După vizita de anul trecut la fabrica Hankook din Ungaria, spuneam că producătorul coreean are ambiții mari, targetul său fiind de a concura cu anvelopele premium. Pentru atingerea acestui deziderat, pe lângă deschiderea unuia dintre cele mai mari centre de cercetare de profil, Hankook Technodome, în Daejong, Corea, a inaugurat și un centru de testare a anvelopelor de iarnă i*cept, în Ivalo, Finlanda.
Este vorba despre un mic cătun aflat în cea mai nordică parte a Europei continentale, zona cu cea mai lungă iarnă din an din toată Europa, în medie, 138 de zile din 365 fiind cu ninsoare și temperaturi negative! Așadar, condiții ideale pentru a testa cele mai noi tehnologii în materie de anvelope de iarnă! De altfel, cam toți marii producători de anvelope își testează noile produse în zona respectivă, motiv pentru care centrul de testare Hankook, denumit Technotrac, a fost construit de o firmă finlandeză specializată în realizarea unor astfel de facilități, Test World Oy.
Construit pe parcursul unui an, Technotrac este alcătuit din două trasee sinuoase ce simulează drumuri de deal și munte (cel din pădure) și de șes (cel dintre arbuști), două linii drepte aproape un kilometru lungime și lățimi de 30 și 60 de metri și o hală cu patru posturi de montare/demontare anvelope. Pentru că în Ivalo ninge „doar” 138 de zile pe an, centrul Technotrac a fost construit lângă o imensă hală deținută de Milbrook, o firmă britanică specializată în realizarea de centre de testare ce asigură condiții climatice similare celor din natură. În hala din Ivalo, Milbrook asigură o imensă suprafață de testare cu zăpadă artificală și temperaturi constante de -5-6 grade Celsius, indiferent de temperatura de afară! Revenind în exterior, unul dintre lucrurile care m-au frapat la Ivalo a fost zăpada depusă, care avea consistența și feelingul betonului. Practic, nici măcar la greutatea unui om nu te afunzi deloc în zăpadă, aceasta părând fiind bătătorită extrem de uniform. Rezultatul este o suprafață perfect plană, ce asigură condiții ideale de testare a aderenței specifice sezonului rece!
Deși iarna se apropia de final (cel puțin din punct de vedere calendaristic), inaugurarea Technotrac a fost momentul oportun pentru ca Hankook să ne prezinte noua și moderna sa familie de anvelope destinate sezonului rece. Reunite sub numele i*cept, anvelopele de iarnă Hankook se împart în trei categorii: Winter i*cept evo, Winter i*cept evo2 și Winter i*cept evo2 SUV. Pentru condiții extreme de iarnă, Hankook oferă gamele Winter i*Cept iZ² și Winter i*Pike RS Plus. Dezvoltate special pentru drumurile acoperite cu zăpadă și gheață din Nordul și Estul Europei, cele două modele vin cu câteva detalii tehnologice și de design patentate de Hankook. Evident, că din oferta Hankook nu putea să lipsească o anvelopă all-season! Denumită Kinergy 4S, această anvelopă are design asimetric, este oferită în dimensiuni de la 14 la 18 inch și face parte din echiparea originală a unor modele Audi TT, A1 și A4.
La Ivalo am văzut cum se testează anvelopele de iarnă, atât în teste „sintetice” (cu un „conglomerat” de senzori, antene GPS, traductori și computere instalate la bord) care cuprind plecare de pe loc, accelerare, frânare și slalom (pe gehață / zăpadă / suprafețe mixte), dar și testele în condiții reale sau cel puțin care le simulează pe cele reale, cu foști piloți de raliu instalați la volan. Mai pe larg despre ceea ce a însemnat Hankook i*cept polar experience , puteți citi în ediția de aprilie 2017 auto, motor și sport.