La doar câteva luni de la lansarea noii generații Octavia, cehii plusează cu versiunea break. În plus, va debuta și o versiune 4×4.
Comparativ cu vechiul model, și el generos în privința spațiului interior, noua generație a crescut semnificativ în dimensiuni. 11 cm au fost adăugați la ampatament, în timp ce lungimea și lățimea au crescut cu 90, respectiv, 45 mm. Consecințele imediate se regăsesc la nivelul spațiului destinat bagajelor, care a ajuns la valoarea de 610 litri în versiune standard și 1740 litri cu bancheta rabatată. În plus, scaunul pasagerului din față poate fi rabatat, creând astfel loc pentru transportul obiectelor foarte lungi. La nivelul locurilor din spate, cehii se laudă cu un spațiu foarte generos la nivelul genunchilor, ce ar putea deveni chiar referința clasei.
Și asta nu este tot, sub titulatura Simply Clever sunt grupate numeroase detalii practice precum podeaua dublă a portbagajului, cârligele de amarare, sistemul de fixare a obiectelor cu plasă și numeroase spații de depozitare. Ca design, partea frontală nu aduce nicio noutate, în schimb, linia plafonului coboară mai lin către spate. Hayonul, nici el foarte abrupt, are o decupare largă și integrează stopuri cu leduri, în forma bine cunoscută a literei C.
Noua generație Octavia Combi nu dezamăgește nici la nivelul siguranței. La fel ca la sedanul cu hayon, sunt disponibile sistemele City Emergency Braking (evită tamponările la viteză mică), Driver Activity Assistant (detectează gradul de oboseală al șoferului), Lane Assistant (menținerea benzii de rulare) și activarea automată a fazei lungi. În dotarea standard sunt oferite nouă airbaguri.
Față de modelul precedent, gama de propulsoare ar trebui să fie mai eficientă în privința consumului de combustibil cu aproximativ 17%. Evident, vor exista atât motorizări diesel, cât și alimentate cu benzină, dar date tehnice precise nu au fost făcute publice. Singura certitudine este versiunea GreenLine, care va consuma în regim mixt doar 3,4 l/100 km și va avea emisii de CO2 foarte reduse, de doar 89 g/km.
Versiunea 4×4, despre care nu se știe dacă va debuta sau nu sub titulatura Scout, va dispune de a cincea generație a diferențialului central de tip Haldex.