Acum, pentru că Renault a părăsit Rusia, Avtovaz s-a gândit să încerce să dezvolte pe cont propriu o versiune electrică și a ales ca bază Lada Largus care este construită pe vechea platformă Renault de clasă mică utilizată de Clio în 1998 și care a fost preluată pentru prima generație a familiei Dacia Logan în 2004.
Din ce se observă în schema tehnică prezentată de Avtovaz, motorul electric și transmisia cu o treaptă au fost amplasate în față în compartimentul motor în locul motorului termic, iar bateria este montată în podea dar doar în zona punții din spate. De aici deducem că bateria nu va avea o capacitate foaerte mare, mai ales că nu are nicio grosime prea mare.
Tot în schema prezentată de Avtovaz se observă și priza CCS în dreapta spate, ceea ce înseamnă că Lada Largus electric se va putea încărca la stații DC de mare putere. Avtovaz nu dă niciun fel de detalii despre motor, baterie și autonomie dar presa rusă vorbește de o autonomie de 400 km.
Din informațiile publicate de revista parteneră auto motor und sport, o flotă de prototipuri va rula pe șoselele rusești din 2023 iar o eventuală producție de serie nu va debuta mai repede de 2024. Ca și versiunea convențională, lada largus electric ar putea fi oferită în versiune cu 5 și 7 locuri sau utilitară fără geamuri în spate.
Însă dincolo de componente, rușii mai au o problemă. Cu o suprafață de patru ori mai mare decât a întregii Europe, rețeaua lor de stații este aproape zero iar dezvoltarea unei rețele pe o suprafață atât de mare necesită investiții uriașe.