Home Știri Premierele salonului auto de la Frankfurt 2015

Premierele salonului auto de la Frankfurt 2015

de

Ca în fiecare an, salonul auto de la Frankfurt are o mare densitate de premiere pe metru pătrat. Nici 2015 nu a fost o exceptie – anul acesta am văzut debuturile unor modele obișnuite dar farte importante, ca Renault Megane sau Opel Astra, dar și a unora neobișnuite dar nu forate importante, cum ar fi conceptul celor de la Bugatti, ce imită un model pur virtual creat pentru jocul Gran Turismo 6.

2015-PorscheMissionE-01

Frankfurt 2015 a fost gazda și pentru premiera publică a noului Audi A4, model complet nou dar greu de distins de predecesorul său, cel puțin la partea din față. Are o platformă nouă, MQB, un interior greu de egalat în clasă și motoare mai puternice și mai eficiente. Audi a debutat și un nou S4.

Standul BMW a avut și el parte de premiere, sub forma noului X1, model ce în variantă de bază vine acum cu tracțiune pe puntea față, alături de ultra-eficientul 330e plug-in hybrid. Cel din urmă promite să consume doar 1.9 l/100km, în timp ce poate sprinta până la 100 km/h în doar 6.1 secunde.

Dacia nu a prezentat niciun model nou, dar standul său a beneficiat de o premieră: prima cutie de viteze automată din istoria companiei, Easy-R, a fost adăugată pe listele de opționale ale anumitor modele. Nu este o cutie automată clasică, ci una manuală robotizată lansată în urmă cu trei ani pe modele Renault din Brazilia.

Ford a prezentat noua generație a crossoverului Edge, model ce până acum a fost destinat exclusiv pieței din SUA. În Europa va fi disponibil și cu motoare diesel de 2.0 litri, deci are șanse serioase pe piață – în gama Ford, va sta deasupra modelului Kuga atât ca mărime, cât și ca preț.

Altă premieră importantă s-a consumat la standul Infiniti; departamentul de lux al celor de la Nissan a prezentat primul său model compact numit Q30. Producătorul spune că acest nou model chiar definește o nouă clasă pe care o denumește ,,active compact,” adică nici hatchback, nici crossover – undeva la mijloc.

Noua Toyota Prius și-a făcut odată cu salonul auto german debutul pe continentul european, unde va fi vândut într-o formă neschimbată față de piața americană.

Bentley a mai prezentat Bentayga, Borgward noul BX7, Lexus noul RX, Jaguar al său nou F-Pace, MINI noul Clubman (model cu șase uși), iar Lamborghini a prezentat Huracan Spyder. La standul Kia au debutat două modele complet noi, Sportage și Optima.

Volkswagen a generat ceva agitație la propriul stand prin dezvăluirea lui Golf GTI Clubsport, un model cu 290 cp ce va rivaliza ca performanță cu cele mai puternice modele hot hatch cu tracțiune față (cel mai puternic fiind Honda Civic Type-R). Și-a mai făcut prezența simțită și noul Tiguan, car schimbă total fața modelului, crescând și ca dimensiuni odată cu noua (a doua) generație.

La capitolul concepte s-au remarcat Mercedes, cu studiul numit IAA, Mazda cu crossoverlul Koeru, dar probabil cel despre care s-a vorbit cel mai mult a fost cel de la Porsche. Numit Mission E, este un sedan futurist, 100% electric, ce anunță intențiile clare ale Porsche de a ataca supremația Tesla pe piața berlinerlor premium cu baterie.

Râmânând la capitolul mașini electrice sau electrificate, nu trebuie să uităm noua Toyota Prius, model complet redesenat și regândit, tehnic superior din toate punctele de vedere față de predecesorul său.

Audi a lansat, de asemena, un concept complet electric cu veleități sportive, un crossover numit simplu E-Tron Quattro.

Dynamic photo, Colour: electric green

Articole similare