Noul MINI John Cooper Works debutează în România în cadrul evenimentului MINI John Cooper Works Academy. Desfăşurat în perioada 28-30 mai, aceasta va oferi oportunitatea a peste 150 de clienți de a descoperi calitățile mașinii.
Evenimentul se desfășoară în premieră pe Autodromul Titi Aur, un cadru perfect pentru a dezlănţui toţi cei 231 CP ai MINI John Cooper Works. Totodată evenimentul a marcat şi relansarea noului showroom MINI Automobile Bavaria din Bucureşti în centrul auto al grupului din Băneasa, Șoseaua București-Ploiești 53A. Acesta vine cu un spaţiu mai mare şi cu cele mai noi standarde de prezentare ale modelor mărcii.
Noul MINI marchează debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodată un model de serie al mărcii premium din Marea Britanie – un propulsor pe benzină, 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generaţii MINI TwinPower Turbo. Puterea a crescut la 170 kW/231 CP şi este susţinută de o acustică plină de emoţie datorită designului specific al pistoanelor, turbocompresorului şi sistemului de evacuare. Se remarcă şi eficienţa remarcabilă, cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km şi emisii CO2 de 155 g/km.
Puterea motorului a crescut cu 10% în comparaţie cu modelul precedent, în timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibilă o transmisie manuală, cu şase trepte, sau, opţional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu şase trepte. Acceleraţie de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (-0,2 secunde faţă de versiunea precedentă) cu transmisie manuală, respectiv 6,1 secunde (-0,6 secunde) cu transmisie automată, în timp ce reprezia 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunătăţită la 5,6 secunde (-0,6 secunde). Eficienţa a fost de asemenea un obiectiv princiapl: consum de combustibil şi nivel al emisiilor CO2 – în combinaţie cu transmisia automată – au fost reduse cu aproximativ 20%, la 5,7 l/100 km şi 133 g/km în ciclul de testare EU.
Tehnologia suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistem sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jante din aliaj uşor, de 17 ţoli, cu design John Cooper Works Race Spoke. Pentru prima dată este disponibilă o servodirecţie gestionată electromecanic cu Servotronic, precum şi posibilitatea comandării opţional a amortizoarele adaptive (Dynamice Damper Control), ceea ce asigură o experienţă cu un nivel ridicat al confortului pentru un astfel de model sportiv.