Home Știri Mercedes-AMG One se pregătește sa bată recordul la Nurburgring (video)

Mercedes-AMG One se pregătește sa bată recordul la Nurburgring (video)

de Răzvan Măgureanu
Mercedes-AMG One Nurburgring

Mercedes-AMG One a fost surprins efectuând câteva tururi rapide pe circuitul de la Nurburgring într-un video de câteva minute. Ne așteptăm ca AMG One să încerce să bată recordul pentru cea mai rapidă mașoină de serie pe celebrul circuit.

Foto: captură de ecran Youtube Car Spy Media

Lansat pe 1 iunie 2022, cu trei ani întârziere și după ce a trecut și de premiera dinamică la Festivalul Vitezei de la Goodwood, Mercedes-AMG One a fost surprins pe circuitul de la Nurburgring efectuând câteva tururi rapide. Noi credem că Mercedes va încerca să doboare recordul pe tur la Nurburgring și că a efectuat câteva tururi pentru a găsi reglajele cele mai potrivite.

În filmul publicat de Car Spy Media se observă câteva detalii interesante. La minutul 0:24 se poate citi în germană „Nicht ofen (Nu deschideți)” în partea dreaptă spate. Semnat Dale și Ibrahim. Două zecimi de secundă mai târziu, la 0:26, se poate citi de data aceasta pe partea stângă din spate în engleză: „Remove carefully. Termocupluri pe panoul Tech. Vezi Dale sau Ibrahim”.

Apoi, la minutul 0:56 Mercedes-AMG One dezvăluie câteva din secretele aerodinamicii sale active. Șoferul apasă pe un buton și prizele de aer de pe aripile față se deschid, iar eleronul se extinde în afară. Apoi, de la butonul din dreapta jos al volanului selectează modul de rulare potrivit (sunt șase moduri – Race, safe, race, EV, Race Plus, Strat2 și Individual). Dintre cele șase, Race Plus și Strat 2 sunt dedicate exclusiv pentru circuit iar în ambele suspensia coboară cu 37 mm în față și 30 mm în spate. În  Strat2 suspensia este chiar mai fermă decât în ​​Race Plus și ruliul este practic zero, exact ca la o mașină de Formula 1.

Cu aerodinamică activă și suspensii push-rod, motor V6 de 1,6 litri cu 574 CP preluat de la mașina de F1 cu turbocompresor acționat electric și încă două motoare electrice la puntea față, Mercedes-AMG One dezvoltă 1063 CP în total. Atinge 100 km/h în 2,9 secunde și 200 km/h în doar 7 secunde cu Launch Control în modurile Race, Race Plus și Strat 2.

După cele câteva reglaje, șoferul intră pe circuit și pornește în câteva tururi foarte rapide. În virajele mai strânse se observă că mașina nu are ruliu deloc și că garda la sol este extrem de joasă.  De asemenea, puteți auzi în toată splendoarea lui sunetul motorului V6 de F1 care este totuși decât la mașina de competiție din 2017 de la care a preluat motorul.

În acest moment, recordul de la Nurburgring pentru mașinile de serie este deținut de Porsche 911 GT2 RS cu 6:43.30 minute, înregistrat pe 14 iunie 2021. Însă acest Porsche a primit numeroase critici deoarece era echipat cu un kit Manthey Performance pentru trenul de rulare, aerodinamică și frâne care îl îndepărtează de mașina de serie.

De aceea, pentru mulți, cea mai rapidă mașină de serie la Nurburgring este considerată Mercedes-AMG GT Black Series care a înregistrat un timp de 6:43,62 minute realizat în octombrie 2020, cu 1,3 secunde mai rapid decât Lamborghini Aventador SVJ.

În cazul mașinilor de competiție, recordul pe tur este și mai impresionant. În 2018 un Porsche 919 Hybrid Evo cu Timo Bernhard la volan a realizat un timp  incredibil de 5:19.546 minute.

NMercedes nu a anunțat încă oficial dacă vrea să încerce să bată recordul pe tur la Nurburgring cu Mercedes-AMG One dar noi credem că o vor face. Șiu mai credem că Mercedes-AMG One are mari șanse să bată cu ușurință recordurile deținute de Porsche 911 GT2 RS și Mercedes-AMG GT Black Series.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.