Disponibil deja pe alte piețe sub numele Vezel, noul SUV subcompact al japonezilor de la Honda a ajuns în Europa sub numele HR-V și, deocamdată, doar sub formă de concept.
În cadrul Salonului auto de la Paris, Honda și-a reafirmat intenția de a readuce la viață numele HR-V. Acesta va fi purtat de varianta europeană a SUV-ului subcompact Vezel, model disponibil deja pe alte piețe și care, în Europa, va intra în competiție directă cu Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Opel Mokka, Jeep Renagade și Fiat 500X. Noul model al japonezilor este prezentat deocamdată sub formă de concept, dar tranziția la producția de serie nu ar trebui să aducă prea multe diferențe în materie de design. Astfel, ne așteptăm ca viitorul HR-V să se remarce prin aceeași siluetă elegantă, condimentată de liniile sportive ce brăzdează caroseria și detaliile de design îndrăznețe.
Honda Civic Type R Concept II prefigurează viitorul hot hatch
Honda HR-V utilizează platformă tehnică a viitoarei generații Jazz, care presupune montarea rezervorului de combustibil sub locurile din spate. Grație acestui artificiu constructiv și a lungimii totale peste medie a mașinii (4295 mm), spațiul disponibil pentru pasageri și bagaje se anunță foarte generos. În plus, introducerea sistemului Magic Seats pentru locurile spate, care presupune inclusiv rabatarea șezutului, ca la scaunele de la cinema, ar trebui să asigure și o modularitate excelentă.
Deocamdată, nu există niciun fel de date referitoare la gama de motorizări a mașinii. Totuși, la bursa zvonurilor umblă vorba că propulsorul i-VTEC de 1,5 litri şi un diesel de 1,6 litri vor face parte din ofertă. În plus, aceasta ar trebui să includă și o versiune hibridă, similară cu cea a viitoarei generații Jazz și bazată pe un propulsor termic de 1,5 litri. Honda HR-V se pare că va fi disponibilă pentru început în versiune 4×2, cu tracțiune față, dar nu este exclusă și o versiune 4×4. Totodată, clienții vor putea opta pentru o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj.
Honda HR-V ar trebui să debuteze comercial în prima parte a anului viitor.