A doua sesiune de teste din presezon a oferit câteva lămuriri pentru Formula 1. Lotus are un monopost valabil, motoarele Mercedes rămân cele mai rapide, Renault a rezolvat (parţial) problema de fiabilitate a propulsoarelor sale şi monoposturile sunt la fel de rapide ca în trecut.
Primul moment important al primei zile de teste din Bahrain a fost prima apariţie oficială a monopostului Lotus F1. Gruparea britanică, succesoarea galonatei Renault F1, a prezentat noul E22, care nu este cu nimic diferit de designul dezvăluit pe Twitter. Eleronul faţă are o combinaţie neobişnuită, cu doi “colţi de elefant”, care a creat probleme în trecerea testului FIA de impact.
Romain Grosjean a efectuat primul test adevărat pentru echipă, după ce Pastor Maldonado – venit de la Williams – a parcurs 100 km în cadrul unei sesiuni private. La Jerez, echipa a avut programată o şedinţă de filmări pentru sponsorii săi. La Lotus a bătut un vânt al schimbării în acest intersezon: Maldonado i-a luat locul lui Kimi Raikkonen, plecat la Ferrari, în timp ce directorul echipei, Eric Boullier, a părăsit gruparea un post similar la McLaren.
Motoarele cu șase cilindri în linie revin în gama Mercedes
În ciuda faptului că a parcurs 74 de tururi, evoluţia lui Lewis Hamilton a fost scurtată de o problemă ivită la frânele monopostului Mercedes. “Nu am parcurs numărul de tururi pe care ni-l propusesem, pentru că ştim că maşina putea mai mult”, a comentat campionul mondial din 2008. “Dacă privim tabloul complet, suntem în partea superioară a clasamentului şi sunt foarte mulţumit pentru acest aspect. Însă nu putem ignora problemele apărute şi acest lucru arată că nu suntem scutiţi de asemenea necazuri. Pe de altă parte, şi alţii au avut sincope, iar unele sunt mai mari decât ale noastre.”
În timp ce şase dintre echipe au parcurs peste 60 de tururi în prima zi a testului de la Sakhir (Bahrain), Red Bull, Toro Rosso, Lotus, Williams şi Marussia nu au trecut de 15 tururi. Este cea de-a treia zi de teste din acest presezon când campionul mondial en-titre în Formula 1, Sebastian Vettel, îşi vede evoluţia limitată de sincopele tehnice ale monopostului.
Dacă fiabilitatea motorului Renault a fost rezolvată de inginerii francezi, germanul cvadruplu campion al lumii a scos în evidenţă că situaţia a fost cauzată de cu totul altceva. “Am efectuat acel tête-à-queue din cauza frânelor de pe puntea spate, pe fondul unei supraîncălziri”, a spus, sec, Vettel.
Rezultatele primei zile de teste din Bahrain
1. Nico Hulkenberg (Germania – #27 Force India Mercedes) 1:36,880 (78 tururi)
2. Fernando Alonso (Spania – #14 Ferrari) 1:37,879 (64 tururi)
3. Lewis Hamilton (Marea Britanie – #44 Mercedes AMG) 1:37,908 (74 tururi)
4. Kevin Magnussen (Danemarca – #20 McLaren Mercedes) 1:38,295 (81 tururi)
5. Sebastian Vettel (Germania – #1 Red Bull Renault) 1:40,224 (14 tururi)
6. Adrian Sutil (Germania – #99 Sauber Ferrari) 1:40,443 (82 tururi)
7. Robin Frijns (Olanda – #46 Caterham Renault) 1:42,534 (68 tururi)
8. Daniil Kvyat (Rusia – #26 Toro Rosso Renault) 1:44,346 (5 tururi)
9. Romain Grosjean (Franţa – #8 Lotus Renault) 1:44,832 (8 tururi)
10. Felipe Massa (Brazilia – #19 Williams Mercedes) fără timp (5 tururi)
11. Jules Bianchi (Franţa – #17 Marussia Ferrari) fără timp (3 tururi)
Comentarii închise.