Home TesteTest comparativ: Kia Niro EV vs MG4 – Duel continental

Test comparativ: Kia Niro EV vs MG4 – Duel continental

de Dan Damian
MG4 vs Kia Niro EV

După Japonia și Coreea, un alt mare producător asiatic se luptă pentru Europa. MG4 este acum importat oficial și în România. Să vedem ce șanse are împotriva deja cunoscutului model electric produs de Kia.

Parcă asculți revista presei, asta-ți inspiră melodia cu cate te întâmpină Kia Niro EV când urci la volan. MG alege discursul direct. Cu o voce computerizată oarecum tremurândă, îți urează o zi frumoasă sau, dacă intri seara:„Go out, have fun“.

Acum, să celebrăm cel mai nou model chinezesc (deși marca este britanică) de pe piața din România. MG4 face deja o figură frumoasă și în restul Europei, nu doar în Marea Britanie. De exemplu, în primele 9 luni ale acestui an puțin sub 8000 de exemplare au fost înmatriculate în Germania, mai multe decât ale rivalilor consacrați de clasă compactă din Franța, precum Peugeot 308 sau Renault Mégane.

MG4 vs Kia Niro EV

Pe șosea, MG4 face o impresie acceptabilă. La viteze mici, trenul său de rulare moale, cu suspensie frontală MacPherson și posterioară multilink, se descurcă bine cu denivelările mici, dar cele accentuate sunt amortizate foarte dur, caz în care avem și mișcări ale caroseriei, dar acestea nu devin niciodată critice. Datorită motorului de 150 kW montat în spate, MG accelerează rapid, însă, după câteva sprinturi pe circuit și pe drumurile naționale, își pierde rapid avantajul accelerației, ceea ce îl costă puncte în ceea ce privește livrarea puterii.

Direcția este lină, dar nu deosebit de precisă. Deși cuplul său de revenire e plăcut, se simte ciudat și nedefinit când schimbă rapid direcția, care nu este cu adevărat directă. Modurile de rulare, Eco, Normal, Sport, Snow și Custom, au o influență redusă asupra comportamentului de ansamblu, acestea modificând în principal modul în care răspund pedalele de frână și de accelerație, iar recuperarea e mai prudentă pe zăpadă. Cu toate acestea, MG4 virează neutru spre ușor subvirator și oarecum incitant pe uscat, pentru că se lasă pe suspensie și împinge ușor cu spatele în sarcină, la ieșirea din virajele strânse, înainte ca ESP-ul să corecteze în siguranță micile derapaje.

Încărcare rapidă și economie

MG4 poate recupera cu o putere maximă de 55 kW în patru moduri, existând inclusiv o setare adaptivă care se adaptează la fluxul traficului. La temperaturile blânde de toamnă, MG atinge valori favorabile ale consumului. Cu 21,5 kWh/100 km medie în test și 18,9 kWh/100 km în proba eco, incluzând pierderile la încărcare, bateria sa de 64 kWh formată din celule NMC depășește pragul de 300 km în ceea ce privește autonomia în test. Deși potențialul său de economisire a energiei în proba eco nu s-a dovedit prea mare, este totuși una dintre cele mai economice mașini din clasa sa și, în același timp, una dintre cele mai rapide la stația de încărcare (vezi ultima pagină a testului), ceea ce o face rezonabil de potrivită pentru călătoriile lungi.

Dar, avem și un dar, MG4 nu are niciun sistem de planificare a călătoriilor cu ajutorul sistemului de navigație, cu afișarea stațiilor de încărcare de pe traseu, dar nici vreun sistem coerent de asistare la condus. În timp ce pilotul automat adaptiv funcționează bine, recunoașterea semnelor de circulație este deficitară, iar ghidarea adaptivă pe bandă e extrem de nervoasă, adică nu poate menține direcția stabilă nici măcar un singur metru, ceea ce este enervant.

