Porsche Taycan va primi o versiune extremă, cu puterea maximă în jurul a 1.000 CP. De ce? Pentru că îi obligă concurența.
Taycan are deja aproape 3 ani de la debut și, în prezent, cea mai puternică versiune a sa este Taycan Turbo S, cu 761 CP și 1.050 Nm. Pare destul, dar sunt câțiva concurenți mult peste acest nivel și aici putem aminti Tesla Model S Plaid și noul Lucid Air Sapphire, cu 1.217 CP. Evident, Porsche are pretenții să fie în top, așa că nu poate sta la distanță de sute de CP de două modele care provin de la constructori din generația tech.
Recent, un prototip parțial camuflat a fost surprins în teste pe zăpadă în nordul Europei, iar ceea ce îl distinge cel mai mult de un Turbo S este eleronul mare, fix, montat pe capota portbagajului. Este, așadar, evident că vorbim despre o versiune și mai potentă a primului model electric al mărcii Porsche.
Acum depinde unde se va duce cu puterea maximă. Taycan Turbo S are două motoare, câte unul pe fiecare punte, care produc un total de 761 CP, suficient pentru propulsa mașina (a cărei masă este de 2,37 tone) la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 260 km/h. Autonomia oficială a acestei versiuni este de 469 km, cu ajutorul bateriei de 83,7 kWh (net). De la aceste specificații trebuie un efort serios pentru a ajunge în zona celor de la Tesla. Model S Plaid, are trei motoare, unul pe puntea față și două pe puntea spate, care produc 1.020 CP. Asta înseamnă 2,1 secunde până la 100 km/h și 322 km/h viteză maximă. Autonomia? Aici Tesla este regină, cu 600 km (WLTP), asigurați de o baterie de 100 kWh (net).
Așadar este posibil ca Porsche să vină cu o baterie de capacitate mai mare, pentru că – dacă nu-i va fi neapărat greu să ajungă în zona Tesla cu puterea maximă, pare imposibil să o ajungă la capitolul autonomie cu bateria lui Taycan Turbo S.
În cazul versiunii Sapphire a celor de la Lucid, lucrurile sunt și mai serioase. Trei motoare, 1.200 CP, 0 – 100 km/h în 1,95 secunde și viteză maximă de 330 km/h. Bateria este mai mare și decât cea a lui Model S Plaid, cu 112 kWh (net), așa că autonomia ajunge la peste 700 km.
Provocarea celor de la Porsche nu va fi doar la nivel tehnic. Dacă Lucid Air Sapphire ajunge la 250.000 de dolari, zonă confortabilă pentru Porsche (Taycan Turbo S costă, în România, aproape 195.976 euro), Tesla Model S Plaid are un preț mult mai mic – 137.970 euro, în România.