Știri

Skyactiv-D 1.5, diesel nou pentru Mazda

Mazda Hazumi

Noul motor diesel cu cilindreea de 1,5 litri va debuta împreună cu viitoarea Mazda2. Aceasta este inspirată de la conceptul Hazumi și va fi lansată inițial în Japonia.

Hazumi_2014_SKYACTIV-D 1.5_01__jpg72

Lansat pentru prima dată în martie, la Salonul Internaţional Auto de la Geneva, împreună cu conceptul Hazumi, care prefigurează viitoarea Mazda2, Skyactiv-D 1.5 are multe elemente comune cu motorul Skyactiv-D 2.2, disponibil pe Mazda CX-5, Mazda6 şi Mazda3. Filosofia raportului de compresie mic a fost păstrată, dar acesta a crescut ușor de la 14:1 până la 14,8:1. De asemenea, motorul va beneficia de sistemul de oprire automată în momentele de staționare i-stop şi de i-ELOOP, sistem de frânare regenerativă. Mazda se aşteaptă ca noul model subcompact echipat cu acest diesel să înregistreze cel mai bun consum de combustibil dintre toate autovehiculele cu motoare termice din Japonia (în conformitate cu ciclul de testare JC08 din Japonia, excluzând maşinile hibride şi micromaşinile).

Imagini spion cu viitoarea Mazda2

Noul diesel cu patru cilindri, de 1,5 litri, dezvoltă 105 CP la 4000 rpm și un cuplu maxim de 250 Nm, în intervalul de turație 1500-2500 rpm. Din punct de vedere tehnic, Skyactiv-D 1.5 se remarcă prin intervalul mărit de ardere omogenă a carburantului, rezistenţa mecanică redusă şi o nouă tehnologie de izolare pentru a contracara pierderile sistemului de răcire, specifice motoarelor mici. Noul propulsor diesel respectă normele antipoluare Euro 6 fără a fi echipat cu vreun sistem costisitor de reducere a noxelor.

Test Mazda3

Noua generaţie Mazda2 va fi echipată cu toată gama de tehnologii Skyactiv, incluzând transmisia automată în şase trepte Skyactiv-Drive şi cea manuală Skyactiv-MT.

Mazda Hazumi
Mazda Hazumi