Desemnată deja Mașina anului în Japonia, noua generație Mazda2 urmează să debuteze în scurt timp și în Europa. Printre noutăți se numără și un motor diesel nou, cu cilindreea de 1,5 litri.
Deja lansată în Asia, noua Mazda2 şi-a adjudecat, în Japonia, titlul de Maşina anului pentru 2014–2015. Este a doua oară în ultimii 3 ani când un model Mazda primeşte această distincţie, după CX-5 în 2012–2013. Noul model Mazda2 combină gama completă de tehnologii SKYACTIV cu designul KODO –Soul of Motion prezent pe conceptul Mazda Hazumi expus la Geneva, în luna martie. Mazda2 dispune de același concept ergonomic al interiorului prezentat pentru prima oară la Mazda3, inclusiv Active Driving Display – primul head-up display din această clasă – şi o interfaţă de infotainment special adaptate pentru această clasă. Cu MZD Connect, noua Mazda2 este, de asemenea, una dintre primele modele din segmentul B care asigură conectivitate online. Habitaclul promite să fie surprinzător de spaţios şi confortabil, în special pentru conducătorul auto, dar oferă şi unul dintre cele mai generoase spaţii pentru picioare pasagerilor de pe banchetă.
Mazda, nou sistem de faruri adaptive
Una dintre cele patru motorizări care se pot regăsi sub capotă este SKYACTIV-D 1.5 diesel, complet nouă, cu compresie scăzută, care produce 105 CP şi un cuplu maxim de 220 Nm, consumul mediu fiind de doar 3,4 l/100 km Totodată, noua Mazda2 va putea fi propulsată de motorul pe benzină SKYACTIV-G 1.5 în trei variante de putere, 75, 85 şi 115 CP. În plus, acestea pun accentul pe consumuri reduse de combustibil şi niveluri scăzute ale emisiilor de CO2.În funcție de nivelul de putere, cifrele variază între 4,5 și 4,9 l/100 km, respectiv 105 și 115 g/km. Puterea este transferată către roţile din faţă mulţumită cutiilor manuale în cinci şi şase trepte SKYACTIV-MT, precum şi printr-o transmisie automată SKYACTIV-Drive cu şase viteze. Toate sunt versiuni noi, mai uşoare, ale cutiilor de viteze de pe celelalte modele Mazda de nouă generaţie.
Noul model va beneficia şi de trenul de rulare SKYACTIV-Chassis, care se axează pe o manevrabilitatea entuziasmantă. Noua Mazda2 este foarte bine echipată cu tehnologie de ultimă oră. Sistemele de siguranţă activă i-ACTIVESENSE includ Blind Spot Monitoring (BSM). Disponibil pentru prima dată pe o Mazda în Europa, sistemul BSM monitorizează unghiurile moarte din spatele şi lateralele vehiculului, chiar şi atunci când maşina se deplasează în marşarier. Deşi greutatea autovehiculului începe de la doar 970 kg, cel mai nou model Mazda asigură şi un nivel ridicat de siguranţă pasivă.
Date tehnice Mazda2 | |||||||||||
Motor | SKYACTIV-G 1.5 (75 CP) | SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) | SKYACTIV-G 1.5 (115 CP cu i-ELOOP) | SKYACTIV-D 1.5 | |||||||
Putere maximă | kW(CP)/rpm | 55 (75)/6000 | 66 (90)/6000 | 85 (115)/6000 | 77 (105)/4000 | ||||||
Cuplu maxim | Nm/rpm | 135/3800 | 148/4000 | 148/4000 | 220/1400–3200 | ||||||
Norme de emisii | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |||||||
Cutie de viteze | 5MT | 5MT | 6AT | 6MT | 6MT | ||||||
Consum de combustibil* | l/100km | 4,7 | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 3,4 | |||||
Emisiile CO2* | g/km | 110 | 105 | 112 | 115 | 89 |
Dimensiuni | ||
Lunigme | mm | 4060 |
Lăţime | mm | 1695 |
Lăţime (inclusiv oglinzi exterioare) | mm | 1983 |
Înălţime (fără atenă) | mm | 1495 |
Ampatament | mm | 2570 |