Hyundai i20 a debutat comercial pe piața din România. Noua generație schimbă total registrul și vine cu un design inspirat, dotări moderne și un interior mai încăpător.
Lansarea noului Hyundai i20, aflat la a treia generație, marchează reînnoirea completă a gamei Hyundai, toate modelele comercializate în Europa fiind relansate în ultimii 5 ani.
Respectând cea mai recentă interpretare a filosofiei de design Fluidic Sculpture 2.0, noua versiune a modelului i20 a fost concepută în cadrul Centrului de design din Europa al Hyundai Motor. Echipa de designeri a avut în vedere obținerea unui aspect îndrăzneț, care se remarcă prin grila hexagonală a radiatorului, silueta inspirată a caroseriei și detaliile estetice moderne, precum lumini de zi și lumini de poziție cu tehnologie LED.
Construit pe o platformă tehnică nouă, Hyundai i20 este cu 40 mm mai lung (4035 mm), cu 24 mai lat (1734) și cu 16 mai scund (1474) decât vechea generație. Coroborate cu ampatamentul majorat cu 45 mm ( 2570 mm), aceste dimensiuni constituie premisele ca habitaclul să fie foarte încăpător. Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 10%, noul model clamând poziția de lider al clasei sale cu cei 326 de litri disponibili. Atunci când bancheta din spate este rabatată, volumul portbagajului ajunge la 1042 de litri.
Noua generație Hyundai i20 dispune de tehnologii rar întâlnite în clasa mică, cum ar fi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System – LDWS) și include printre dotări și alte echipamente utile, precum: sistem de asistență la pornirea în rampă (Hill Start Assist Control – HAC), sistem de monitorizare a presiunii aerului în pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems – TPMS) și faruri adaptive cu funcție de iluminare în viraje.
Noul Hyundai i20 este disponibil pe piața locală cu două motorizări ce respectă normele de poluare Euro 6. Cumpărătorii care preferă propulsoarele pe benzină pot opta pentru cunoscutul 1,25 litri „Kappa“ cu patru cilindri, care dezvoltă 84 CP, disponibil în două variante de echipare: Comfort si Highway. Această versiune oferă un consum mixt de combustibil de 5,1 l/100 km, ceea ce echivalează cu emisii de CO2 de 119 g/km. Motorul diesel „U-II“ de 1,1 litri, cu trei cilindri, dezvoltă 75 CP. În vederea îmbunătățirii performanțelor, greutatea de bază a acestuia a fost redusă față de a modelului precedent cu 14 kg, rezultând un consum mixt de 3,8 l/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km.
Prețurile pentru noul Hyundai i20 pornesc de la 8653 euro (10.730 euro cu TVA inclusă). Versiunea de bază include în echiparea standard șase airbaguri, computer de bord, închidere centralizată cu telecomandă, aer condiționat și radio compatibil mp3. În plus, și acest model beneficiază de 5 ani garanție, fără limită de kilometri.