Prezentat înaintea debutului oficial ce va avea loc în cadrul Salonului auto de la Paris, Mercedes B-Class facelift se aliniază la noul trend de design al mărcii și propune o gamă mai bogată de dotări.
Cele mai importante schimbări de design aduse de facelift se regăsesc la partea din față a MPV-ului compact marca Mercedes. Acesta este echipat cu un spoiler nou, o grilă a radiatorului mai mare și faruri redesenate, ce integrează luminile de rulare pe timp de zi cu leduri, pentru a-i da mașinii un aspect mai unitar, dar și mai dinamic. Și spoilerul spate a fost modificat, având acum un contur mai pronunțat al formelor și o bandă cromată adițională. Noile faruri LED High Performance (dotare opțională ce nu este disponibilă pentru modelele Electric Drive și Natural Gas Drive) îi conferă lui B-Class o apariție mai specială atât ziua, cât și noaptea. Aceste faruri sporesc siguranța pe timp de noapte datorită zonei mari de iluminare și nuanței similare cu lumina zilei. Stopurile bicolore, ce folosesc și ele tehnologia LED, fac mașina mult mai vizibilă și îi conferă un caracter aparte. De asemenea, valoarea coeficientului aerodinamic, de doar 0,25, rămâne un record al segmentului.
Mercedes E-Class, imagini-spion și primele informații despre viitoarea generație
Dotări îmbunătățite și sisteme de asistență mai complexe
La interior, B-Class facelift pune accentul pe o finisare mai bună și vine cu un sistem de infotainment îmbunătățit, putând avea un ecran cu diagonala de până la 8 inchi (20,3 cm). Mercedes a reorganizat oferta de versiuni pentru B-Class, acum fiind disponibile trei linii de design și echipare: Style, Urban și AMG Line. Fiecare dintre acestea se diferențiază de restul prin detalii specifice la exterior, dar și la interior. Pachetele Night, Exclusive și AMG Exclusive se adaugă acestor linii de echipare pentru o personalizare și mai pronunțată a mașinii. Keyless-Go este o nouă dotare opțională pentru B-Class. Sistemul de acces în mașină și autorizarea de a porni motorul fără cheie îi permite șoferului să deschidă foarte facil portiera și să pornească imediat la drum, având asupra sa doar cheia electronică.
Toate sistemele de prevenire a accidentelor au fost îmbunătățite, iar altele au fost adăugate pentru a-i oferi șoferului asistență suplimentară. Sistemul Collision Prevention Assist Plus extinde funcționalitatea sistemului Collision Prevention Assist cu o funcție de frânare parțial autonomă pentru a se reduce riscul coliziunilor frontale. Sistemul Attention Assist a fost îmbunătățit și el: acum, funcționează între 60 și 200 km/h și monotorizează mai precis gradul de atenție al șoferului.
S-a născut o stea: Mercedes-AMG GT
Gamă variată de sisteme de propulsie
Oferta de motoare este foarte complexă, fiind disponibile patru motoare diesel, patru motoare alimentate cu benzină și două versiuni echipate cu sisteme alternative de propulsie. În plus mai sunt disponibile și versiunile speciale BlueEFFICIENCY pentru B 180 și B 180 CDI.
Motorizări diesel
Model | B 160 CDI | B 180 CDI | B 180 CDI BE Edition | B 200 CDI | B 220 CDI |
Număr cilindri/tip motor | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie |
Cilindree (cmc) | 1461 | 1461 | 1461 | 2143 | 2143 |
Putere maximă (kW/CP la rpm) |
66/90 la 2750–4000 | 80/109 la 4000 | 80/109 la 4000 | 100/136 la 3200–4000 | 130/177 la 3600–3800 |
Cuplu motor maxim (Nm la rpm) | 240 la 1700–2500 | 260 la 1750–2500 | 260 la 1750–2500 | 300 la 1400–3000 | 350 la 1400–3400 |
Consum mediu (l/100 km) | 4,1 | 4,1 | 3,6 | 4,3 | 4,1 |
Emisii medii CO2 (g/km) | 108 | 108 | 94 | 111 | 107 |
Accelerație 0–100 km/h (s) |
14.0 | 11.6 | 11.6 | 9.9 | 8.3 |
Viteză maximă (km/h) | 180 | 190 | 190 | 210 | 224 |
Preț (euro, cu TVA) | 26.133 | 27.106 | 27.602 | 29.264 | 34.156 |
Motorizăti alimentate cu benzină
Model | B 180 | B 180 BE Edition | B 200 | B 220 4MATIC | B 250 |
Număr cilindri/tip motor | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie | 4/în linie |
Cilindree (cmc) | 1595 | 1595 | 1595 | 1991 | 1991 |
Putere maximă (kW/CP la rpm) |
90/122 la 5000 | 90/122 la 5000 | 115/156 la 5300 | 135/184 la 5500 | 155/211 la 5500 |
Cuplu motor maxim (Nm la rpm) | 200 la 1250–4000 | 200 la 1250–4000 | 250 la 1250–4000 | 300 la 1200–4000 | 350 la 1200–4000 |
Consum mediu (l/100 km) | 5,6 | 5,2 | 5,6 | 6,5 | 6,1 |
Emisii medii CO2 (g/km) | 129 | 122 | 130 | 151 | 141 |
Accelerație 0–100 km/h (s) |
9.3 | 9.3 | 8.6 | 7.5 | 6.8 |
Viteză maximă (km/h) | 200 | 190 | 220 | 225 | 240 |
Preț (euro, cu TVA) | 25.674 | 26.170 | 27.671 | 32.066 | 36.611 |
Sistemul de tracțiune integrală 4MATIC rămâne disponibil în continuare pentru noul B-Class.
B 200 Natural Gas Drive și B-Class Electric Drive, ce vor fi lansate în curând, se alătură portofoliului de motoare convenționale drept două modele speciale ce folosesc sisteme alternative de propulsie. Ambele utilizează soluția tehnică modulară a platformei pentru B-Class – Energy Space. Podeaua găzduiește trei rezervoare de gaz, unul de dimensiuni mari și două mai mici, și un rezervor de combustibil convențional, pe benzină, cu capacitatea de 14 litri (pentru B 200 Natural Gas Drive) sau bateria litiu-ion (pentru B-Class Electric Drive). Datorită acestei metode de asamblare foarte inteligentă, modelul compact Mercedes-Benz cu cinci locuri poate să-și păstreze portbagajul dimensionat generos, fiind de altfel recunoscut ca un lider al segmentului la capitolul spațiului interior oferit.