Home TesteContact Contact – BMW X4 M Competition – Legături de sânge

Contact – BMW X4 M Competition – Legături de sânge

de Dan Damian
BMW X4 M Competition

SAV-urile X3 și X4 au trecut printr-un facelift tehnic și estetic mai amplu decât ai fi tentat să crezi la prima vedere, și acest lucru se vede cel mai bine în cazul celor mai performante versiuni, M-urile.

Au trecut 2 ani de când BMW a lansat versiunile X3 M și X4 M, despre care spune că au devenit unele dintre cele mai apreciate modele M ale gamei, așa că a venit vremea unor modificări, operate la pachet cu cele ale versiunilor „civile“ X3 și X4. În cadrul evenimentului BMW Test Days 2021, am condus BMW X4 M Competition, cel mai performant din gama X4. De fapt, X4 M este modelul de bază, cu 480 CP, M Competition fiind un pachet complex, care costă 7380 de euro în plus și oferă, pe lângă 510 CP, o mulțime de alte echipamente exclusiviste.

BMW X4 M CompetitionAșadar, X4 M Competition se prezintă cu o nouă parte frontală, la care remarcăm grila mai mare (tendință generalizată la BMW), finisată în stil specific M, cu linia despărțitoare dintre cei doi „rinichi“ pe fond negru, ceea ce creează efectul de continuitate între cele două secțiuni. Farurile (full LED Matrix, standard, opțional Laser, cu rază de 650 m) sunt mai înguste cu 10 mm. Zona inferioară este complet redesenată, cu prizele de aer de pe laterale poziționate pe verticală, cu deviație către interior, în stil bumerang. Spatele vine cu stopuri (full LED) ușor redesenate la nivelul structurii interne, dar cu modificări mai ample în zona inferioară a spoilerului.

BMW X4 M CompetitionElementele preluate de la M3 și M4, cum ar fi zona din jurul selectorului cutiei de viteze, schimbă mult aspectul consolei centrale. Butonul roșu de pornire este acum plasat aici. Tabloul de bord are o afișare mai complexă, preluată de la M8, schimbătorul e diferit, iar comanda pentru rapiditatea cu care schimbă cutia (tot trei trepte) s-a mutat pe partea posterioară a acestuia. În rest s-au modificări substanțiale la nivel vizual, gen scaune M Sport cu logoul M luminat și tetiere ajustabile electric, tari, care te fixează perfect.

Mai sportiv

Oficialii BMW spun că, la cererea clienților, au vrut să păstreze dinamica, dar să adauge puțin mai mult confort. Au reușit, totuși n-au păstrat dinamica, ci au îmbunătățit-o. Motorul turbo cu șase cilindri în linie a rămas la 510 CP (este cel mai puternic L6 produs vreodată de BMW), dar a fost preluat de la M3/M4 vilbrochenul forjat, mai ușor, care, împreună cu softul modificat, a dus la creșterea cuplului cu 50 Nm (acum 650 Nm) și la o turație maximă de 7200 rpm. Și se simte. Accelerațiile sunt fulminante (0–100 km/h în 3,8 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât vechiul BMW X4 M Competition), ba chiar, în programele M1 și M2 (butoanele roșii de pe volan), ai parte de schimbări uneori brutale, cu șocuri în transmisie și bufnituri în eșapamentul M Sport modificat, al cărui sunet este mai puternic. De altfel, sunetul evacuărilor poate fi ajustat de la butonul special de pe consola centrală. Sistemul xDrive e și mai mult orientat către tracțiunea spate, așa că la ieșirile din viraje simți tensiunea suplimentară pe puntea spate, dar până să ajungi la supravirare senzația este graduală. Cutia M Steptronic cu opt trepte e foarte rapidă, mai ales în nivelul 3, și, în modul manual, nu schimbă singură orice i-ai face. Ai o mare varietate de setări la dispoziție, care implică sistemul DSC, cutia și suspensia M adaptivă (standard), iar o combinație este dedicată… drifturilor. Pe circuit, desigur.

BMW X4 M CompetitionEste puțin mai confortabil? Da, însă doar în cea mai relaxată setare, altfel trebuie să circuli pe drumuri bune ca să te simți bine și să te bucuri de stabilitatea excelentă pentru un SUV, fie el unul cu performanțe care frizează segmentul supersport, în ciuda masei de puțin peste două tone. Probabil că, pilotat profesionist, pe circuit se simte și faptul că noile jante de 21 de inchi sunt cu 2 kg/bucată mai ușoare.

BMW X4 M CompetitionSenzații tari

Traseul propus de organizatori a fost o buclă de peste 100 km, cu drumuri virajate, dar ultimii 40 km pe autostradă, în mare parte fără limită de viteză. SUV-ul bavarez sfidează puțin limitele fizicii, mai ales în virajele largi, unde stă lipit de șosea și îți oferă încredere deplină, dar se descurcă foarte bine și în virajele strânse, unde, dacă exagerezi cu accelerația la ieșire, electronica îți taie din elan, dar subtil, fără reacții exagerat de ferme. Consumul mediu oficial este de 10,7 l/100 km, dar cei 21 l obținuți nu mi s-au părut deloc mulți, în condițiile în care ritmul a fost susținut pe drumurile secundare, iar pe autostradă, vitezele au fost mari. 250 km/h este maximul, dacă nu ai pachetul M Driver’s Package, caz în care mergi până la 285. Frânele cu discuri compozite oferă încredere, iar dozajul lor n-are nimic de-a face cu senzațiile artificiale prezente de obicei când ai un mild hybrid.

CONCLUZIE

BMW X4 M Competition reușește să fie și mai atrăgător pentru segmentul său țintă, cei care vor performanțe de supersport de la un SUV echilibrat și axat integral pe dinamică. Da, este o idee mai confortabil, dar nu-ți cumperi acest gen de mașină pentru a nu simți ce trece pe sub roți. Din contră. Desigur, senzațiile costă.

DATE TEHNICE:

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4754 × 1927 × 1620 mm. Ampatament: 2867 mm. Portbagaj: 525 l. Rezervor: 65 l.

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri față 255/40 R21, spate 265/40 R21.

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte.

Motor: Benzină, L6, 2993 cm3. Putere maximă: 375 kW (510 CP)/6250. Cuplu maxim: 650 Nm/2750–5500 rpm.

Performanțe: 0–100 km/h 3,8 s, Viteză maximă 250 km/h.

Consum mediu: 10,7 l/100 km

Preț de bază: BMW X4 M Competition        104.403 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?