Home ȘtiriProiecte secrete Koenigsegg pregătește un nou model Hypercar pentru 2022

Koenigsegg pregătește un nou model Hypercar pentru 2022

de George Grosu

Koenigsegg a anunțat recent lansarea unui nou model hypercar pentru acest an. Conducerea constructorului auto suedez promite clienților performanțe supreme cu acest nou model hypercar.

După ce, în ultimii doi nu a mai fost anunțată lansarea în producția de serie a unui model hypercar de la unul dintre constructorii auto consacrați și specializați pe acest segment exclusiv, constructorul suedez Koenigsegg a început anul 2022 cu un anunț surprinzător. Exact la miezul nopții dintre ani, conducerea constructorului suedez Koenigsegg a dezvăluit pe rețeaua de socializare Facebook silueta noului său hypercar pe un fundal întunecat. Această imagine publicată în premieră de Anul Nou, ne dezvăluie noul model hypercar ale cărui performanțe supreme vor fi oferite în combinație cu o tehnologie de ultimă oră și un design optimizat mai ales din punct de vedere aerodinamic.

Cu toate acestea, unele detalii pot fi deja descoperite pe imaginea teaser întunecată. Designul tipic Koenigsegg prezintă un stil al habitaclului în formă de picătură de apă, un parbriz aproape panoramic și linii netede. O variantă îmbunătățită a modelelor Gemera sau Jesko pentru noul model hyerpcar ar putea fi luată în considerare. O altă abordare mai specială ar putea s-o reprezinte chiar modelul CC8S care anul acesta sărbătorește cea de-a 20-a aniversare. Noul model hypercar de la Koenigsegg ar putea aduce un omagiu supercar-ului CC8S care a fost primul model produs în serie al producătorului suedez specializat pe modele de tip supercar.

Cu puțină imaginație, stiliștii din cadrul departamentului de design al lui Koenigsegg ar putea folosi ca sursă de inspirație pentru viitorul hypercar, designul diferitelor modele predecesoare. În fotografia teaser, blocurile optice spate amintesc de modelul CCX din 2006, deflectorul aerodinamic din spate este asemănător din punct de vedere optic de cel al modelului Agera, iar splitter-ul frontal este similar cu cel al modelului CCR din 2004, care a fost la momentul lansării cel mai rapid automobil de serie din lume.

Ca și în cazul designului, încă nu există răspunsuri la întrebările legate de partea tehnică. Pentru motor, V8-ul utilizat pe modelul Jesko lansat la Geneva Motorshow în 2019 ar putea să reprezinte o alegere destul de bună. Acest motor cu dublu turbo cu o capacitate de 5 litri este în măsură să dezvolte o putere maximă de 1.622 CP cu biocombustibil E85 și un cuplu maxim de 1.500 Nm. Aceste valori i-ar putea ajuta cu siguranță pe suedezi să-și mențină promisiunea făcută de Anul Nou, când au declarat despre viitorul hypercar că va fi capabil de „performanțe supreme”.

Pentru valorile impresionante menționate mai devreme, hypercar-ul trebuie să beneficieze și de un tren de rulare corespunzător pentru ca aceste performanțe să poată fi exploatate în mod corespunzător. Pentru aceasta, tehnicienii de la Koenigsegg mizează pe o platformă tehnică împrumutată de la modelul Jesko și care la rândul său se bazează pe cea a monoposturilor de Formula 1. În acest caz, amortizoarele sunt complet reglabile, câte două pe fiecare roată atât pentru puntea față cât și pentru putea spate. Distanța până la sol și nivelul de aderență ar trebui să fie întotdeauna optime în cazul viitorului model mai ales că roțile din spate se pot înclina până la un unghi de trei grade.

Ar fi logic ca suedezii să implementeze această tehnologie de top pentru noul lor hypercar. Un alt model super sport se află deja în probe și care va purta denumirea de Gemera. Modelul cu patru locuri va fi lansat în anul 2023 și va fi dotat cu trei motoare electrice și unul convențional cu trei cilindri pentru un total de 1.700 CP.

Koenigsegg își entuziasmează deja pe pasionații brandului suedez cu viitorul lor hypercar și care aduce practic un omagiu modelului CC8S care aniversează în acest an 20 de ani de la debut. Interesul pentru informații suplimentare referitoare la viitorul hypercar suedez este acum din ce în ce mai mare.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko
Cockpit
Exemplarul cu nr. 1 dintr-o serie de 125

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?