Știri Video

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

Audi a prezentat a doua generație a modelului compact A3 Sedan, pregătit să apară la dealerii europeni ai mărcii premium din vara anului acesta. Avem și rezultatele oficiale pentru vânzările europene ale lunii martie. Iar industria auto românească ajută financiar DSU pentru repunerea în funcțiune a 50 de ventilatoare medicale.

Audi consideră noul A3 Sedan – sosit la scurt timp de la apariția celei de-a patra generații A3 Sportback – un adevărat exponent al secțiunii limuzinelor compacte premium. Are aceleași proporții compacte și sportive precum „vărul” hatchback. Cele două modele sunt cât se poate de înrudite – mai ales în zona frontală: grila Singleframe lată și prizele de aer mari oferă accentele dinamice, în timp ce luminile de zi digitale ale farurilor Matrix LED sunt preluate direct de la clasele superioare.

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

Comparativ cu predecesorul, A3 Sedan a crescut în lungime cu 4 cm (4,5 metri) și în lățime sau înălțime cu 2, respectiv un centimetru. Cum A3 Sedan utilizează aceeași arhitectură (MQB Evo) cu versiunea Sportback, dar și VW Golf, Seat Leon sau Skoda Octavia, datele caracteristicilor practice ar trebui să fie foarte apropiate. Și totuși, modularitatea acestei platforme permite valori foarte diferite ale dimensiunilor interioare sau exterioare.

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

VW Golf 8 este lung de doar 4,28 metri, în timp ce Octavia ajunge la 4689 mm în versiunea liftback. Astfel, cu 4,5 metri lungime, A3 Sedan ajunge undeva… la mijloc. Le fel și spațiul din portbagaj – 380 de litri pentru Golf, 425 litri pentru compacta din Ingolstadt și 600 de litri pentru Octavia. Interiorul, în schimb, este cât se poate de la fel cu al modelului Sportback. Nu și partea din spate, care acum seamănă mai degrabă cu ceea ce oferă crossover-ul Q3.

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

Cockpit-ul este și aici orientat către șofer, dotarea standard pornind de la display-ul tactil de 10,1 inchi, integrat în centrul panoului de instrumente, ce recunoaște literele introduse ca scris de mână, dă feedback acustic și poate fi controlat prin comenzi rostite în limbaj formulat natural. Și instrumentarul de bord este digital încă din echiparea de bază și poate fi controlat de șofer folosind volanul multifuncțional. Audi virtual cockpit oferă funcții adiționale, precum afișarea hărții de navigație pe o suprafață mare.

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

Versiunea “plus” a afișajului are diagonala de 12,3 inchi și permite redarea a trei zone diferite, inclusiv o grafică specială, cu design sport. Display-ul head-up nu lipsește nici el, alături de sistemul MMI cu a treia generație a platformei modulare de infotainment. Capacitatea acesteia de procesare este de trei ori mai mare decât a predecesorului și sistemul prelucrează toate funcțiile de conectivitate, inclusiv de telefonie și serviciile Audi connect, la viteză LTE Advanced. Este integrat, de asemenea, un hotspot WiFi. Serviciile conectate includ, la fel ca la Golf 8, serviciile de comunicare tip „car-to-X”. Acestea pot ajuta șoferul să găsească locuri de parcare libere sau să beneficieze de luminile verzi ale semafoarelor, comunicând cu centrala de semaforizare a orașului. Nu sunt uitate nici Apple CarPlay sau Android Auto, precum și Amazon Alexa și cheia Audi connect.

A3 Sedan, de două ori Audi; vânzări EU

Noua generație A3 Sedan este mai aerodinamică decât înainte – cel mai mic coeficient este de 0,25. Motorizările de pe limuzină sunt identice, în momentul lansării, cu ale versiunii Sportback. Este vorba despre cunoscutele 1.5 TFSI și 2.0 TDI – însă puterile diferă un pic. Astfel, ambele motorizări dispun de 150 CP (pe Sportback există și TID-ul de 116 CP). Propulsorul pe benzină este oferit și cu transmisie manuală – iar cel diesel sau, opțional, TFSI-ul vin cu S tronic cu șapte rapoarte. În ultimul caz Audi adaugă și un sistem mild-hybrid pe 48V ce livrează un surplus de 50 Nm.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeana au scăzut cu -55,1% în martie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, în special datorită impactului asociat pandemiei de coronavirus (Covid-19). Luna trecută vânzările au atins un nivel de doar 567.308 unități. Pe primele trei luni din 2020, in UE, au fost înmatriculate 2.480.855 autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu -25,6% comparativ cu perioada similara din 2019. În perioada ianuarie – martie, piețele importante au cunoscut scăderi majore: Italia (-35,5%), Franța (-34,1%), Spania (-31%), Germania (-20,3%).

Industria auto din România, constructori și furnizori, vor direcționa fonduri pentru repunerea în funcțiune a 50 de ventilatoare medicale. Scoase din uz, acestea au fost identificate și colectate din diverse unități medicale de către Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) împreună cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență (IGSU). Acestea vor fi reparate și redistribuite în unitățile medicale angrenate în lupta cu noul coronavirus (Sars-Cov-2).