Germania își impune punctul de vedere la nivel european legat de reducerea emisiilor de CO2 ale mașinilor.
Un acrod preliminar care prevedea o reducere drastică a emisiilor de CO2 ale mașinilor noi va fi revizuită. Conform acestuia, în 2020 emisiile medii ale mașinilor produse în UE nu ar fi avut voie să depășească 95 g/km, de la 130 g în prezent. Această prevedere a generat citici din partea Germaniei, care era îngrijorată că va duce la o pierdere masivă de locuri de muncă în industria auto.
Bosch a produs 10 milioane de sisteme start/stop
Lobby-ul Germaniei a avut succes reușind să atragă susținera reprezentanților Comisiei Europene în vederea renunțării la această limită. Guvernele UE și Parlamentul European conveniseră în iunie ca ținta să fie de 95 g CO2/km, ceea ce s-ar fi tradus printr-un consum mediu de 4 l/100 km. Germania s-a opus din primul moment spunând că o astfel de măsură ar trebui să intre în vigoare abia din 2024.
VW produce mașina ce consumă 1 l carburant la 100 de km
Luni, miniștrii mediului din UE s-au întâlnit în Luxemburg și au mandatat Lituania să înceapă discuții cu Parlamentul European pentru a modifica acordul preliminar din iunie. Compania de consultanță Cambridge Econometrics a calculat că o măsură de reducere a emisiilor medii de CO2 până la 95 g/km ar fi dus la o economie de carburant în valoare de 70 de miliarde de euro pe an. Dintre aceștia 70 de miliarde, 9 miliarde ar fi fost economisiți numai în Germania.