Home MagazinReportaje Poveste de succes: Fabrica BMW Group din Spartanburg (SUA) devine, în doar 25 de ani, cel mai mare centru de producţie

Poveste de succes: Fabrica BMW Group din Spartanburg (SUA) devine, în doar 25 de ani, cel mai mare centru de producţie

de

De un sfert de secol, BMW Group este un actor important pe piaţa din SUA: la 23 iunie 1992, BMW Group a anunţat decizia sa de a construi uzina americană din Spartanburg (statul Carolina de Sud). Extinderea continuă a uzinei şi decizia de a produce modelele BMW X de succes la Spartanburg au făcut ca uzina să fie cea mai mare facilitate de producţie din reţeua de producţie a BMW Group într-un interval de 25 de ani. Pe parcursul ceremoniei de marcare a aniversării, noul BMW X3 a părăsit linia de producţie de la Spartanburg. Peste 1,5 milioane de automobile BMW X3 au fost livrate clienţilor din lumea întreagă de la lansarea primei generaţii la finalul anului 2003. Noul BMW X3 va fi lansat în toamna anului 2017. Ulterior, în 2018, BMW X8 este programat pentru lansarea în produicţie tot aici.

Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, a declarat la ceremonie: “Povestea de succes a BMW Group în SUA nu ar fi fost posibilă fără deschiderea oamenilor şi a oficialilor aleşi din statul Carolina de Sud şi din regiunea adiacentă. Relaţia noastră cu Carolina de Sud s-a clădit pe decenii de profesionalism, încredere reciprocă şi respect – şi merge dincolo de simpla producţie a automobilelor”.

Până acum, BMW Group a investit opt miliarde de dolari în locaţia de producţie şi a produs aproximativ 3,9 milioane de automobile de la inaugurarea uzinei la 8 septembrie 1994. “În perioada 2018-2021, vom investi alte 600 de milioane de dolari în infrastructura de producţie pentru generaţiile viitoare ale modelelor BMW X”, a declarat Harald Krüger. În prezent, uzina este pregătită pentru producţia noului BMW X7, care va fi lansat pe piaţă spre sfârşitul anului 2018.

BMW Group produce modelele BMW X la Spartanburg pentru piaţa din SUA, dar şi pentru cea mondială. Cu o producţie-record de peste 411.000 de unităţi în 2016, Spartanburg este cea mai mare uzină BMW Group din lume. În jur de 1.400 de automobile BMW X3, X4, X5 şi X6 ies în fiecare zi de pe linia de asamblare. Capacitatea maximă de producţie este de 450.000 de automobile pe an.

Aproximativ 70% din automobilele produse la Spartanburg sunt destinate exportului în peste 140 de ţări de pe mapamond. Conform Departamentului de Stat pentru Comerţ, BMW Group este cel mai mare exportator de automobile din SUA în ceea ce priveşte valoarea exportului. În 2016, 287.700 de automobile BMW, cu o valoare totală de peste 10 miliarde de dolari, au fost exportate de la Spartanburg: 86% au fost trimise cu vaporul din Port of Charleston, restul de 14 procente fiind expediate de la alte cinci porturi din sud-estul SUA.

BMW Group are 235 de furnizori locali în SUA. În 2016, 80% din volumul de achiziţii ale BMW Group în regiunea NAFTA a provenit din SUA. Statele Unite sunt a doua cea mai mare piaţă de achiziţie a companiei, după Germania, cu un volum de 5,2 miliarde de euro.

Harald Krüger: “Comerţul liber a făcut posibilă această poveste de succes în SUA. Cred cu tărie în comerţ liber şi pieţe deschise. Este esenţial ca afacerile globale şi economiile de pe mapamond să se dezvolte. Vom continua să investim în oamenii şi afacerile noastre din SUA. De aceea, rămân încrezător că amprenta noastră şi angajamentul nostru vor continua să se amplifice în anii următori nu numai în statul Carolina de Sud, ci şi în SUA.”

Uzina din Spartanburg are peste 9.000 de angajaţi. “Până în 2021, vom crea alte 1.000 de locuri de muncă”, a declarat Harald Krüger. “Formarea şi calificarea angajaţilor noştri este cheia succeselor viitoare.” Pregătirea la uzină se bazează pe sistemul german de formare prin ucenicie, care combină lecţiile teoretice cu experienţa în practică. În ultimii zece ani, BMW Group a investit peste 220 de milioane de dolari în formare profesională şi continuă la facilitatea sa din Spartanburg, alte 200 de milioane de dolari fiind planificaţi pentru următorii cinci ani. Programele de pregătire sunt derulate în colaborare cu colegiile locale. Programul de ucenicie “BMW Scholars” a fost lansat în 2011 şi în prezent pregăteşte circa 100 de stagiari pentru cariere în cadrul uzinei.

Conform unui studiu independent efectuat de Universitatea Carolina de Sud (Moore School of Business), impactul economic anual la nivel naţional pe care îl are uzina BMW Group din Spartanburg este de 38,5 miliarde de dolari.

Piaţa de vânzări din SUA

În primele cinci luni ale acestui an, BMW Group a livrat 137.916 automobile BMW şi MINI către clienţii din SUA (-4,8%). Vânzările de modele Sports Activity Vehicle au crescut cu 13,8% şi au acoperit 46,8% din totalul vânzărilor din SUA în perioada ianuarie-mai 2017 (56.233 de unităţi). 37,1% dintre automobilele livrate în SUA în aceeaşi perioadă au fost produse la uzina BMW Group din Spartanburg. Reţeaua de retail a BMW Group în SUA cuprinde 657 de dealeri. În total, compania susţine, direct sau indirect, aproximativ 70.000 de locuri de muncă în SUA. Conform unui studiu independent efectuat de Universitatea Carolina de Sud (Moore School of Business), efectul de multiplicare are ca rezultat mai mult de 120.000 de locuri de muncă, dacă se iau în considerare alte 50.000 de joburi din afara industriei auto.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.