După Provo, un alt concept prezentat de curând la Salonul auto de la Geneva, coreenii plusează cu un fel de „coupé compact cu patru uși“.
Conceput și desenat în cartierul general din Seul al companiei, sub îndrumarea directă a șefului Departamentului de design Kia, Peter Schreyer, noul CUB măsoară ceva mai puțin de 4 metri și este dotat cu portiere care se deschid în sens opus, lipsa stâlpilor B din structura de rezistență a automobilului facilitând un acces excelent în habitaclul luxos.
„Noua Kia CUB este un coupé compact cu patru portiere gândit special pentru un plus de performanță, dar și pentru a fi foarte practic, a precizat Thomas Oh, vicepreședinte executiv și COO al Kia Motors Corporation. Conceput pentru a fi pe placul celor care stabilesc tendințele urbane, habitaclul lui CUB poate găzdui în deplin confort patru persoane care vor beneficia de o atmosferă foarte plăcută.“
Unele idei de design gândite de Peter Schreyer în 2007 şi puse în scenă de conceptul Kia Kee 2+2 au fost revizuite și reinterpretate pentru noul CUB. Partea frontală este inspirată ușor de mimica umană și integrează în spoiler un element asemănător unei guri, iar detaliile de design fac referire la actualitate, amintind de modele Optima și Sportage. Noua interpretare a grilei încadrează un element ce sugerează admisia de aer a turbinei, în timp ce, pe lateral, portierele din față sunt prevăzute cu elemente aerodinamice care completează inspirat profilul conceptului. În spate, lămpile cu leduri au o contribuție însemnată la conturarea unui caracter elevat, iar motivul de design întâlnit și la partea frontală e repetat pentru a accentua lățimea automobilului.
Sub capotă, regăsim o versiune îmbunătăţită a motorului de 1,6 litri GDI (injecție directă de benzină), unitate confirmată recent că va intra în dotarea noilor cee’d GT și pro_cee’d GT, proaspăt lansate spre comercializare în Europa. Beneficiind de aportul unei turbosuflante twin-scroll și al unor elemente interne reproiectate, noul motor va produce cu 51% mai multă putere (204 CP) și un cuplu motor maxim îmbunătățit cu 60% (265 Nm) față de unitatea normală de 1,6 litri.
Comentarii închise.