Home Știri Oficial: Mercedes Vision EQXX – Puterea eficienței – 1000 km autonomie

Oficial: Mercedes Vision EQXX – Puterea eficienței – 1000 km autonomie

de Dan Damian
Mercedes Vision EQXX

Mercedes Vision EQXX este cel mai nou concept Mercedes, unul care arată viitoarea direcție de dezvoltare EV, în care eficiența contează cel mai mult.

În lumea modelelor electrice, constructorii s-au bazat până acum în special pe capacitatea bateriei. Cât mai mare, pentru a obține ceea ce îl interesează cel mai mult pe consumatorul final: autonomia. Mercedes propune însă o altfel de abordare: eficiența. Cu baterie mai mică și sistem de 900V, dar aerodinamică de excepție și optimizare maximă, poți obține rezultate mai bune. O arată noul Mercedes Vision EQXX.

Numele arată clar ideea unui model experimental. Asta și este Vision EQXX. O berlină cu 4 locuri care duce ideea de optimizare la cel mai bun nivel actual posibil pentru un model electric. Se vede încă de la început: consolă față scurtă, linie laterală puternic plonjată și spate evident desenat pentru o cât mai bună eficiență aerodinamică. Acesta este secretul spune Mercedes: aerodinamica, completată de eficiența energetică a bateriilor, care însă nu poate face minuni. Deocamdată.

Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXXMercedes Vision EQXX afișează o planșă de bord formată exclusiv dintr-un mare display, cu informații afișate pe secțiuni. De altfel, rulează viitoarea generație a sistemului MBUX, dar nu una foarte îndepărtată. Constructorul german nici măcar nu insistă pe ideea interiorului sau a planșei de bord, pentru că Vision EQXX este despre altceva: eficiență dusă la extremul posibil actual. Mercedes Vision EQXX are un coeficient aerodinamic de 0.17, asta în timp ce Mercedes EQS, vedeta electrică actuală, la nivel de autonomie și lux, are un coeficient de 0,20.

Dezvoltare completă

Mercedes Vision EQXX, deși un prototip al viitoarei tehnologii electrice a modelelor Mercedes, este compatibil cu producția de serie în decurs de câteva luni, spune constructorul german. Mașina a fost dezvoltată cu participarea tuturor diviziilor de Research & Development din cadrul grupului, asta implicând și departamentul de competiții, inclusiv pe cel de Formula 1. Ideea de bază a fost optimizarea tuturor componentelor, tehnice și de aerodinamică. La nivel tehnic, pentru că de aerodinamică am vorbit deja, bateriile de aproape 100 kWh de pe Vision EQXX nu par să ofere o valoare care să justifice autonomia de 1.000 km susținută pe Mercedes. Dar nemții au reușit să ofere această capacitate în condițiile în care bateria ocupă cu 50% mai puțin spațiu decât în EQS și este cu 30% mai ușoară. Practic, comparativ cu ceea ce oferă acum Mercedes pe EQS, bateria lui EQXX ar avea o capacitate de 150 kWh pentru a justifica performanțele pe care le poate livra.

Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXXIdeea este că, în cazul lui EQXX, dezvoltat d la zero în doar 18 luni, s-a ajuns la o eficiență de 95% în ceea ce privește transmiterea energiei de la baterie la roți. Spre comparație, în cazul unui model cu propulsie convențională (ICE) eficiența este de cam 30%. Mercedes EQXX are un consum de sub 10 kWh/100 km, în condițiile unei mase proprii de 1.750 kg, ceea ce ar corespunde unui consum clasic de 1 litru/100 km, pentru o mașină cu motor convențional. Vă mai amintiți de Volkswagen XL1? PHEV-ul diesel-electric cu consum de 1 l/100 km și autonomie electrică de 50 km produs în doar 200 de unități între 2013 și 2016? Cam asta ar fi, doar că acum vorbim despre o mașină strict electrică, cu aplicabilitate aproape imediată în producția de serie mare. Și Mercedes EQXX speculează o altă tehnologie, considerată ineficientă până acum: 25 km din cei 1.000 cu care se laudă vin de la panourile solare integrate în plafonul mașinii.

Ce viitor are EQXX? Este modelul de bază, adică cel care nu va veni exact așa cum îl vedeți în producția de serie, dar care va împrumuta rapid tehnologia sa pentru modelele electrice Mercedes din viitorul apropiat.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?