Home Modele noi Mercedes-AMG One prezentat oficial cu aproape 3 ani întârziere

Mercedes-AMG One prezentat oficial cu aproape 3 ani întârziere

de Răzvan Măgureanu
Mercedes-AMG One

Noul supercar Mercedes-AMG One a fost prezentat cu aproape 3 ani întârziere datorită problemelor legate de respectarea normelor de emisii. Cu sistem de propulsie plug-In, noul supercar Mercedes are o putere de 1063 CP și un consum mediu de 8,7 l/100 km. 

Mercedes nu a mai avut un supercar de la SLR McLaren încoace. Modelele succesoare SLS AMG și AMG GT au fost plasate deliberat de Mercedes într-un segment inferior de preț și performanțe.

Însă în 2017, cineva a avut ideea la Mercedes de a construi o mașină de Formula 1 pentru stradă. Ideea nu era chiar nouă pentru că și Ferrari s-a lăudat cu astfel de idei numai că de această dată Mercedes a dus totul la extrem și chiar a construit o mașină de Formula 1 pentru stradă, preluând sistemul de propulsie de la mașina de F1 aproape neschimbat.

Numai că exact această idee a condus la întârzieri foarte mari din cauza faptului că era foarte greu ca motorul de F1 să respecte normele de emisii și că turația de relanti de 5000 rpm era imposibil de păstrat în mașina de stradă. Până la urmă, Mercedes a găsit soluția și mașina în valoare de 2,75 milioane euro plus TVA este gata pentru producția de serie fiind prezentată oficial pe 1 iunie. Se vor construi numai 275 exemplare, toate vândute deja.

Sistem de propulsie ca în F1

Versiunea de serie păstrează soluția de propulsie originală: un motor V6 turbo de 1,6 litri similar cu cel din F1 și 4 motoare electrice, dintre care două acționează fiecare roțile față.

Motorul V6 dezvoltă 574 CP/9000 rpm (turația maximă este de 11.000 rpm) și are 4 axe cu came care sunt antrenate printr-un angrenaj dințat și nu prin curea, iar datorită  turațiilor foarte mari, supapele sunt acționate de arcuri pneumatice. Motorul amplasat central spate este cuplat cu o cutie manuală automatizată cu 7 trepte special dezvoltată pentru Mercedes-AMG One care integrează și diferențialul blocabil.

Turbina care lucrează la o presiune maximă de supraalimentare de 3,5 bar este acționată electric pentru a anula orice turbo-lag. Astfel, pe axul comun între roata turbinei și roata compresorului este amplasat un motor electric de 90 KW similar cu MGU-H din F1(Motor Generator Unit Head)  care poate accelera compresorul până la 100.000 rpm înainte ca gazele de eșapament să ajungă la turbină.

Un al doilea motor electric similar cu MGU-K din F1  (Motor generator Unit Kinetic) de 120 kW este conectat direct cu arborele cotit al motorului V6 printr-un angrenaj dințat și sprijină motorul electric la accelerații fiind alimentat de la bateria Li-Ion de voltaj înalt cu o capacitate de 8,4 kWh. Aceasta se poate încărca de la o stație AC cu maxim 3,7 kW și conferă o autonomie WLTP de numai 18,1 km. Mercedes nu a dorit să ofere o baterie mai mare pentru a păstra masa cât mai redusă dar totuși Mercedes-AMG One cântărește 1695 kg, cu peste 600 kg mai mult decât Mclaren F1 acum 30 de ani.

La puntea față, fiecare roată este acționată câte un motor electric care dezvoltă 120 kW/50.000 rpm. Puterea totală a ansamblului este de 1063 CP.

Pentru reducerea emisiilor, Mercedes-AMG One pornește întotdeauna cu motoarele electrice din față timp în care catalizatoarele sunt preîncălzite. Motorul termic  pornește doar atunci când catalizatoarele au ajuns la temperatura de lucru evitându-se astfel emisii mari când catalizatoarele nu sunt încălzite.

Șase moduri de rulare între care două pentru circuit 

Șoferul are la dispoziție șase moduri de condus printre care unul pur electric și unul Individual, similar cu cel de la la alte modele Mercedes. Apoi, poate alege între Race Safe, Race, Race Plus și Strat2. Modurile Race Plus și Strat 2  sunt exclusiv pentru circuit și la acestea suspensia coboară cu 37 mm în față și 30 mm în spate. Pe Strat 2 suspensia este și mai fermă decât pe Race Plus și puterea este reglată pentru performanțe maxime la fel ca în calificările la F1.

