Home Modele noiMazda CX-5 a fost prezentată oficial în România

Mazda CX-5 a fost prezentată oficial în România

de Răzvan Măgureanu
mazda CX-5

România a fost una dintre cele trei piețe în care Mazda a prezentat pe viu a treia generație Mazda CX-5. Vă spunem primele impresii.

Lansată în 2012, Mazda CX-5 este unul din modelele de succes ale mărcii cu 4,7 milioane unități vândute la nivel global, din care 850.000 în Europa și 6000 în România. Fiind un model crucial pentru Europa, înlocuirea lui CX-5 nu a fost o misiune ușoară.
În privința designului, Mazda nu a riscat să producă o revoluție, păstrând caracteristicile designului Soul of Motion însă grila radiatorului este mai masivă și poziționată verical, ușor orientată spre înainte în partea de sus. Farurile mai subțiri au o nouă configurare a luminilor cu LED sub forma a două L-uri etajate, iar în spate stopurile în formă de L și dispunerea luminilor în interior ne duce cu gândul la BMW.

Spațiu interior în mare progres

În al doilea rând mașina este sensibil mai mare decât în trecut. Cu 4690 mm lungime, 1860 mm și 1695 mm înălțime, noua Mazda CX-5 este cu 115 mm mai lungă, cu 15 mm mai lată și cu 30 mm mai înaltă decât fosta generație. Îmbucurător este faptul că întreaga creștere de lungime se regăsește și în creșterea ampatamentului care a crescut cu exact aceeași cifră, 115 mm. De aceea, pasagerii din spate au acum mult mai mult loc la genunchi.

Această senzație de spațiu este amplificată și de faptul că șezutul banchetei spate este destul de scurt, ceea ce i-ar putea deranja pe cei mai înalți. În schimb, spătarul este bine profilat și bancheta fracționabilă 40/20/40% cu cotieră centrală poate fi rabatată atât clasic cât și de la două manete din portbagaj.

Creșterea dimensiunilor îl apropie pe noul CX-5 de CX-60, care este mai lung cu numai 55 mm și are un ampatament mai mare cu 55 mm. Iar portbagajul noului CX-5 de 583 litri, care are și marginea de încărcare mai joasă, nu este cu doar 61 litri mai mare decât al fostei generații ci și cu 13 litri mai mare decât cel de la CX-60.

Ergonomie complet schimbată bazată pe Google Automotive

Planșa de bord a renunțat la tradiționalul controller, tunelul median fiind utilizat pentru multiple spații de depozitare, în cotiera centrală fiind și două prize USB-C. Nu mai există niciun fel de comenzi fizice, climatizarea fiind înglobată în noul sistem multimedia. Însă temperatura, viteza curentului de aer încălzirea în scaune și na volanului se pot accesa tot timpul de la baza ecranului. Instrumentele de bord sunt afișate pe displayul de 10,25 inchi care nu are prea multe posibilități de configurare iar sistemul multimedia utilizează un display tactil de 12,9 sau 15,6 inchi în funcție de echipare care este cu totul diferit, la fel ca și operarea de cel de la Mazda 6e.

Marea noutate este adoptarea Google Automotive, CX-5 bazându-se pe navigația cu Google Maps și pe Google Assistant. De asemenea, în staționare, sunt disponibile o serie de aplicații de streaming precum Netflix, Youtube, Spotify, Amazon Prime.

Noul display multimedia are o rezoluție mult mai bună și se mișcă destyul de rapid, iar camera la 360 grade are de asemenea o rezoluție net superioare vechii camere. Noul volan are două suprafețe cu efect haptic care sunt mai ușor de acționat decât cele de la noul BMW iX3 de exemplu.

Șoferul poate alege între modurile de condus Normal, Sport și Off-road și există chiar și un buton pentru asistență la coborârea pantelor. Semnalele acustice de la senzorii de parcare se decuplează de la un buton din stânga bordului, însă pentru a decupla sistemele de asistență trebuie intrat în meniul multimedia.

Sunt disponibile patru niveluri de echipare: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line și Homura – fiecare cu finisaje și dotări interioare distincte. Prime Line e disponibil dioar cu tracțiune față în timp ce celelalte niveluri de echipare pot fi combinate cu tracțiune față sau integrală.

Prime Line are jante de aliaj de 17 inchi, climă automată, sistem multimedia cu servicii Google, display multimedia de 12,9 inchi și un pachet de sisteme de asistență. Prețurile încep de la 32.690 euro. Centre Line vine cu jante de aliaj de 19 inchi, tapițerie din piele ecologică, scaune față încălzite și scaun șofer reglabil electric, hayon electric, head-up display și bvolan încălzit. Prețurile pornesc de la 36.490 euro. Exclusive Line are jante de aliaj de 19 inchi Diamond Cut, sistem audio Bose, cameră la 360 grade și ambele scaune față acționate electric și începe la 38.690 euro. Nivelul de top Homura aduce suplimentar scaune față ventilate și scaune spate încălzite, jante de aliaj de 19 inchi gri metalizat, display de 15,6 inchi pentru sistemul multimedia și faruri adaptive LED începând de la 41.790 euro.

Opțional, este disponibilă o tapițerie din piele Tan de culoare bej și un acoperiș panoramic (1500 euro). În premieră este disponibil un pachet Sport Aero (2047 euro) și Adventure Design (684 euro).Sunt disponibile șapte culori, alb arctic fiind standard, iar celelalte costă extra între 650 și 950 euro.

Singurul motor disponibil este cel aspirat de 2,5 litri în patru cilindri cu sistem mild hybrid pe 24V combinat cu tracțiune față sau integrală, cutie manuală sau automată cu 6 trepte.

Un motor diesel nu va mai fi oferit dar un oficial Mazda prezent la evenimentul de lansare ne-a spus că sunt luate în calcul și alte motorizări pe viitor dar deocamdată nu poate dezvălui mai multe. Mașina se poate comanda deja iar livrările vor începe în februarie 2026.

mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5mazda CX-5

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.