau VW ID.4 / 5. Acesta prezintă un aspect de SUV cu un ampatament lung și forme fluide, un plafon ușor curbat spre partea din spate și grupuri optice înguste. Pentru o aerodinamică optimizată, conceptual american dispune de oglinzi retrovizoare exterioare de dimensiuni reduse și mânere de portiere retractabile. Ornamentele metalice lipsesc iar logo-ul mărcii de pe mica grilă frontală este iluminată. Jantele au dimensiunea de 22 de țoli iar datorită tehnologiei LED cristaline, luminile sunt capabile de animații speciale.

Conceptul Airflow prezentat la CES 2022 dispune de câte un motor electric pe fiecare axă, fiecare cu o putere de 150 kW (204 CP) și care este distribuită către toate cele 4 roți. Conducerea Chrysler a menționat că pot fi disponibile și motoare mai puternice. În plus, versiunea ulterioară pentru producția de serie ar trebui să fie disponibilă și cu un singur motor. Bateria se află poziționată într-un compartiment în podea. Deși producătorul nu a anunțat o capacitate, aceasta oferă o autonomie cuprinsă între 563 și 644 de kilometri. Chrysler oferă o opțiune de încărcare rapidă pentru Airflow, dar până acum nu a oferit informații suplimentare.

În ceea ce privește digitalizarea și conectarea în rețea, conceptul Chrysler Airflow aduce în prim plan cele mai moderne sisteme pe care grupul Stellantis le are în ofertă. Acesta combină noua arhitectură software STLA Brain cu STLA Smart Cockpit. Are un design foarte elaborat și este echipat cu șase display-uri multifuncționale. În fața șoferului există un display pentru instrumentarul de bord, în mijlocul planșei de bord este poziționat un display mare de infotainment, iar sub acesta este amplasat alt monitor pentru controlul climatizării și altele funcții. În partea dreaptă se află poziționat un monitor separat pentru pasagerul din față care nu depășește marginea superioară a planșei de bord. În plus mai există și două display-uri separate pentru cei doi pasageri din spate.

Display-urile pasagerului din față și ale pasagerilor din spate sunt echipate cu camere pentru a putea participa la videoconferințe. După cum este o practică obișnuită, actualizările de software au loc fără fir „over the air” (OTA). În funcție de nevoile sau de propriile preferințe, fiecare își poate configura singur structura meniului sistemului de infotainment. Informațiile și afișajele ar trebui, de asemenea, să poată fi transferate de la un monitor la altul prin glisare. Acest lucru permite pasagerului din spate să selecteze, de exemplu, o destinație de navigație, pe care apoi o poate transfera pe display-ul central mare, astfel încât șoferul să poată urma acea rută.

Elementele interioare individuale sunt realizate din materiale reciclate sau sunt pe bază de extract de plante. În schimb, pentru scaune, Chrysler utilizează elemente metalice și piele. Scaunele Airflow sunt în configurație sport individuale atât în față cât și în spate și separate de o cotieră centrală. Un adevărat element de design îl reprezintă consola centrală față cu un compartiment de depozitare deschis în față și un design elaborat în spate. Podeaua portbagajului, care nu este cuantificată pentru capacitate, poate fi culisată câțiva centimetri pentru o încărcare mai ușoară. Acoperișul panoramic din sticlă și iluminarea ambientală indirectă personalizabilă creează o ambianță excelentă în habitaclu.

Conceptul Airflow folosește și noile posibilități ale Grupului Stellantis în ceea ce privește funcțiile de conducere autonomă. Tehnologia capabilă să conducă independent de nivelul 3, se numește STLA Auto-Drive și se află la bordul noului Chrysler.

Airflow este primul model nou din ultimii ani pentru marca Chrysler, despre care se spune că a fost pe cale de dispariție nu cu mult timp în urmă. Se așteaptă chiar ca producătorul auto american va juca un rol de pionierat în cadrul grupului Stellantis în viitor. În timpul dezvăluirii Airflow, conducerea Chrysler a anunțat că va oferi un portofoliu de modele pur electrice până cel târziu în 2028.

Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Chrysler Airflow Concept
Planșa de bord
Cockpit
Interior spate
Interior
Portbagaj
Bateria poziționată într-un compartiment în podea

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?