MG4 vs Kia Niro EV

Din punct de vedere acustic, zgomotul vântului e puternic de la 130 km/h în sus, în vreme ce la interior se simte un aer de VW. Acest lucru se datorează mai puțin scaunelor fără o susținere prea bună, care ar fi mai bune dacă ar avea posibilitatea ajustării înclinării șezutului, și mai mult designului oarecum plictisitor al habitaclului, care are însă o ergonomie excelentă. Șoferul are la dispoziție butoane fizice pe volan și alte câteva butoane pentru ajustarea oglinzilor, volumului audio și încălzirea lunetei, restul fiind controlat prin intermediul displayului sistemului de infotainment, inclusiv climatizarea fiind controlată automat. Aceasta trebuie însă setată întotdeauna cu 3 grade peste temperatura dorită, altfel un vânt arctic va sufla în habitaclu.

Handicap digital

Ecranul tactil, cu o structură a meniului rezonabil de logică, ar fi mai ușor de utilizat dacă simbolurile și tastatura nu ar fi atât de mici. În plus, acesta tinde să aibă reflexii în lumina soarelui și, ca și în cazul lui VW, nu este vreun reper de fiabilitate.

Sistemul oferă Android Auto și Apple CarPlay prin cablu, dar conexiunile au fost adesea instabile sau nu s-au stabilit deloc. La un moment dat, vitezometrul și afișajul central au rămas chiar negre. Și controlul vocal are propriile toane, abia dacă înțelege comenzile sau se dezactivează imediat după o instrucțiune vocală. În MG nu există niciun semn al superiorității software-ului chinezesc, adesea mediatizată.

MG4 vs Kia Niro EV

Am observat similarități (pozitive) cu VW în ceea ce privește bancheta cu o formă confortabilă, spațiul decent din spate și portbagajul rezonabil, deși nu uriaș, care, din păcate, nu este completat de unul frontal pentru cablurile de încărcare. Kia Niro EV oferă un astfel de compartiment, dar cablul nu poate fi depozitat acolo decât cu multe eforturi. Spre deosebire de MG, coreeanul cu motorul amplasat în față nu se bazează pe o platformă electrică dedicată, ci pe o arhitectură mixtă. Nu vădește calități excepționale la condus, având o direcție moale, mai puțin precisă în jurul poziției centrale și o ținută de drum strict subviratoare, mai puțin palpitantă. Pe de altă parte, suspensia sa este mai fină, cu mișcări sesizabile ale caroseriei, dar absoarbe denivelările mai abil și mai ușor decât MG.

Nivelul de zgomot interior mai redus și cei 150 kW care se mențin după mai multe faze de accelerare îl fac să pară mai matur. Același lucru este valabil și pentru sistemele de asistență la condus, care face o treabă sensibil mai bună, în afară de recunoașterea slabă a semnelor de circulație.

Veteranul economiei

Deși sistemul său de propulsie se bazează în continuare în mod fundamental pe al primei generații e-Niro, de la sfârșitul anului 2018, eficiența și autonomia rezultată sunt de primă clasă pentru o mașină electrică compactă, peste 400 km fiind posibili cu un stil de condus moderat. Îți dai însă brusc seama de vechimea sistemului atunci când ajungi la stația de încărcare rapidă, unde Kia pierde mai mult timp comparativ cu MG.

MG4 vs Kia Niro EV

Șansele modelului Kia la stația de încărcare sunt la fel de slabe ca ale MG-ului la capitolul spațiu în habitaclu. Kia, mai lungă și mai înaltă, oferă mai mult spațiu pe ambele rânduri de locuri și un portbagaj net superior. Accesul mai comod, spătarul înclinabil al banchetei, un portbagaj frontal mic și un compartiment mare sub podeaua celui din spate o fac pur și simplu mai practică. În plus, habitaclul său oferă mai multă satisfacție vizuală, cu materiale mai bune și un design mai puțin plictisitor. De asemenea, Kia este mai ușor de operat datorită unei densități mai mari a butoanelor fizice. Păstrarea benzii de rulare, încălzirea scaunelor, temperatura – multe lucruri pot fi ajustate cu ajutorul comenzilor analogice.

Ecranul tactil ar putea fi însă poziționat ceva mai bine, iar bara de comutare, care trece de la funcțiile de climatizare la selecția directă pentru meniurile de infotainment prin simpla apăsare a unui buton, a stârnit reacții mixte din partea celor care au testat mașina. Modelul coreean este disponibil în trei versiuni de echipare, dar pompa de căldură e disponibilă încă de la primul, contra sumei de 155 de euro.