Există și un mod Launch Control pe care Mercedes îl numește Race Start, disponibil în Race, Race Plus și Strat 2 care permite atingerea unei accelerații de la 0 la 200 km/h în numai 7 secunde.

Suspensia este de tip push-rod cu 5 brațe la fiecare punte și poate fi reglată în modurile Comfort, Sport și Sport+. Modul Sport+ este pentru Race Plus și Start 2.

Mercedes-AMG One rulează pe jante de 19 inchi în față și 20 inchi în spate din aluminiu forjat cu 10 spițe (opțional magneziu forjat cu 9 spițe) încălțate cu pneuri Michelin Sport Cup 2R M01 de 285/35 ZR19 pe față și 335/30 ZR20 pe spate. Sistemul de frânare este cu discuri ceramice ventilate intern de 398 x 38 mm cu etriere cu 6 pistonașe pe față și de 380 x 34 mm cu etriere cu 4 pistonașe pe spate.

Aerodinamică activă 

Mercedes a acordat o atenție deosebită și aerodinamicii pentru a asigura o forța de apăsare cât mai mare la viteze mari. Astfel, în față Mercedes-AMG One dispune de două prize de aer mari în laterale care sunt active (se închid și deschid în funcție de modul de rulare), de un difuzor cu flapsuri active și de prize de aer în capotă care direcționează curentul de aer pe lângă parbriz.

De asemenea, există niște prize de aer active deasupra pasajelor roților față care au rolul de acrește forța de apăsare pe față la nevoie. Pe acoperiș există o priză de aer ca în F1 care are rolul de a duce aer proaspăt la motor iar în spate un difuzor activ și un eleron din două părți cu flapsuri reglabile. Fiecare din aceste elemente aerodinamice se actrivează sau dezactivează conform unui program și șoferul poate alege între Highway, Track și DRS.

Pe Highway, prizele de aer față sunt închise, eleronul este coborât și flapsurile difuzorului față sunt extinse. Pe Track, prizele de aer față sunt deschise, eleronul se ridică și suspensia coboară cu 37 mm în față și 30 mm în spate, forța de apăsare crescând de cinci ori comparativ cu modul Highway. În fine, modul DRS este similar cu cel din F1 și asigură viteza maximă, putând fi acționat de la un buton de pe volan la fel ca în F1.

Volan inspirat din F1 

Interiorul combină minimalismul unei mașini de F1 cu luxul cerut de un Mercedes. Accesul la interior se face prin două uși care se deschid în diagonală în sus, la fel ca la Lamborghini. Scaunele AMG Motorsport au spătarul reglabil sub două unghiuri – 25 și 30 grade, volanul este reglabiul electric iar pedalierul este reglabil în 11 poziții.

Peste tot este lăsată la vedere fibra de carbon, mașina având o caroserie monococă din fibră de carbon. Pe tunelul median se regăsește butonul de start/stop iar instrumentele de bord sunt afișate pe un display de 10 inchi. Tot un display de 10 inchi dar orientat spre șofer este utilizat pentru sistemul multimedia. Volanul aplatizat în partea inferioară și superioară este inspirat din F1, are în partea superioară bara LED pentru limitatorul de turație și numeroase butoane similare cu cele din F1.

Mercedes-AMG One
Motor/nr.cilindriV6, turbo
Cilindreee (cmc)1599
Putere max./turație (CP/rpm)574/9000
Putere maximă MGU-K (CP)163
Putere maximă MGU-H (CP)122
Putere maximă MGU stânga față (CP)163
Putrere maximă MGU dreapta față (CP)163
Putere totală sistem (CP)1063
L x l x h (mm)4756 x 2010 x 1261
Ampatament (mm)2720
Masă la gol (kg) 1695
Accelerație 0-100/0-200 km/h (s)2,9/7,0
Accelerație 0-300 km/h (s)15,6
Viteză maximă (km/h) 352
Consum mediu WLTP (l/100 km)8.7
Emisii CO2 (g/km)198
Autonomie electrica (km)18,1
Mercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG OneMercedes-AMG One

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.