Home TesteTest drive: Mini Countryman JCW – Sport cu stil

Test drive: Mini Countryman JCW – Sport cu stil

de Dan Damian
Mini Countryman JCW

 Mini Countryman JCW vine cu un stil mult evoluat și un display cum nu prea mai există, dar noi ne-am bucurat și de cei 300 CP ai versiunii John Cooper Works.

Prima generație avea foarte puțin peste 4 metri, a doua a ajuns la 4,26, iar actuala afișează 4,45. Nu cumva numele mărcii devine nu se prea mai potrivește cu ideea inițială? Poate, dar acesta nu este un aspect foarte important. Cu adevărat important e că noua generație Countryman este mai atrăgătoare decât oricând. Desigur, părerile sunt împărțite, dar eu cred că are un stil maturizat. Îmi plac farurile, nu rotunde, dar subliniate de conturul luminilor de zi, cu rotunjimea tipică Mini pentru grila din față. Bine, nu vorbim despre Countryman în general, pentru că noi am testat cel mai potent model pe benzină, Mini Countryman JCW. Și în acest caz, avem o grilă mai amplă, pe fond negru, prize de aer mai mari, plasate pe verticală, și tot felul de elemente specifice. Știți de câte ori apare sigla „John Cooper Works“ pe acest Countryman? De opt ori. Nu deranjează, sunt amplasate corect, iar patru sunt numai pe jantele de 20 de inchi.

Mini Countryman JCW

Poate că vă place sau nu exteriorul, cu ale sale patru țevi de eșapament, premieră pentru Mini, dar adevărat feerie este la interior. Nu mai există tablou de bord, ci totul se vede pe displayul rotund, fără contur, plasat central. Ca grafică și rezoluție, e impecabil. Un display OLED produs de Samsung, cu multe elemente stilizate, cu multe posibilități de afișare a informațiilor. Este pentru prima dată când văd afișarea CarPlay (dreptunghiulară) alături de alte informații. Din păcate, reacțiile la comenzile tactile, în special la pornire, sunt uneori prea lente. Sistemul multimedia e bazat pe Android Automotive (ca la BMW X1/X2), dar cu interfață proprie, și mai este serios de lucru la optimizare.

Mini Countryman JCW

În rest, multă căldură. Materiale textile pe toată planșa de bord, ba chiar și pe brațul inferior al volanului. Cu lumină ambientală dedesubt. Așa am crezut inițial, dar lumina este proiectată pe suprafața din spatele displayului central. Între scaunele din față, pe consola centrală e ceva care seamănă a boxă portabilă cu suprafață textilă, dar, de fapt, este o cutie pentru depozitare.

 Cam toți pe față

Pornești motorul de la o tastă de sub display, iar alături de ea, ai o altă tastă, pentru comanda transmisiei. Ce motor? Unul de 2 litri, cu benzină, TwinPower, care produce 300 CP și 400 Nm. Este bine, ai putere din plin, accelerațiile sunt electrizante (OK, e un joc de cuvinte, JCW electric are chiar mai mulți cai, 313), iar cu ajutorul cutiei automate cu șapte trepte, obții accelerații și senzații care-ți gâdilă simțurile. Pe lângă asta, observi că, în modul Eco, ai întârzieri notabile de la cutia automată (una cu două ambreiaje), atunci când lipești accelerația de podea. Mai mult, chiar și în Sport, în viraje, ai acel torque steer care-ți asaltează volanul, ca și cum mașina n-ar avea tracțiune și pe puntea din spate. Are, e colo atunci când rulezi pe suprafețe cu aderență scăzută, doar că ar putea fi mai bine optimizată și pentru asfalt uscat. Motorul trage susținut, dar ca să-l pui cu adevărat în valoare trebuie să știi ce faci cu padelele rotunjite din spatele volanului. 

Mini Countryman JCW

Evident, ținuta de drum este axată pe sportivitate, așa că nu așteptați nu știu ce filtrare fidelă a imperfecțiunilor asfaltului. Lucrătura lui John Cooper este axată pe stabilitate în viraje pe suprafețe bune, nu pe confort. Îl ai, desigur, dar pe suprafețe bune. În rest, te joci cu cutia de viteze și vezi că tracțiunea integrală se comportă mai mult ca una pe puntea din față, atunci când simți subvirarea aferentă exagerărilor în viraje. Dincolo de asta, Countryman JCW îți arată că o direcție stabilă, grea, contribuie mult la senzațiile condusului, la fel și sunetul celor patru evacuări. Însă pot fi aduse îmbunătățiri reacțiilor cutiei și mai ales reacțiilor provocate de puntea din față. 

Prețul este de 52.420 de euro, fără opționale. Destul de mult pentru un Mini, fie el chiar și de 300 CP.

Text: Dan Damian

 

Verdict: 4 stele

Countryman nu te va lăsa să te plictisești la interior. Este altfel, cald, tehnic și cu ceva mai mult spațiu. Motorul îți satisface dorința de sportivitate, dar cutia îl încurcă uneori, la fel ca și sistemul de tracțiune integrală, care pare să favorizeze puntea față. Prețul nu prea mai are de-a face cu ideea de Mini.

 

Date tehnice 

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4447 × 1843 × 1645 mm. Ampatament: 2692 mm. Portbagaj: 440 l. Masă proprie: 1735kg

Tren de rulare: Suspensie față de tip MacPherson, spate tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate față/spate, pneuri 245/45 R19

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu două ambreiaje și 7 trepte

Motor: Turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1998 cm³. Putere maximă: 221 kW (300 CP)/5750–6500 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm/2000–4500 rpm

Performanțe: 0–100 km/h 5,4 s, Viteză maximă 250 km/h , Consum mixt WLTP  7,8 l/100 km, Emisii CO2 WLTP 177 g/km

Preț de bază: Mini Countryman JCW ALL4   52.420 euro

Urmărește Auto Motor și Sport pe Instagram!

Foto: Bogdan Paraschiv

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.