Mazda a anunțat că, peste câteva zile, va prezenta un nou motor Wankel, care va funcționa în cadrul unui sistem PHEV pe modelul Mazda MX-30.
Constructorul japonez a anunțat încă de acum câțiva ani că va produce un nou motor Wankel, tot atunci când a anunțat și noile motorizări cu 6 cilindri în linie (diesel și benzină), care au debutat între timp pe modelul CX-60.
Propulsorul Wankel a întârziat puțin, dar acum va debuta oficial, în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles. Așa cum erau planurile inițiale, Mazda a conceput acest motor pentru a-l instala la bordul unei noi versiuni MX-30, care va funcționa ca plug-in hybrid. Deocamdată, producătorul nipon nu a precizat dacă motorul termic va putea antrena roțile sau va fi folosit doar pe post de generator, atunci când bateria este descărcată. Cert este că bateria se va putea încărca de la priză. Rămâne de văzut dacă Mazda va crește și puterea de încărcare, în prezent de 50 kW.
Această nouă versiune de motorizare vine dea un impuls vânzărilor lui MX-30, primul model electric al mărcii, care a fost criticat pentru autonomia sa redusă: 200 km. Mazda MX-30 este oferită în prezent într-o singură versiune, cu motor electric de 145 CP (271 Nm), alimentat de o baterie de doar 35,5 kWh. Nici performanțele nu sunt la nivelul modelelor concurente, cu 9,7 secunde până la 100 km/h și viteză maximă de 140 km/h.
Ultimul motor Wankel al celor de la Mazda a fost pe coupe-ul RX-8, produs între 2002 și 2012 în puțin peste 192.000 de unități. Foarte performant pentru cilindreea redusă, acest tip de motor (rotativ) este însă și unul destul de pretențios la nivel de utilizare și întreținere. Tocmai de aceea este interesant modul în care Mazda l-a adaptat la funcția de generator pe un SUV de clasă compactă.
Premiera acestei noi versiuni de motorizare va fi pe 13 ianuarie, urmând ca mașina să fie disponibilă pe piața chiar din primăvara acestui an.