Sebastian Vettel a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din Formula 1 din istorie. Echipa sa, Red Bull, a devenit matematic campioană mondială la constructori.
Marele Premiu al Indiei a fost marcat de strategiile legate de pneuri. Unele echipe au mizat de la început pe cauciucuri soft, altele pe anvelope medium. Sebastian Vettel a plecat din pole position, însă a fost nevoit să intre la boxe în turul al doilea pentru a trece de la anvelope soft la unele medium.
Marele Premiu al Italiei din perspectiva Pirelli
“Sunt copleşit, nu ştiu ce să spun, dar este cea mai bună zi din viaţa mea. Este unul din acele momente în care vrei să spui ceva și nu poți. Când am început să concurez, Formula 1 părea atât de departe. Încă nu sunt bătrân, dar devin mai matur şi poate că peste 10 ani mă voi uita în urmă şi voi realiza enormitatea”, a declarat Sebastian Vettel după cursă.
Reintrat în cursă pe poziția 17, a reușit să urce constant pe grilă, ajungând rapid în urma coechipierului său Mark Webber. Acesta a avut prima oprire la boxe abia în turul 27, dar a fost nevoit să abandoneze în turul 40 din cauza unor probleme la cutia de viteze.
Sebastian Vettel se impune în Japonia
Aflat pe poziția a doua a clasamentului general la piloți, Fernando Alonso, a făcut o cursă slabă și a terminat abia pe poziția 11. Nu a reușit astfel să obțină niciun punct. Coechipierul său Felipe Massa a terminat cursa pe poziția 4, însă rezultatul slab al lui Alonso a făcut ca la constructori, Mercedes să treacă în fața lui Ferrari.
Marele Premiu al Indiei |
+/- |
Puncte |
Direfernță |
Victorii |
|
1 | Sebastian Vettel – Red Bull |
– |
322 |
‒ |
10 |
2 | Fernando Alonso – Ferrari |
– |
207 |
115 |
2 |
3 | Kimi Raikkonen – Lotus |
– |
183 |
139 |
1 |
4 | Lewis Hamilton – Mercedes |
– |
169 |
153 |
1 |
5 | Mark Webber – Red Bull |
– |
148 |
174 |
0 |
6 | Nico Rosberg – Mercedes |
– |
144 |
178 |
2 |
7 | Romain Grosjean – Lotus |
+1 |
102 |
220 |
0 |
8 | Felipe Massa – Ferrari |
-1 |
102 |
220 |
0 |
9 | Jenson Button – McLaren |
– |
60 |
262 |
0 |
10 | Paul di Resta – Force India |
+1 |
40 |
282 |
0 |
11 | Nico Hulkenberg – Sauber |
-1 |
39 |
283 |
0 |
12 | Sergio Perez – McLaren |
+1 |
33 |
289 |
0 |
13 | Adrian Sutil – Force India |
-1 |
28 |
294 |
0 |
14 | Daniel Ricciardo – Toro Rosso |
– |
19 |
303 |
0 |
15 | Jean-Eric Vergne – Toro Rosso |
– |
13 |
309 |
0 |
16 | Esteban Gutierrez – Sauber |
– |
6 |
316 |
0 |
17 | Pastor Maldonado – Williams |
– |
1 |
321 |
0 |
18 | Valtteri Bottas – Williams |
– |
0 |
322 |
0 |
19 | Jules Bianchi – Marussia |
– |
0 |
322 |
0 |
20 | Charles Pic – Caterham |
– |
0 |
322 |
0 |
Echipă | Puncte | |
1 | Red Bull Racing-Renault | 470 |
2 | Mercedes | 313 |
3 | Ferrari | 309 |
4 | Lotus-Renault | 285 |
5 | McLaren-Mercedes | 93 |
6 | Force India-Mercedes | 68 |
7 | Sauber-Ferrari | 45 |
8 | STR-Ferrari | 32 |
9 | Williams-Renault | 1 |
10 | Marussia-Cosworth | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |
Comentarii închise.