Jeep a anuțat debutul versiunii Jeep Avenger e-Hybrid, un mild-hybrid capabil să ruleze și cu propulsie strict electrică, pe distanțe scurte.
Avenger este primul model electric al mărcii americane, are deja luni bune de când este la vânzare în Europa, iar Auto Motor și Sport l-a și testat. Dar încă de la debut știam că Avenger va fi oferit și cu motorizării termice. Pe unele piețe din Europa este la vânzare cu motorizarea de 1,2 litri, turbo, de 100 CP (propulsor din portofoliul fostului PSA, devenit între timp Stellantis).
Acum, însă, Jeep anunță debutul versiuni e-Hybrid. Adică un mild-hybrid, dar ceva mai mult, pentru că, deși un mild-hybrid nu presupune propulsia mașinii în mod strict electric, sistemul de propulsie al celor de la Stellantis permite acest lucru. De unde știm? În primul rând de la Jeep Renegade, pe care l-am testat anul trecut tot cu un sistem MHEV (dar mai puternic).
În cazul lui Jeep Avenger e-Hybrid avem de-a face cu un propulsor de 1,2 litri (3 cilindri), turbo, cu 100 CP și 205 Nm, dar a cărui cutie de viteze cu 6 trepte și dublu-ambreiaj integrează un motor electric de 21 KW (28 CP) și 55 Nm. Rolul acestuia este a a interveni la plecările de pe loc, dar el poate propulsa singur mașina (cu motorul termic oprit) la viteze sub 30 km/h. Poți ajunge chiar la 1 km autonomie electrică atât în oraș, cât și în extraurban, la condus lejer, fără accelerații, spune constructorul american. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 11 secunde, cu 0,4 secunde mai puțin decât oferă Avenger-ul cu același motor, dar fără mild-hybrid și cu două secunde mai slab decât Avenger Electric (156 CP). În regim lejer, consumul mediu oficial este de 5,1 l/100 km, iar nivelul emisiilor este redus cu 15% comparativ cu versiunea cu aceeași motorizare, dar fără sistem mild-hybrid la 48V. Portbagajul are un volum de 380 litri, cu 25 litri mai mult decât Jeep Avenger EV.
La interior, în echiparea standard, Jeep Avenger e-Hydrid oferă tabloul de bord cu diagonala de 7 inchi sau – opțional – unul mult mai mare, de 10,25 inch. De asemenea, noua versiune introduce plafonul panoramic Open-Air Sky Roof, dar și scaunul soferului cu ajustare electrică și funcție de masaj.
La acest moment, în România, Jeep Avenger este disponibil cu motorizare electrică, la un preț de pornire de 39.700 euro și în versiune cu motor termic, de 1,2 litri și 100 (fără mild-hybrid), la un preț de bază de 27.000 euro.