Home Auto util Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159. Raport DEKRA

Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159. Raport DEKRA

de

Modelele mărcii italienești ies cu siguranță în evidență pe străzi. Din păcate, există o serie de defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159 care merită o discuție separată.

Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159

Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159

Aşteptările de la Alfa Romeo sunt împărţite între doi poli diametral opuşi: pe de-o parte, aproape fiecare model nou face concurenţa să pară plictisitoare, dar, pe de altă parte, cumpărătorii primesc garantat şi diverse probleme. Din acest motiv, o listă cu defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159 reprezintă un capitol aparte.

Defecțiuni frecvente la Audi A4

Acest lucru este mai puţin valabil pentru aspecte practice precum butoane ascunse pentru încălzirea scaunelor sau echipamente de navigaţie cu meniu şi ergonomie depășite. Mai degrabă, încrederea este cea care face ca posesia unui Alfa 156 sau 159 să fie o aventură captivantă – deşi calitatea maşinilor a fost semnificativ mai bună decât s-ar credea.

Inspecţiile DEKRA au dezvăluit, la Alfa 159, acelaşi nivel al deficienţelor la şasiu, motor şi transmisie, caroserie şi sistem de frânare şi pentru exemplare cu mai puțin de 100.000 km, ceea ce face ca modelul să se situează sub media clasei. Numai sistemul electric se dovedeşte a fi călcâiul lui Ahile la Alfa 159 – aproximativ 15 procente din flota Alfa primeşte calificative negative.

Cu toate acestea, gradul mai mare de robusteţe înseamnă și o utilizare a excesivă a ranforsărilor, ceea ce a dus ca masa modelului 159 Sportwagon Q4 3.2 JTS să fie de aproximativ 1,9 tone. Motorul V6 pe benzină – nu foarte agil – poate face prea puţine pentru a compensa masa ridicată a breakului cu tracţiune integrală.

Defecțiuni frecvente la Opel Astra

Cine doreşte să-şi cumpere un veritabil V6 Alfa cu timbru mai răguşit, ar trebui să opteze pentru 156 cu propulsor Arese. Cu toate acestea, chiar şi aşa sunt de aşteptat numeroase defecţiuni frecvente la Alfa Romeo 156, pentru că predecesorul pare să fie realizat neîngrijit în comparaţie cu succesorul 159. În ciuda acestor neajunsuri, Alfa Romeo rămâne o marcă italiană de prestigiu, care reușește să-și găsească suficienți fani. În comparaţie cu predecesorul 156, Alfa 159 reflectă un salt notabil la capitolul calitate. Acest lucru este evident în special la nivelul trenului de rulare. Doar capetele de bară au o tendinţă de uzură excesivă la kilometraje ridicate.

Evaluare auto motor și sport

+ motoare pe benzină temperamentale

+ dotări de siguranţă vaste

+ motoare diesel cu cuplu ridicat

+ scaune confortabile

+ frâne foarte eficiente, cu dozaj bun şi ferme

+ ținută de drum sigură

vizibilitate redusă

aer condiţionat slab

punte față “neascultătoare”

Motorizări recomandate

● benzină, 1,8 litri, de 140/144 CP: în patru cilindri, cu temperament bun, consum aprox. 10,0 l/100 km.

● benzină, 2,0 litri, de 150/155 CP: rafinament bun, performanţe peste medie, consum aprox. 10,0 l/100 km.

● diesel, 2,4 litri, de 136/200 CP: turbodiesel cu cinci cilindri, cuplu foarte mare şi rafinament corespunzător, consum aprox. 8,0 l/100 km.

● benzină, 2,5 litri, de 190 CP: cuplu ridicat, consum aprox. 12,0 l/100 km.

Istoria modelului

1997 lansare pe piaţă 156.

1998 noi motoare diesel 1.9 JTD şi 2.4 JTD.

2000 break 156 Sportwagon.

2001 156 GTA (250 CP).

2002 apar 2.0 JTS (165 CP) şi 2.4 JTD (150 CP).

2003 facelift cu parte frontală nouă, JTD 2,4 litri de 175 CP, Q4 cu tracţiune integrală.

2005 lansare pe piaţă 159.

2006 159 şi ca break (Sportwagon).

2008 facelift discret.

2009 1.8 Turbo (200 CP), 1.9 JTDM (170 CP)

2010 echipare mai bună, program de motorizare simplificat.

Defecțiuni frecvente la Alfa Romeo 156 și 159

● uzură inegală a frânelor

● uzură a sistemului de direcţie

● defecţiuni ale airbagurilor

● sistemul electric pune multe probleme

● la peste 100.000 km apar probleme cu capetele de bară

Articole similare

Comentarii închise.