Vânzările sub așteptări ale lui Porsche Macan electric îi face pe cei de la Porsche să se gândească la un succesor pentru Macan cu motor termic. Deocamdată nu e nimic oficial, dar niciodată nu iese fum fără foc.
Porsche Macan este unul din cele mai bine vândute modele Porsche. Peste 500.000 unități au fost vândute de la lansarea din 2014. Însă în 2024, vânzarea a fost oprită în Europa din cauza faptului că modelul nu mai corespundea normelor de securitate cibernetică.
Însă vânzările lui Macan electric sunt sub așteptările celor de la Porsche din mai multe cauze obiective: scăderea de pe piața chineză, infrastructura de încărcare deficitară în unele regiuni ale lumii.
Dar șeful Porsche, Oliver Blume, nu vrea deocamdată să ia o altă decizie și la conferința anuală el a reiterat că Porsche își menține decizia de a oferi noul Macan doar cu propulsie electrică.
Pe de altă parte, Porsche monitorizează situația de pe diverse piețe și așteptările clienților în scopul de a-și adapta produsele la cerințele piețelor. De aceea, se pare că Porsche examinează posibilitatea dezvoltării unui nou SUV de clasă medie cu motor termic și hibrid. Ar putea fi acesta succesorul lui Porsche Macan?
Actualul Porsche Macan se vinde bine după standardele de vânzări ale unui SUV electric cu prețuri în jur de 100.000 euro dar slab comparativ cu vechiul Macan. În China, vânzările de Macan electric au scăzut cu 30% deși modelul este încă foarte nou. Directorul financiar al lui Porsche, Lutz Meschke, a declarat la începutul anului că Porsche studiază posibilitatea de a monta motoare termic sau hibride pe platforma electrică dedicată PPE.
Noi credem însă că acest lucru nu este posibil deoarece platforma PPE a fost proiectată exclusiv pentru propulsie electrică cu bateria între punți și motoarele electrice montate direct pe punți. Ce s-ar putea face este însă o versiune range extender cu un motor termic pe post de generator care să încarce bateria dar fără legătură mecanică cu roțile. Însă rămâne de văzut dacă această soluție e fezabilă și ce motor ar putea fi utilizat în acest scop.
Soluția mai corectă dar mai scumpă este ca Porsche să dezvolte o nouă generație Macan tradițională pe noua platformă PPC dezvoltată de Audi și utilizată pe noul Q5. De altfel, prima generație Macan a utilizat platforma lui Audi Q5, însă direcția, sistemul de tracțiune integrală și unele motoare erau diferite. De asemenea, modelele se produceau în locuri diferite: Q5 la Ingolstadt și Macan la Leipzig.
Platforma PPC este disponibilă deja cu motoare termice pe benzină, diesel și plug-in hybrid. Dacă Porsche alege această cale, costurile de dezvoltare vor fi mai mari dar pe de altă parte, Porsche ar putea vinde acest model pentru încă mulți ani, teoretic până în 2035 și de aceea, o astfel de investiție s-ar putea amortiza în timp.