Gordon Murray a prezentat o variație specială a supercar-ului T.50. Gordon Murray T.50s Niki Lauda vine cu specificații extreme și este dedicat memoriei marelui Niki Lauda.
În timp ce suntem asaltați de modele supersport din ce în ce mai electrificate, Gordon Murray, părintele legendei McLaren F1, merge exact împotriva curentului. La câteva luni după ce a prezentat supercar-ul T.50, pe care îl numește, corect, înlocuitorul spiritual al lui McLaren F1, Gordon Murray ne arată și o variantă extremă, de circuit, pe care a numit-o T.50s Niki Lauda. Inginerul britanic spune că, spre deosebire de McLaren F1 GTR, care a fost creat din mașina de stradă, T.50s Niki Lauda a fost dezvoltat în paralel cu “civilul” T.50. Ideea a fost de a păstra liniile și stilul lui T.50, dar cu o creștere spectaculoasă a performanței și echilibrului, astfel încât T.50s Niki Lauda să ofere o experiența de condus în cea mai pură formă a sa, una care nu a mai fost experimentată vreodată, spune Gordon Murray.
Dus la extrem
Chiar dacă stilul și ideea de design a lui T.50 a fost păstrată, această ediție limitată a trecut printr-o cură extremă de performanță. Aerodinamică a fost îmbunătățită cu ajutorul unor noi elemente ale spoilerului față și cu un nou eleron și difuzor de aer în spate, fără a se renunța, desigur, la ventilatorul de 400 mm, care generează apăsare aerodinamică, doar că acum acesta merge la turația maximă (7.000 rpm) tot timpul. Practic, forța de apăsare aerodinamică ajunge la 1,5 tone.
Motorul V12, aspirat, de 3,9 litri, dezvoltat de Cosworth este mai ușor decât cel de pe T.50, dar oferă mai multă putere, 711 CP/11.500 rpm (725 CP cu ajutorul prizei de aer de pe plafon), în condițiile în care limita de turație este de 12.500 rpm. Cuplul maxim de 485 Nm/9.000 rpm. Raporturile din cutie permit o viteză maximă în 320 km/h și 330 km/h.
Luând în calcul masa de doar 852 kg, supercarul britanic se laudă cu un incredibil raport putere/greutate de 835 CP/tonă, mai bun decât cel al modelelor LMP1 cu motoare aspirate.
Cutia de viteze este o IGS furnizată de Xtrac și este controlată prin padelele de pe volan, iar frânele cu discuri ceramice, dezvoltate de Brembo, sunt aceleași de la T.50. Michelin furnizează pneurile slick, pentru jantele de 18 inch, dar există și un model pentru ploaie.
Interiorul păstrează poziția de condus centrală, dar oferă un singur loc, în dreapta șoferului, cel din stânga fiind eliminat pentru a face loc extinctorului și panoului specific de comenzi pentru o mașină de circuit.
Ediție emoțională
T.50s Niki Laura este o serie limitată la doar 25 de exemplare. Gordon Murray a vrut să o dedice triplului campion de F1, Niki Lauda, cu care a fost prieten și coleg la Brabham. De altfel, fiecare dintre cele 25 de exemplare va avea șasiul identificat cu câte o victorie a mașinilor de F1 ale lui Gordon Murray, pe diferite circuite din lume. Primul exemplar este identificat cu numele Kyalami 1974, iar celelalte cu următoarele victorii din F1, în ordine cronologică.