MG4 vs Kia Niro EV

Surpriza… sau poate nu e chiar o surpriză. MG este mult mai ieftin la un nivel similar de echipare. În versiunea de top, Exclusive, costă 35.900 de euro, oferă o garanție de 7 ani (în limita a 150.000 km), la fel precum Kia, dar are costuri mai mari de întreținere, cu revizii anuale. În plus, are o autonomie bună, putere mai mare de încărcare și distanțe de frânare scurte.

Kia este mult mai scumpă, dar se și simte mai scumpă și mai închegată. Acesta este motivul pentru care Kia, și nu MG, nou intrat pe piața din România, își adjudecă victoria la general.

Text: Carl Nowak/Traducere și adaptare: Dan Damian

Foto: Achim Hartmann

Clasament

Locul 1: Kia Niro EV – 573 puncte

Locul 2: MG4 – 561 puncte

Model
Kia Niro EV ClassicMG4 Electric Luxury
Propulsie
Tip motor  electricelectric
electric sincron excitat permanentelectric sincron excitat permanent
Amplasarefațăspate
Putere maximă kW (CP)150 (204)150 (204)
Cuplu maxim Nm255250
Putere continuă kW (CP)50 (68)68 (92)
Tracțiunefațăspate
Cutie de vitezeraport fixraport fix
tren de rulare
Suspensie fațăMacPhersonMacPherson
spateparalelogram deformabilparalelogram deformabil
Frâne față discuri ventilatediscuri ventilate
  spate discuridiscuri
Pneuri în test  215/55 R 17 V235/45 R 18 W
Tip pneuriContinentalBridgestone
Continental EcoContact 6Bridgestone Turanza T005 EV
Caroserie
Lungime × lățime mm4420 × 18254287 × 1836
(cu oglinzi) × înălțime(nc.) × 1570(2060) × 1516
Ampatament mm27202705
Număr locuri55
Sarcină plafon/cârlig remorcare kg75/100nc./50
Masă remorcabilă/cu frâne kg300/750500/500
Volum portbagaj l475–1392350–1165
Masă totală kg22002123
Capacitate netă baterie kWh6864
CONSUM/CO2
Consum mediu WLTP kWh/100 km16.216.6
Putere de încărcare AC kW1111
Putere de încărcare DC kW100140
Performanțe
0–100 km/h s7.87.9
Viteză maximă km/h167160
Caroserie
Lățime interioară față/spate mm1480/14651470/1440
Înălțime interioară față/spate mm1040/9751010/920
Lungime șezut față/spate mm500/460510/500
Spațiu standard pentru picioare mm715720
Înălțime șezut față de carosabil mm560555
Înălțime prag de încărcare mm730700
Masă proprie/sarcină utilă kg1709/4911693/430
Distribuție mase față/spate % 56,2/43,848,6/51,4
Diametru de bracaj stânga/dreapta m11,1/11,010,9/10,8
Consum/autonomie/CO2
Consum în test  l/100 km21.321.5
ams – eco/cotidian/sportiv (15/70/15%) 16,7/21,6/24,518,9/20,5/28,9
Emisii CO2 în test1) g/km4647
Emisii CO2 în proba eco1) g/km3641
Încărcare la plin2) kWh7067
Încărcare DC 100/200/300 km auton. min.16/35/839/21/62
Autonomie după consum eco km420355
Autonomie după consum în test km328311
Performanțe
Accelerații s
0–  30 km/h1.92
0–  50 km/h3.43.4
0–  80 km/h 5.75.9
0–100 km/h 7.88
0–120 km/h10.610.9
0–130 km/h12.312.7
0–140 km/h14.214.8
0–160 km/h19.220.3
0–400 m 15.816
Reprize s
60–100 km/h 3.73.8
80–120 km/h 4.95
Rezistență la înaintare
Putere consumată la 130 km/h kW (CP)31 (42)31 (42)
Distanță de frânare
100–0 km/h rece m35.934.7
100–0 km/h cald m35.735.5
Zgomot interior
La   80 km/h dB(A)6666
La 100 km/h dB(A)6768
La 130 km/h dB(A)6972
La 160 km/h dB(A)7476
Teste dinamice
Slalom 18 m km/h62.164.9
Dublă schimbare de bandă km/h 130.3131.1
Prețuri
Preț de bază euro52.193 (42.193 cu promoție)35,900

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.