Home Știri Ambiții off-road la Škoda Kodiaq Scout

Ambiții off-road la Škoda Kodiaq Scout

de

ŠKODA KODIAQ SCOUT va fi prezentată la Salonul Auto Internaţional de la Geneva (7 – 19 martie 2017) şi este o versiune care optimizează modelul de bază atât vizual, cât şi din punctul de vedere al capacităţii de deplasare în off-road. Aspectul robust este accentuat de detaliile de design argintii, inclusiv scuturile inferioare distinctive din faţă şi din spate. Jantele din aliaj de 19 inchi au fost special create pentru modelul ŠKODA KODIAQ SCOUT, contribuind de asemenea la impresia de forţă transmisă de model. Pentru noua versiune a modelului sunt disponibile două variante de motoare pe benzină şi două diesel. Toate dispun de tracţiune integrală. Cu o lungime de 4,70 m, cu până la 7 locuri şi un interior şi un portbagaj cu cele mai mari dimensiuni din clasă, modelul de bază ŠKODA KODIAQ a atras multă atenţie încă de la lansare.

 

Designul – detaliile argintii îi reflectă caracterul puternic

ŠKODA KODIAQ SCOUT poate fi recunoscut la exterior în baza scuturilor inferioare, a lunetei şi geamurilor laterale spate cu tentă închisă (SunSet) care protejează de soarele prea puternic. Grila radiatorului este încadrată de o ramă argintie. Argintii sunt şi barele de pe plafon, carcasele oglinzilor exterioare, decorurile geamurilor laterale, precum şi scuturile inferioare din faţă şi din spate, poziţionate sub barele de protecție şi divizate vizual în trei segmente. ŠKODA KODIAQ SCOUT dispune în echiparea standard de jantele din aliaj uşor de 19 inchi, special create pentru această versiune de model.

 

Dotări

Echiparea are la bază linia de dotare Ambition. ŠKODA KODIAQ SCOUT dispune de Off-Road Assist, de pachetul de drumuri grele cu scut inferior şi protecţie motor, precum şi de Park Assist faţă şi spate. Dotările standard includ funcţia Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), care poate fi utilizată pentru a controla motorul, transmisia automată, direcţia servo-asistată şi sistemul de aer condiţionat. Modul Snow adaptează sistemele ABS, ASR, ACC (dacă este inclus în echipare), precum şi unitatea de comandă a motorului la condiţiile specifice drumurilor acoperite cu zăpadă sau polei. Dotările standard de la interior includ volanul multifuncțional, iluminarea ambientală cu LED în 10 nuanţe, un sistem modular de infotainment (MIB) cu 8 difuzoare, scaune acoperite cu Alcantara cu emblema KODIAQ, pedalier din oțel, covoraşe textile şi emblema KODIAQ pe pragurile uşilor din faţă.

 

Gama de motoare

Sunt oferite câte două motoare pe benzină şi diesel:

1,4 TSI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,8 secunde, consum mixt 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km

2,0 TSI 132-kW (180 CP) 4×4, viteza maximă 207 km/h, 0-100 km/h în 8,0 secunde, consum mixt 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km

2,0 TDI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,5 secunde, consum mixt 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km

2,0 TDI 140-kW (190 CP) 4×4, viteza maximă 210 km/h, 0-100 km/h în 8,9 secunde, consum mixt 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km

 

Tracţiunea integrală

Elementul central al sistemului de tracţiune integrală este cuplajul multi-disc controlat electronic, aflat direct în faţa diferenţialului spate, adică la capătul arborelui cardanic, pentru a asigura distribuţia optimă a sarcinii pe punţi. În condiţii normale de deplasare, mai ales cu sarcină uşoară, cuplajul multi-disc transferă puterea provenită de la motor mai ales spre roţile faţă, pentru a eficientiza consumul de combustibil.

 

Caracterul off-road

Având o gardă la sol de 194 mm, modelul se înscrie în media clasei. Unghiul de rampă este de 19,7 grade; unghiurile de atac şi de degajare sunt impresionante: 22,0 şi 23,1 grade, datorită consolelor scurte. Adiţional, pachetul pentru drumuri grele, inclus în echiparea standard, protejează partea inferioară a maşinii de avarii, inclusiv motorul, sistemul de frânare şi conductele de combustibil, precum şi cablajele. Când şoseaua se termină, şoferul poate selecta modul off-road, simplu, prin acționarea unui buton. Suspensiile opţionale DCC îşi schimbă modul de funcţionare corespunzător; răspunsul acceleraţiei este uşor mai întârziat, iar sistemul ABS permite un anumit grad de derapare. Pentru a optimiza tracţiunea în modul off-road, ASR permite un grad mai ridicat de derapare, iar diferenţialul blocabil electronic (EDL) reacţionează mai rapid. Când este necesar, asistentul pentru pornire din rampă şi cel pentru coborârea pantelor sunt activaţi – cel de-al doilea sistem menţine viteza maşinii la nivelul la care era când şoferul a intrat pe terenul înclinat.

 

Sistemele de asistenţă

Printre noile funcţii de asistență se numără Trailer Assist, Blind Spot Detect, care avertizează dacă în unghiul mort sunt alte vehicule şi Rear Traffic Alert, care la manevrare monitorizează traficul din lateral şi din spate etc. Funcţia Crew Protect Assist închide geamurile şi trapa şi tensionează centurile de siguranţă din faţă în cazul riscului de accident, funcţionând în combinaţie cu funcţia optimizată Front Assist, care include sistemul de frânare de urgenţă City şi funcţia de monitorizare a pietonilor. Funcţiile Park Assist au fost optimizate şi mai mult. Sistemul Area View este de asemenea o noutate pentru marcă: camerele video cu unghi larg integrate în faţa şi în spatele maşinii, dar şi în oglinzile laterale permit redarea pe ecranul din maşină a diferitelor perspective ale zonei din vecinătatea imediată a maşinii. Astfel pot fi redate imagini din perspectiva aeriană, dar şi imagini panoramice, de 180 de grade, incluzând zonele din faţa şi din spatele automobilului.

 

Infotainment şi ŠKODA Connect

Ecranele tactile capacitive au aşa-numitul design glass (cu excepţia sistemului de sunet standard Swing). Versiunea de top, sistemul de navigaţie Columbus are un monitor de 9,2 inchi, hotspot WiFi şi modul LTE. Funcţia automată de efectuare a apelurilor de urgenţă este inclusă în dotarea standard.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.